Afstandbediening of ontvanger?

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.4
Beste leden,

Ik heb het forum door geworsteld op zoek naar het antwoord op mijn vraag, echter kan ik deze niet vinden. Dus vandaar de volgende vraag:

Mijn peugeot 106 heeft sinds kort het probleem dat de afstandbediening niet meer werkt. Het rode lampje op de ab gaat wel aan, maar de deuren blijven dicht. Overigns werkt de centrale deurvergrendeling wel gewoon (met selutel).

Hoe kom ik er nu achter of het mijn sleutel is die kapot is of de ontvanger? Kan de dealer dat misschien uitlezen of iets? Ik heb mijn auto momenteel bij de plaatselijke garage in onderhoud en hun hebben uiteraard niet de apparatuur om dit te doen...

Ik heb al gelezen over hoe de kabelboom bij de deur te bekijken en de sleutel "schoon" te maken, maar dit is (lijkt) allemaal in orde.

Heeft iemand goede raad voor me?

Bij voorbaat dank!

Wim

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
het zou zo kunnen zijn dat in je sleutel het contact puntje dus niet in aanraking komt met het betreffende batterijtje.
OF!... je batterijtje is leeg maar dat heb je al geprobeerd denk :)

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.4
Hoi Stephano,

Dank voor je antwoord. Batterij al geprobeerd inderdaad! Echter toen ik hem voor de tweede maal open maakte zag ik dat de infrarood led niet helemaal goed contact maakte.
Dus ik met een soldeerbout het ledje weer vast gezet en verdomd! Hij werkt weer....half...

Als ik 2 keer achterelkaar druk op het knopje gaat de eerste keer het rode ledje branden en de deuren gaan open/dicht. Perfect.
Echter de tweede keer drukken brand en het rode lampje niet en gaan de deuren niet open/dicht. Wacht ik nou ongeveer 2 à 3 seconden tussen beide, werkt het gewoon goed. Heel vreemd! Het lijkt wel op soort "oplaad" moment, de deuren gaan pas open als er genoeg "power" in de sleutel zit...

Ik weet niet of iemand het begrijpt, maar beter kan ik het niet uitleggen....

Heb jij (of iemand anders) misschien een idee?!

Groet en dank

Wim (trotse 106 eigenaar)

Waarderingsscore
1
Fase 2 GTi 1.616v
Als je wilt weten of je afstandsbediening werkt, bv ook die van je televisie of whatever...
Pak je mobiele telefoon zet de camera aan en klik dan in de camera, die kan het ir signaal wel zien, dan weet je dus of je ab wel werkt of niet.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.5D
Ik ben ook aan het klootviolen met mijn IR. Die van mij geeft geen IR uit. Zo te zien een printspoortje door. Ik sta de soldeerbout net op te stoken.
Vraag:

De IR sleutel is voorzien 1 stuks 3 volt cel, is dit goed ?

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.5D
A klaar!
Er was inderdaad een printspoortje door.....
De IR sleutel werkt met een OM1058 T IC, de datasheet vind je makkelijk door er op te googlen.
Via de penconfiguratie kwam ik erachter dat ik de batterij opzekop had (Bij mijn Renault 19 16V moest dat wel zo) en ook dat het IC werkt op een voeding van 0,3 tot 7 Volt
Na het goed zetten van de batterij maar niet begrijpen waarom de spanning "verdween" op de + poot van het IC.
Na een tijdje aanklooien viel mij de 6,3 V op de elko pas op. Twee batterijen erin gezet (dus 6V bijelkaar), de IR lachte voor de camera enzovoort.
Ik liep naar buiten en ja hoor, op en van slot met gemak.

Nu nog een rubber knoppie scoren , gevonden bij een snuiter op m-plaats
Klaar !

Laatst bewerkt:
Bovenaan