Goedemorgen,
Na een gefaalde poging met een achteras van de sloop nu een nieuwe gereviseerde as onder de 106 gezet. Voor een mooi prijsje van iemand overgekocht.
Nu kom ik tot de volgende conclusie, de as komt van een 106 sport, met ronde wielkasten. Ik heb een 106 accent met rechte wielkasten. Nu lees ik op internet dat de sport versies standaard iets verlaagd zijn. Nu verdwijnt dus mijn achterband net in de wielkast. Ik wil de as dus iets verhogen.
Nu lees ik op forums 2 verschillende manieren om te verhogen/verlagen, manier 1: per kant de torsiestang losmaken, iets stellen en weer terug slaan (SuzukiTuning.com - How to lower your Citroen Saxo, Peugeot 106 or Citroen AX!)
Manier 2: allebei de torsiestangen los maken, pietje precies stellen en weer terug slaan.
Manier 2 zou moeten voorkomen dat er spanning blijft staan op 1 van de stangen wat slecht voor de as is en de kans groot maakt dat de auto schuin gaat hangen.
Wat zijn jullie gedachtes hier over? Manier 1 is wel een stuk sneller en gemakkelijker.
Na een gefaalde poging met een achteras van de sloop nu een nieuwe gereviseerde as onder de 106 gezet. Voor een mooi prijsje van iemand overgekocht.
Nu kom ik tot de volgende conclusie, de as komt van een 106 sport, met ronde wielkasten. Ik heb een 106 accent met rechte wielkasten. Nu lees ik op internet dat de sport versies standaard iets verlaagd zijn. Nu verdwijnt dus mijn achterband net in de wielkast. Ik wil de as dus iets verhogen.
Nu lees ik op forums 2 verschillende manieren om te verhogen/verlagen, manier 1: per kant de torsiestang losmaken, iets stellen en weer terug slaan (SuzukiTuning.com - How to lower your Citroen Saxo, Peugeot 106 or Citroen AX!)
Manier 2: allebei de torsiestangen los maken, pietje precies stellen en weer terug slaan.
Manier 2 zou moeten voorkomen dat er spanning blijft staan op 1 van de stangen wat slecht voor de as is en de kans groot maakt dat de auto schuin gaat hangen.
Wat zijn jullie gedachtes hier over? Manier 1 is wel een stuk sneller en gemakkelijker.