Ff Voorstellen, Zonder 106

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Saffie

Gast
Zoals belooft zal ik me ff voorstellen...

Ik ben Aad (op vele fora bekend als Rock's) ben 31 en woon in Nieuwerkerk a/d IJssel.

Ik ongeveer 12 AXjes op min naam gehad... waaronder mijn zomerracertje "Deviltje"

devilijssel5.jpg

devilijssel2.jpg

devilijssel3.jpg

devilijssel4.jpg

devilijssel1.jpg

Momenteel geen tijd om alle specs op te noemen... de kleur komt iig van Subaru, en het blokje komt van een Saxo..... en de laten de haartjes op het hooft lekker trillen...

Ik heb ook een set uitgelast staal gekocht... deze gaan wit worden en zullen de LMmetjes gaan vervangen 8) ...... dit staat beter bij zijn racy frontje....

Het mat zwarte frontje moet je van houden,......momenteel vind ik het enorm racy staan,.... maar ik ben ook bezig met een kapje in koetskleur..... voor de afwisseling...

Omdat ik ook een winter en comfortauto wil rijden heb ik er een Mazda 323 Fastbreak bij.

fas5.jpg

fas2.jpg

fas1.jpg

Bas

Waarderingsscore
0
Saxo S16 1.616v
Welkom hier! Schitterende auto's heb je hoor!
<

Zit er in die AX toevallig een 1.6 16v?
<

X

XsManiac

Gast
Hey, mooie foto's, leuke locatie
maarre.... 12!
<
<
<
<
<
<

dat moet echt jeugdliefde geweest zijn! of handelde je erin?
vind je mazda erg mooi

B

blauw koekblikje

Gast
vette ax! en veel plezier nog op het forum

grt michae;l

R

Rob&#33;n 106 GTi

Gast
Mooie bak, als er een 1.6 16v in hangt is hij helemaal top!
Gave combi motorkap met Morette`s...

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
Heey,

Welkom hiero opt forum..

Heel erg gaaf zo'n AX.. Vriend van me heeft een House of Kolor Flip Flop AX.. een 1.6 16V..

Wat voor motor heb jij erin..??

MVG Wolter

Cor

Waarderingsscore
2
Fase 2 XS 1.68v
Leuke AX man..
Genoeg reserve onderdelen zeker na 12 AX-jes??

Veel plezier hier.

Cor
<

S

Saffie

Gast
Het oude motorblok is vervangen voor een 1400 saxo blokje(met maar 45000 km's ervaring) ,... aangezien snelheid voor mij niet echt een must is vind ik dit persoonlijk wel prima ...

Mijn eerste auto was een AX,... ik heb er een soort haat liefde relatie mee,... als je het hebt dan denk je...pff dat rammelt en kraakt ik wil comfort, maar als hij weg is dan mis je hem toch wel weer... en dan ben ik zo ezel die een paar keer tegen het steentje stoot
<

Als ik wat onderdelen nodig heb, dan wil het nog wel eens gebeuren dat ik een complete Ax koop om te strippen,... ik heb de ruimte, en het is onwijs leuk en leerzaam, onderdelen die niet nodig zijn verkoop ik waardoor het een relatief goedkope hobby wordt.

Momenteel heb ik nog een halve ax aan onderdelen op zolder, en nog een vrijwel complete zwarte GT staan...

verder ben ik een wielenfreak.... en dan moet ik net weer met en 3-gaats onderstel zitten... maar dat is dan weer een uitdaging....
Als ik wat moois zie, dan koop ik het.... op een gegeven moment moet je keuze's maken en verkoop ik weer een paar setjes
<

Wat is er aan gedaan...

Basis: AX GT
Opnieuw gespoten in Subaru rood met.
1400 Saxo blok met momenteel +- 48.000 km ervaring
Diverse sets wielen,... momenteel uitgelast staal
Chroome sierkooi
Rondom verlaagd
Omp veerpootbrug
Open luchtfilter
"morette" koplampen
Motorkap met cusom cit-logo luchthapper
Sportstuur
alu pookknop/pedalen/handremcover

Audio
Alpine 98?? HU
Hifonics Zeus composet
MTX 10"sub
Lanzar vibe 600W versterker
JBL 595 Limited hoedenplankspeakers

dev1ijssel.jpg

dev2ijssel.jpg

dev3ijssel.jpg

zowel voor als 8ter loopt het aan als ik over goede hobbels of drempels ga..... de aanloopdepressie die ik bij mijn Volcane had begind weer te komen....... gelukkig bestaat er voor elk probleem een oplossing... :roll:

Bas

Waarderingsscore
0
Saxo S16 1.616v
<
ik vind die stalen wielen veel mooier staan dan de Lichtmetalen velgen van bovenaan de pagina!
<

Waarderingsscore
0
Welkom hier! Mooie auto's heb je!!!

Vind de 323 er heel strak uitzien zeg. Rijd het ook een beetje fijn, zo'n Mazda?

S

Saffie

Gast
Mazdah rijdt echt heerlijk....door de verlaging heeft hij super bochtengedrag,...... ik mis alleen koppel,.....VEEL koppel
<

maar ik ben van plan of een 2.0 16V van dit model te kopen......(hierdoor zullen ws wel beide auto's weg moeten)

Verder is het een wagen die qua techniek echt probleemloos is te noemen...

Waarderingsscore
0
zuper wijs die ax
<
, vooral met dat verbreedt staal

dat laat hem nog breder lijken, vooral met die rally witte look velgen

heb hem vaker gezien op het citro forum...

veel plezier hier..

gr megieltje

S

Saffie

Gast
Wat was toch nog een wensje van me.......?

Iets wat niet of nauwelijks te vinden was...... leder voor een AX !

Ik liep tegen een advertentie op toen ik goody's aan het zoeken was voor mijn mazdah..... leder voor een mazdah 121....... ik d8 eej...das ook een klein wagentje....een wieniewaagd bod geplaatst (was teab) en een paar dagen later heb ik een superleuk project.....

lederachter.jpg

De 8terbank zitting is iets te groot,.....maar op 2 plaatsen inknippen en vervolgens het vrouwtje er naar laten kijken (met naald en draad) dan moet dat goed komen....
De leuningen van de 8terbank bestaan uit 4 delen... al gebruik ik er 2 dan is het iets te smal, en al gebruik ik ze alle 4 is het iets te breed.... ik ga eerst hetzelfde trucje als de zitting doen, en anders maak ik zelf een opvulstukje wat ik vervolgens over kan trekken met het leder van de andere 2 stukjes (volg je hem nog ?)

leder8ter.jpg

ledahbuiten.jpg

De breedte van de voorstoelen zijn OK,..... ik wil er zaterdag ff met Henk en Michel naar gaan kijken, ..... maar ik denk dat ik wat stalen strips moet gaan kopen en daarvan een soort bruggetjes moet maken van montagepunt naar montagepunt :roll:
Het beste kan ik denk ik de Mazdaframe gebruiken,.....(met alle respect voor Citroen, maar het mazdaframe loopt zo soepel en is onwijs solide)
of ik moet kijken of het op een frame van een sportstoel past.....heeft iemand daar toevallige een foto van ?
OK..blablabla,.....plaatjes hebben jullie liever...

ledervoor1.jpg

ledervoor.jpg

ledahbuiten.jpg

Leuke uitdaging met een leuk resultaat....zoveel AXen met leder zijn er niet, en het staat zo goed bij de lak..... :Thnks

MAAR niet alles is manegeur en rozeschijn...... de voorstoelen hebben slijtplekken/droogtescheurtjes, en het is niet superschoon......., gelukkig zijn er middeltjes en bedrijven die het weer als nieuw kunnen maken.....
<

stoellelijk.jpg

ach,......wat verw8t je voor 50,-
<
<
<
<
<
<

J

joep

Gast
Ziet er goed uit hoor
<

En vooral voor dat geld! Met wat poetswerk gaat het vast helemaal goedkomen.

Succes

N

nicky

Gast
heej kerel mooie ax heb je daar!
is van een vriend van mij geweest!
die heeft hem helemaal overgespoten in de deze kleurr..
maar toen zat er nog het originele motortje in!
succes ermee.
groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan