- Waarderingsscore
- 0
- Fase 2 GTi 1.616v
Mensen, zoals velen weten heb ik mijn 106 met gekietelde motor gekocht. Aangezien de auto weinig kilometers gereden had (120d) en de opgevoerde motor nog in staat van inrijden was (280km) heb ik toen besloten om de throttle bodies en catcams icm de rallysprintuitlaat eruit te laten halen. Dit alles omdat ik er niets dan gezeik mee had, slecht of niet starten, 1/6 verbruiken, en niet stationair willen draaien. Ik heb tot de dag van vandaag geen spijt gehad van deze keuze, alleen nou hoor en zie ik steeds meer over de dyno banken en dat men laptops op de wagen aan sluit en vermogenskrommingen enzo..
En ik wil dat ook! Wie kan mij uitleggen wat het idee is van deze manier van ''opvoeren'' en wat de beste manier is om hier serieus wat uit te halen?
Ik zou zelf graag wat meer vermogen willen genereren, maar dit mag niet ten kosten gaan van rijgemak, betrouwbaarheid of echt dik in het brandstofverbruik hakken.. Ik denk dat er veel meer leden zijn die met dit zelfde verhaal zitten en ik was benieuwd of er iemand is die hier het een en ander over uit kan leggen, en met wat voor onderdelen je al snel vermogenswinst haalt.
Ik heb een openluchtfilter op de wagen zitten en een middendemper als einddemper
Deze is in principe gewoon hol, en dempt niet echt maar is ''afgeknepen'' waardoor je een redelijk snerpend rally-auto geluid krijgt.
Ik ben benieuwd wat hierover te vertellen is!
Mvg Robert
En ik wil dat ook! Wie kan mij uitleggen wat het idee is van deze manier van ''opvoeren'' en wat de beste manier is om hier serieus wat uit te halen?
Ik zou zelf graag wat meer vermogen willen genereren, maar dit mag niet ten kosten gaan van rijgemak, betrouwbaarheid of echt dik in het brandstofverbruik hakken.. Ik denk dat er veel meer leden zijn die met dit zelfde verhaal zitten en ik was benieuwd of er iemand is die hier het een en ander over uit kan leggen, en met wat voor onderdelen je al snel vermogenswinst haalt.
Ik heb een openluchtfilter op de wagen zitten en een middendemper als einddemper
Ik ben benieuwd wat hierover te vertellen is!
Mvg Robert