Chip werkt niet 100%...

Waarderingsscore
94
Heuj,

ik heb van McLain een 2tal chips gekregen, volgens Gr. N waardes zeg maar.
Allemaal goed en wel, toerenbegrenzer ligt op 8000 zoals verteld, hij voelt wat vlotter aan, loopt wat rustiger stationair, maar er is één irritant probleem!

Als ik hem doortrek naar 8000 toeren, kapt de motor er voor een seconde mee... En slaat dan weer aan. Het toerental dat hij dit doet is ook willekeurig, de ene keer bij 7000 en de andere keer bij 7600...Dit gebeurt echter niet altijd, er zijn ook gewoon momenten dat ik hem netjes zonder problemen door kan trekken! Dit is natuurlijk knap irritant, en heb 2 chips op 2 ECU's geprobeerd. Maar voordat ik de chips weer retour stuur wil ik weten of het echt aan de chips ligt en niet aan mijn motorblok.

Met een 'standaard' fabrieks chip heb ik nergens last van... ook niet bij 7000 of 7250 toeren.

Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Nou als er met de standaard chip niks aan de hand is en met de nieuwe wel, dan is het duidelijk toch? Waarschijnlijk dat het dan daar aan ligt..

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Zonder dat ik de reacties daar heb gelezen: zet alsjeblieft je originele ecu weer terug. Als het euvel is ontstaan na de wissel, kan je er wel van uit gaan dat het daar aan ligt. Zonder te weten waar de fout dan in zit en er mee door blijven rijden, kan wel eens een snelle dood voor het blokje betekenen.

Dennis

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
53
Fase 1 Rallye 1.3
Chippen blijft ook een best specifiek klusje. Iets wat je naar mijn mening niet op 200km afstand vanachter een laptop kunt doen. Tenzij die laptop op één of andere manier met het motormanagement van de auto die je chipt is verbonden.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
De chip wat je hebt is een chip die ik meerdere malen gebruikt heb. Is ook ooit getest geworden door iemand van het Forum, en die heeft eigenlijk nooit problemen ermee gehad.
Het is inderdaad ook een standaard chip met geoptimaliseerde fuel-map en aangepaste ontsteking.
Het is zeker niet beter dan een chip op maat of wat dan ook. Maar aangezien hij ontworpen is om te functioneren binnen de parameters van een standaard motor, zijn de resultaten ten op zichte van de prijs altijd de moeite waard.

Ik heb eventueel nog een andere chip liggen die ook zonder problemen getest is geworden. Deze had een iets betere stationair loop, maar een mildere ontsteking en ik geloof ook een toerenbegrenzer lager dan die andere.

Wil je anders best hier eens een setje van opsturen, kun je die testen. Maar zoals gezegd, nooit eerder een probleem gehad met deze 2 chips. Wel met een group N chip. Dat was veel te rijk, en constant management problemen(lampje)

Waarderingsscore
94
Ja, mag je dan wel opsturen.

Maar met deze chip viel de motor gewoon spontaan uit en ging het motormanagement lampje ook spontaan branden (en niet in samenhang met het stilvallen van de motor). Hebben mijn modificaties geen invloed? Heb een 4-2-1, katvv, 1.6 brandstofdrukregelaar, opengewerkt standaard luchtfilter.

Waarderingsscore
0
Fase 1 XSi 1.4
Hier nooit problemen gehad met de 'Group N' chip in m'n XSi. Maar wellicht dat deze anders is als in jouw rallye. Ik kwam eigenlijk nooit bij de 8k rpm, toch is geprobeerd voor de gein, nergens last van hier.

Waarderingsscore
94
Ja, dat vind ik dus ook het rare. Met een standaard chip trek ik hem ook door naar 7450 rpm, maar met die andere chip kapt hij er soms bij 7000 al mee... Dus het is niet zo dat mijn blok het niet aan kan ofzo, ligt echt aan de chip, weliicht een verkeerd iets bij de ontsteking ingesteld oid?

Bovenaan