Frank zijn GTI turbo project

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Ik zal het even vragen.....

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Vol verwachting klopt ons hard.............

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Spelfoutje:p Maar ja, als ik eerlijk moet zijn, zou ik van deze wagen ECHT wel een hard plassertje krijgen!

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Dat is een uitdrukking Ray.. Mijn hartje gaat harder kloppen..

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Zo,
De beloofde update.

Met trommel geroffel op de achtergrond wordt het magische vermogens getal bekend gemaakt.
Ik kan nie wachten, Ik kan nie wachten, Ik kan nie wachten.....

Eeuh, Ja..... Niks trommel geroffel.
Helaas is er niks veranderd. Geen noemenswaardige veranderingen in vermogen. Nog steeds rond de honderd en tien PK. Aan de brandstof map is wel wat veranderd, dus er heeft wel een probleempje in de injectors gezeten maar is zeker de oorzaak van het probleem niet. Helaas..

We hebben het stationeer nog wat naar boven gezet wat de rijbaarheid toch zeker ten goede komt.
Verder loopt het blok nu een stuk stabieler. Dus er is wel verbeterd.

Ja Ja, en nu?, Zullen de meesten wel denken.

Opgeven en verkopen, Ik ben het zat..... #@$ Auto..

NEE Tuurlijk niet..

Heb in samen werking met de Jongens van DP al weer snode plannen gesmeed om het probleem op te lossen..
De details hou ik nog even voor me, maar in het kort komt het op het volgende neer:

Een TU5JP4 motor ophalen, deze los trekken en samen met mijn originele blok opbouwen.
Dit super-de-luxe blok dan turbo waardig maken en dit weer in de auto hangen.

Dus al met al goed te doen. De auto staat hier door wat langer stil maar dat mag de pret niet drukken. Kan ik weer lekker aan het sleutelen.

Zal binnen kort even een paar foto's plaatsen van de auto op de bank.

Dus snel meer..

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Dan kom hier dat JP4 onderblok maar halen wat hier nog in de tuin ligt :) Gratizzzz ( ligt al wel ff op buiten)

oliekoeler gewoon binnen gekregen neem ik an ?

Waarderingsscore
0
Fase 2 Rallye 1.68v
hee frank!

gaat alles nog goed met je project? Ik kijk elke dag ff hier of er al wat nieuws is, maar nog steeds niets. Ben benieuwd wat je ons binnekort gaat laten zien?!

gr

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Winterstop

He,

Hoor daar iemand schreeuwen: Het is stil hier... Ja, dat klopt.

Maar we zijn nog steeds bezig. Blok zoeken, Kleine dingetjes veranderen.
Groten deels staat de auto stil voor de komende maanden. Na de winter gaan we weer aan de slag.

Dus heb ik het torretje in de hoek van de schuur gezet en daar zal hij de eerste tijd blijven.

img20111205214137.jpg

img20111205214145.jpg

img20111205214213.jpg

img20111205214228.jpg

img20111205214252.jpg

Net voor de winter:

img20110917163700.jpg

img20110917163705.jpg

Zo dus de eerste tijd zal het wel wat stil zijn hier, heb nog wel een paar dingetjes in me hoofd om te doen. heb nog iets leuk bedacht me de morette koplampen.. maar dat komt binnen kort wel een keer.

Dat was hem weer, Iets minder snel wat meer....

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Dat is zeker een nette bak. Zilver met zwart staat erg goed. :)

Waarderingsscore
0
Fase 2 Rallye 1.68v
T blijft een nette auto! Zelfs als hij in een hoekje staat. Je houd de spanning richting het einde er goed in :p

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Ah, ik zie dat je plek hebt gemaakt voor een zwarte 106 :)

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Aaaa, het is nog steed koud in de schuur, dus niet heel veel gedaan, maar ze loopt nog steeds. Gisteren een klein rondje mee gereden. Heb nog geen blok kunnen vinden wat me aanstaat. Maar dat komt wel..

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Frank ik heb hier nog 1,5 onderblok in delen en nog een jp4 onderblok liggen heb je daar wat aan ?

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Ik moet eigenlijk een compleet jp4 blok hebben, vermoeden is dat mijn huidige blok niet heel fijn is.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
En het huidige blok kun je niet 'opknappen'? Of is dat het niet waard? Daar ken je tenminste de hele geschiedenis van (als het goed is...) Hopelijk kom je van de zomer een stuk verder met je turbo! Nu het zo koud is is het inderdaad niet leuk om wat aan de auto te doen...

Bovenaan