Dagboek 106 xsi 1.6

Waarderingsscore
78
Fase 2 Rallye 1.68v
Oeppsss,
Zoals bijna elke 106 hebben ze last van blancelak schade wat hebben ze dus gedaan ze hebben bij mij de dak en motorkap gewraped in Carbon maar het is helaas niet netjes gedaan dus gister maar met een heat gun rustig de wrap er af gehaald maar ook de lak🥲 dus als iemand een nette ph1 kap heeft liggen liefst zwart of iemand die kan spuiten voor weinig hoor ik het graag

Bijlagen

• IMG_4683.jpeg
    IMG_4683.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 34
  • 734DF1B4-61CC-4FFE-9D39-A63BF810BF3E.jpeg
    734DF1B4-61CC-4FFE-9D39-A63BF810BF3E.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 26
Waarderingsscore
15
Fase 2 XR 1.68v
Dus straks verse ophanging? Dan moet je eigenlijk de remklauwen ff stralen en spuiten, toch? :)
Post automatically merged:

Toen ik mijn motorkap ging wrappen en had verpest trok in de wrap erafen dacht ook dat mijn lak beschadigd was, bleek dat het wraptroep was.

Waarderingsscore
78
Fase 2 Rallye 1.68v
Dus straks verse ophanging? Dan moet je eigenlijk de remklauwen ff stralen en spuiten, toch? :)
Post automatically merged:

Toen ik mijn motorkap ging wrappen en had verpest trok in de wrap erafen dacht ook dat mijn lak beschadigd was, bleek dat het wraptroep was.
Ja ff kijken of ik ze rood maak want ga ook meteen de schokdempers scheuren en dan de hammerite inlakken, helaas is het bij mij wel de lak want je voelt dat het primer is en op de wrap die je ook de lak er bij🥲

Waarderingsscore
78
Fase 2 Rallye 1.68v
Gister maar eens goed begonnen met de ophanging aan een kant stabilisator stang er af en draag arm en stuurstang los nu alleen rem klauw er af en kan de veer poot een opknap beurtje krijgen🥳

Bijlagen

• IMG_4689.jpeg
    IMG_4689.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 28
Waarderingsscore
78
Fase 2 Rallye 1.68v
Zo het was even stilletjes hier, maar heb dus zitten wachten voor onderdelen die binnen moesten komen heb ook aandrijfassen besteld uit Engeland en met familie met kerst hier laten komen dus kunnen flink aan de slag heb wel wat gedaan aan de auto zoals de hele veerpoot er onderuit gehaald en die wordt binnenkort opgeschuurd en lekker in de lak gezet en wordt de wiel lagers en topmounts meteen vervangen als deze kant klaar is dan ga ik aan de andere kant beginnen en meteen een beurtje doen heb ook lekker de bekleding stoom gereinigd dus die zijn lekker schoon en samen met hulp ben ik ook bezig met een livery beetje een dtm/old school race style te maken maar dat ik een bijzaak en is niet noodzakelijk 😁

Bijlagen

• IMG_4846.jpeg
    IMG_4846.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 36
  • 9D2DCE93-6E6F-4E96-9C15-773979817896.jpeg
    9D2DCE93-6E6F-4E96-9C15-773979817896.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 37
  • IMG_4858.jpeg
    IMG_4858.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 31
  • IMG_4862.jpeg
    IMG_4862.jpeg
    2,6 MB · Weergaven: 32
Waarderingsscore
15
Fase 2 XR 1.68v
Vandaag weer lekker bezig geweest met de dashboard rand en de teller bak cover aan gezien de helaas kapot en een scheur in zat dus vandaag alles even los gemaakt en morgen maar eens alles goed schoonmaken en naar de sloop om wat onderdelen te halen zoals dynamo stekker voor de ramen en nog een ventilatie rooster
Je interieur zag er al schoon uit, maar het is nu dus nog mooier met de stoombeurt? Je hebt zelfs de startonderbreker optie zie ik. Dat zag er zo stoer uit vroeger, dat had ik ook maar zie het nu maar zelden.

Waarderingsscore
78
Fase 2 Rallye 1.68v
Je interieur zag er al schoon uit, maar het is nu dus nog mooier met de stoombeurt? Je hebt zelfs de startonderbreker optie zie ik. Dat zag er zo stoer uit vroeger, dat had ik ook maar zie het nu maar zelden.
Idd maar bleek toch van niet mijn moeder had toevallig een stoom reiniger gekocht en dacht ik ga hem uitproberen op de xsi zit er toch verschil in, idd vindt het zelf ook stoer zoon stater onderbreker ben zelf van plan om een andere bakje te maken en dat een quickshifter te plaatsen met een kapje er op zoals op de foto dit is van mijn vaders Rallye heb er nog gelukkig een paar ze zijn zelfgemaakt dus limited edition😂

Bijlagen

• IMG_1550.jpeg
    IMG_1550.jpeg
    642,5 KB · Weergaven: 25
Waarderingsscore
78
Fase 2 Rallye 1.68v
Zoals jullie allemaal weten gaat helaas de form dicht en vindt ik zelf heel jammer en kan de dag boek niet meer verder wat nu???
Ik ga me dagboek verder bijhouden op de nieuwe form mocht je toch nog nieuwsgierig zijn of interesse hebben met wat ik met de auto ga doen kan je altijd mee volgen op de nieuwe form waar ik de dagboek verder ga schrijven dus hier een linkje

Ik wil graag alle admins en vrijwilligers bedankt voor de mooie tijden zins dat ik met me vader had ingeschreven nog maak bedankt en tot de volgende

Waarderingsscore
78
Fase 2 Rallye 1.68v
Aangezien ik meer actief op de andere forum ben wil toch nog laten weten dear de XSI (helemaal) klaar is en nu wachten op een apk

Bijlagen

• IMG_5129.jpeg
    IMG_5129.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 21
Waarderingsscore
78
Fase 2 Rallye 1.68v
Daar zijn we weer😁 aangezien de XSI al apk goed is zijn er niet veel veranderingen gedaan dus was het weer stilletjes, zoals een paar hebben zien is er wat veranderd maar de XSI heeft nieuwe velgjes😁

Bijlagen

• IMG_6070.jpeg
    IMG_6070.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 31
  • IMG_6078.jpeg
    IMG_6078.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 31

Bankstel

Donateur
Waarderingsscore
13
Fase 2 GTi 1.616v
Schitterende velgen blijven dit. Naar mijn mening de mooiste velgen die je onder een 106 kan zetten.

Waarderingsscore
78
Fase 2 Rallye 1.68v
IMG_6279.jpeg
De wrap laats afgehaald en even goed beken en de motorkap bleek doff te zijn dus snel een polijst beurtje gedaan en ziet er weer goed als nieuw maar alleen nog plekken waar lak van af is wat nu?
Ben begonnen met het schuren en vlak maken van de motorkap vrijdag lekker vrij dus dan alles ontvetten en lekker spuiten ga eerst met mat zwart spuiten kijken of dat staat en anders met blanke lak er over heen en dan is hij weer als nieuw😁

Waarderingsscore
94
Persoonlijk denk ik dat het af gaat steken ten opzichte van de rest. Ik zou hem gewoon laten spuiten

Bovenaan