Eindelijk Tb's Aan De Praat

W

wim

Gast
Eindelijk me 106 aan de praat met de throttlebodies, ik vind dat hij een bruut geluid maakt
<

maarja kijk maar wat jullie er van vinden.

Wim

throttleboddies

R

Rutger

Gast
Heej,

Ten eerste super vet dit echt puik werk. Maar wat is het toaale koste plaatje wel niet geweest en waar heb je dat blok weg kunnen krijgen?

Mvg, Rutger

Waarderingsscore
0
Lekker hoor!
<
Ik ben jalours, want dit is iets dat mij ook nog wel aan staat.. de rest v'd auto vind ik al aardig netjes.. dus wie weet! haha

Wel benieuwd naar het ruwe kostenplaatje & vermogens (koppel) winst! (zoals wel meer hier!)

Nogmaals; Erg gaaf!!

Groet, Mark.

Waarderingsscore
0
Heej,

Ten eerste super vet dit echt puik werk. Maar wat is het toaale koste plaatje wel niet geweest en waar heb je dat blok weg kunnen krijgen?

Mvg, Rutger[/b]

Zal zijn eigen originele blok zijn. Dit WAS ooit een "simpele" GTi
<

Erg gaaf dit zeg. Wat een geluid....krijg er gewoon kippenvel van. Ben benieuwd naar het koppel.

W

wim

Gast
Oke, ik zal nog een tipje van de sluier oplichten...

jullie mogen de pk/nm raden
<

spec's

1600 16v (dat hadden jullie ongetwijfeld allemaal gezien)

* kop geflowt
* kleppen geslepen
* catcams nokkenassen type 1321708 (258 graden)
* 400cc injectoren
* powerboostvalve
* denso iridium
* costum inlaatspruitstuk
* 45 mm jenvey throttleboddies (3cm dik)
* 8 cm kelken
* carbon airbox
* pipercross viperkit
* dta s60pro
* verder alle mikmak wat remmend is of ''stont'' voor het blok is er af gehaalt of vervangen.
dus aparte catchtank voor de carterontluchting
uitlaatgassen filter(volgens mij) dat zwarte rondje wat normaal voor aan je blok zit, is eraf gehaalt en het blok netjes dicht gemaakt.
* nos (wordt binnenkort afgesteld)

dit is de huidige setup, maar deze word binnenkort aangepast (again)
wil namelijk naar maganisch, met de huidige situatie kan ik namelijk niet meer touren gaan draaien omdat anders de kleppen in mijn zuigers gaan staan. 7800 touren is een soort van veilig.

verder komen er nog andere zuigertjes in en de mikmak, maar daar houd ik jullie mee op de hoogte.

dus doe ens een wilde gok
<

Wim

Waarderingsscore
0
Fase 2 XS 1.4
ik gok zo'n 170 pk en 210nM aan de krukas

W

wim

Gast
leuke schattingen
<

de auto moet nog afgesteld worden, zoals nokkenassen, ontsteking en bezine/lucht verhouding.

bij de run die jullie zien heeft de peus 182,6 pk's en 199 nm.

morgen gaan ze weer verder met afstellen.

de 106 heeft nu ook zijn maximale vulling helemaal bovenin, dus willen we de nokkenassen zo zetten dat de pk's veel vroeger beschikbaar zijn.

maar als we klaar zijn met afstellen post ik de grafiek van de rollenbank hoe die nu is en hoe die is als die afgesteld is.

Wim

Bovenaan