106 start niet

Waarderingsscore
22
Fase 1 XS 1.4
Ik hoop zolang het forum nog open is dat ik hier nog wat informatie van jullie kan krijgen.

De auto waar het overgaat is een 106 1.4 xs uit '95.
Het blok liep eerst compleet vast waardoor er geen beweging in te vinden was, dit probleem is opgelost door het blok uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet (zaten dubbele drijfstanglagers op 😬). Nieuwe pakking, blok schoongemaakt van de oude olie en wat viezigheid hier en daar. Alle bouten op de juiste aanhaalmoment vast gezet en toen draaide het blok weer. Nieuwe olie in het blok gedaan en in de versnellingsbak. Bij de eerste poging sloeg de auto aan maar start niet (video als bewijs). Wat bleek is dat de auto geen vonk kreeg omdat de krukassensor niet goed geplaatst was. Daarna weer geprobeerd maar met het zelfde resultaat. De auto krijgt alle benodigdheden om te starten alleen hier heeft hij geen zin in.

Ik denk zelf dat het ligt aan de timing maar weet dit niet zeker?
Oh ja, bij de start na de krukassensor goed gemonteerd te hebben was er bij de eerste keer wel een ontsteking en kwam er rook uit de inlaat.

Waarderingsscore
22
Fase 1 XS 1.4
Vandaag de kleppen gesteld maar geen verandering in het eindresultaat. Nog steeds rook uit de inlaat/carburateur en een klein ‘pofje’ tijdens de eerste start.
iemand enig idee wat het probleem zou zijn?

Waarderingsscore
167
Fase 1 XSi 1.68v
Denk dat je de ontsteking na moet kijken.
plofje betekent compressie en brandstof.
iets staat dus niet goed. waar kom je vandaan?

Waarderingsscore
22
Fase 1 XS 1.4
Had al contact met iemand hier op het forum, en lag onder andere aan de ontsteking en de timing. Heb dit aangepakt alleen nog biet kunnen testen.
Dokkum, het hoge noorden😁

Waarderingsscore
94
Ik vind hem in dat filmpje raar klinken eigenlijk, alsof die geen compressie heeft

Waarderingsscore
22
Fase 1 XS 1.4
Ik heb de compressie gemeten en was toen goed, had toen alleen geen vonk (nu wel).

Waarderingsscore
22
Fase 1 XS 1.4
Auto had idd geen compressie, kleppen zijn krom... :cry:

Bovenaan