Frustratietopic deel 10

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Dat is misschien wel een hele mooie oplossing @Mollink 😇 Ik ga de garage morgen weer bellen, of ze het goed vinden als ik de onderdelen zelf aanlever.. Ik kom er op terug 🙂

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Waarschuwing: ik ben het fenomeen al vaker tegengekomen, dit keer weer eens bij Winparts maar het komt ook elders voor.
Als je een uitlaat bestelt voor een 106 heb je daar in de meeste gevallen ook nieuwe klemmen voor nodig.
Peugeot geeft aan dat dit (nr2 op de tekening) 171353 moet zijn met als beschrijving klem, 61mm
360.jpg

Voer je ditzelfde nummer in als OEM dan krijg je een klem van 66mm!:mad:
Het resultaat laat zich raden, ondanks maximaal aandraaien van de moer zit de pijpverbinding nog steeds los.
360.jpg

Met even goed zoeken is de 61mm klem wel te vinden maar je moet er wel aan denken. :(

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Omdat die dingen ook niet het eeuwige leven hebben zat ik even te zoeken naar een kachelventilator voor een Ph1.
Een hele rij wordt afgebeeld, allemaal met de vermelding "voor voertuigen met airco" zelfs eentje met: "voor voertuigen met airco en stuur rechts"
Een gewone simpele ventilator voor een Ph 1 zonder airco bestaat kennelijk niet meer en dan te bedenken dat ik bij mijn weten nog nooit een Ph1 met airco gezien heb. :(

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Omdat die dingen ook niet het eeuwige leven hebben zat ik even te zoeken naar een kachelventilator voor een Ph1.
Een hele rij wordt afgebeeld, allemaal met de vermelding "voor voertuigen met airco" zelfs eentje met: "voor voertuigen met airco en stuur rechts"
Een gewone simpele ventilator voor een Ph 1 zonder airco bestaat kennelijk niet meer en dan te bedenken dat ik bij mijn weten nog nooit een Ph1 met airco gezien heb. :(
is er dan een groot verschil met die van een ph2 ?

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Sowieso de bevestiging, de ene heeft boutgaten de ander tapeinden en dan staat me er ook iets van bij dat de uitgang van de Accent modellen zonder uitblaasopening onder de radio een kleinere uitgang hebben (kan ook alleen de buis zijn)

Waarderingsscore
232
Fase 2 XS 1.1
Net per ongeluk de transponderring gesloopt bij het weghalen van de stuurkappen :mad:
De spoel is aan beide aansluitingen losgebroken en nou start hij niet meer...
Mijn eerste gedachte is met een ander contactslot (van een andere 106) de motor starten, en dan de startblokkering verwijderen. De huidige ring weer vastsolderen kan ook, maar dat is heel veel gepriegel lijkt me. Hebben jullie toevallig andere makkelijke ideeen?

Waarderingsscore
232
Fase 2 XS 1.1
Opgelost! Doet t weer :)
Spoeltje was aan beide aansluitingen gebroken (dacht dat 1 kant een pin connector was)
Om hier achter te komen heb ik dat hele ding meters lang uit moeten rollen, lachen joh x)
Weer opgewikkeld, bij de sleutel houden en er zat weer leven in! Gelijk maar de startonderbreker losgekoppeld want ik vertrouw het voor geen cent meer...

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
232
Fase 2 XS 1.1
Ben ik de enige die kleppen stellen bij een TU bovengemiddeld frustrerend vind? Je krijgt alleen een consistent resultaat als je je voelermaatjes ombuigt, anders zit de hele tijd de buitenrand van de kop in de weg...

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Ben ik de enige die kleppen stellen bij een TU bovengemiddeld frustrerend vind? Je krijgt alleen een consistent resultaat als je je voelermaatjes ombuigt, anders zit de hele tijd de buitenrand van de kop in de weg...
ja, zo doe ik het ook 2 voelermaatjes met een gebogen tip.

Bovenaan