Beste olie voor 106 GTI

Waarderingsscore
1
Fase 2 GTi 1.616v
Beetje een stomme vraag, maar wat is nou de beste olie om in de 106 GTI te doen. Ik zat te kijken in mijn onderhoudboekje en op wat sites, maar die geven allemaal andere soorten olie aan.

Weet niet of je rekening moet houden met de kilometerstand, bouwjaar en de hoeveelheid dat je rijd. Mijn GTI is uit 2001 en heeft ongeveer 86000 km gelopen en ik rij er ongeveer 20000 km per jaar mee.

Will graag goede olie erin hebben die ook goed voor de motor zorgt. Denk wel dat iemand mij hiermee kan helpen ;)!

Alvast bedankt.

Oscar

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Ik doe er al dik 2 jaar Sunoco Xenon in.. Dat is 5W40 full synthetic.. Gaat ook prima.. :)

Waarderingsscore
1
Fase 2 Rallye 1.68v
Gamma olie is gewoon goed, het maakt niet uit wat je erin gooit :p

Olie is zeer belangrijk, een goed merk is zeker aan te raden. Bezuinig aub niet op zulke dingen !

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 1 XSi 1.616v
Als je er te dunne olie in gooit is de kans dat bij warme motor de klepstoters gaan tikken. Het maakt dus wel uit wat je erin gooit. Heb zelf in het verleden ook verkeerde olie erin gegooid nou het wat niet om aan te horen.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Als je bedenkt dat je met een beetje slim inkopen voor een merk-olie ca. € 4 / liter betaalt en dat je per jaar met 1 keer verversen en evt nog wat bijvullen 3 liter nodig hebt dan kan je je afvragen of het verstandig is een olie van onbekende herkomst te nemen terwijl je voor € 4,50 per jaar meer een merkolie hebt.

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Niet interessant, of van toepassing..

Ik doe er bij mij ook altijd 5W40 in. Bij de lokale automaterialenzaak bij ons raden ze me 5W40 aan. Hij tort er al 4 jaar prima op. :)

Bovenaan