Dynamo stekker 1.4 2002

Waarderingsscore
6
Fase 2 Sport 1.4
Beste forum leden.

Zojuist mijn nieuwe dynamo binnengekregen en ik zag dat er een bout aansluiting voor het lampje op zat ipv een stekker. Als ik de stekker aftak en daar een draad met een oog ANP stekker op zet, gaat dit dan voor problemen zorgen? Of zal dit gewoon kunnen?

Groetjes en thnx voor het meedenken!

Waarderingsscore
394
Fase 2 XR 1.4
in geval van een stekker gaat er één ader naar de ecu en één naar het laadstroomcontrolelampje.
Ik vermoed dat het zal werken als je op één van de draden een oogje zet, de dynamo zal dan wel werken, maar de vraag is hoe de ecu daarop zal reageren, ik weet niet of die een foutmelding zal geven omdat er geen spanning gemeten wordt ?

Waarderingsscore
25
Fase 2 Sport 1.4
Moet geen probleem zijn , zo rij ik al meer als een jaar in MN 1.4. Hoort niet zo maar goed in de toekomst andere plannen...

Waarderingsscore
6
Fase 2 Sport 1.4
Zojuist even geprobeerd maar werkt niet goed,
Ik heb de roze draad aan gesloten en daarmee zag ik na verloop van tijd dat hij mijn spanning tot 17v liet oplopen en dat mijn tellerbord uitviel en mijn motor begon in te houden.

Er zit ook een rode draad op maar die heb ik niet aangesloten omdat de 2 poten niet met elkaar in verbinding staan en dan waarschijnlijk de boel opblaas als ik het met elkaar verbind.

Jullie nog suggesties of ideeën?

Waarderingsscore
6
Fase 2 Sport 1.4
De dynamo is gloed nieuw en van marelli dus ook niet echt een slecht merk was me verteld

Waarderingsscore
584
17 volt is wel ff net wat teveel van het goede ja!

Er zit ook een rode draad op maar die heb ik niet aangesloten omdat de 2 poten niet met elkaar in verbinding staan en dan waarschijnlijk de boel opblaas als ik het met elkaar verbind.

Dit is me niet helemaal duidelijk, heb je misschien een foto oid? Het enige waar ik zo 1-2-3 aan kan denken is dat je nu een ongereguleerde voeding op de auto hebt aangesloten, tegelijkertijd vraag ik me dan af of dit geen wisselspanning zou moeten zijn, maar ik dacht dat alle 106 dynamo's de diodebrug in de dynamo hebben ingebouwd..

Waarderingsscore
6
Fase 2 Sport 1.4
Gisteren avond een andere veel duurdere dynamo binnen gekregen met een juiste aansluiten en alle problemen zijn verholpen.

Het schijnt dat het ook eentje is voor een uitvoering met toeren teller, heb ik me laten vertellen.

Weer bedankt voor het mee denken en jullie input!

Wat mij betreft mag ook deze post op slot

Bovenaan