Goed gereedschap

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
...hangt onder een afda... nouja, die kennen we wel.

Ik heb sinds kort een eigen ruimte waar ik kan sleutelen, proberen, vies mag worden, kapot maken en weer repareren. Verlichting, brug er in, werkbank tegen de muur, compressor in de hoek... tot zo ver gaat alles goed.
Nu wil ik graag een gereedschapskar. Een rooie. Gevuld. Want dat staat wel profi :)

Ik heb alleen geen idee wat voor merk ik naar moet zoeken. Ik kan her en der korting krijgen en zie de prijzen behoorlijk uiteen lopen. Ik wil geen Aldi-meuk wat na 2 keer ratelen in stukjes valt, maar Snap-On is mij wat te prijzig, ik ben tenslotte ook maar een hobbyist.

Heeft er iemand suggesties waar ik naar moet kijken?

Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Kan je maar 1 advies geven, koop geen rotzooi! Daar ga je vroeg of laat het schip mee in en je ergert je dood..

Persoonlijk zou ik kiezen voor Gedore, Carolus of Hazet gereedschap. Absolute kwaliteit voor een redelijke prijs.

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Gedore en Hazet zijn wel vaak terugkerende namen.
@Ilcotje: Denk dat ik voor 400-600 euro wel een redelijke verzameling moet kunnen krijgen, toch?

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
heb hier thuis kraftwerk en gedore en de kwaliteit van kraftwerk vind ik persoonlijk goed maar gedore heeft mijn voorkeur, snap on schijnt ook goed te wezen maar zelf geen ervaring mee.

Waarderingsscore
0
Fase 2 XND 1.5D
Tja, goed gereedschap gaat zeker wel 30 jaar mee. Plukt je toekomstige zoon ook nog de vruchten van. Je koopt het als het goed is maar 1 keer.

Ik heb zelf een kraftwerk koffer, volstaat prima, alleen roesten de bitjes die erin zitten.

Kijk ook eens naar BETA, MANISMANN of PROXON

Ik zou verder ook in Duitsland kijken evt...

Deze heb ik

Kraftwerk_gereedschapkoffer_197_delig_1047.jpg

Zit eigenlijk alles in.

kost wel 300euro, maar had ik veel eerder moeten doen. Alles heeft een vaste plaats en je hebt alles bij de hand...

Enigste wat af en toe ontbreekt zijn torxdoppen. maar die heb ik apart erbij gekocht...

Bedenk ook dat je met een koffer lekker mobiel bent. Je neemt 'm mee naar de sloop of naar vrienden. Is met een kar wel lastiger...

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Sonic, relatief onbekend, maar niet heel slecht! Bij een collegabedrijf werken ze daar alleen maar mee.

over mannesmann; niet kopen. Heb thuis een hobbykoffertje daarvan voor weinig gekocht. Is na letterlijk 3x gebruiken het kleine rateltje al naar zijn grootje.

het mooiste is Hazet of Facom, maar dat ga je met jou budget niet redden ben ik bang ray. Dan ga je voor een instapkistje al over de 1000 heen.

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Heb in m'n bus bijna alles van Gedore, en de rest Hazet of Facom. Fijn gereedschap. Ik zou voor Gedore gaan. vindt ik prettig werken.

Snap-On kan ik ook allen maar van dromen. Da's zeker het mooiste.

Laatst bewerkt:

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Dat spul is ook in modules te koop, dus ik kan ook eerst het broodnodige aanschaffen en later nog de onderste lades vullen natuurlijk. Met eerst wat steelsleutels, ringratels, ratelset, inbus, doppenset, torx en een handvol schroevendraaiers moet ik wel een eind kunnen komen. Het grotere spul heb ik sowieso al aan de wand hangen.

Een koffer is handig als je mobiel wilt zijn, maar ik heb al een kist voor thuisgebruik. In een garage vind ik zo'n koffer niet handig werken.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
ik ben ook aan het rond kijken.. hou ook even veilingen in de buurt in de gaten van garage's ed. heb je soms een gedore, hazet of facom set.. niet nieuw.. wel goedkoop

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
ik ben ook aan het rond kijken.. hou ook even veilingen in de buurt in de gaten van garage's ed. heb je soms een gedore, hazet of facom set.. niet nieuw.. wel goedkoop

Wij doen het onderhoud voor een grote veilingsite en ik zie regelmatig wat leuks voorbij komen, maar als ik zie wat daar soms geboden wordt vraag ik mij af of de bezoekers zich wel bewust zijn van de nieuwprijs...je bent soms nog goedkoper op Marktplaats uit.

Datona kende ik nog niet, thanks!

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
dat is waar ja.. ben nu bezig met vitrinekasten :p dat scheelt wel.. 27,50 geboden.. nieuwe kosten over de 700 :p

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Tja, goed gereedschap gaat zeker wel 30 jaar mee. Plukt je toekomstige zoon ook nog de vruchten van. Je koopt het als het goed is maar 1 keer.

Ik heb zelf een kraftwerk koffer, volstaat prima, alleen roesten de bitjes die erin zitten.

Kijk ook eens naar BETA, MANISMANN of PROXON

Ik zou verder ook in Duitsland kijken evt...

Deze heb ik

Kraftwerk_gereedschapkoffer_197_delig_1047.jpg

Zit eigenlijk alles in.

kost wel 300euro, maar had ik veel eerder moeten doen. Alles heeft een vaste plaats en je hebt alles bij de hand...

Enigste wat af en toe ontbreekt zijn torxdoppen. maar die heb ik apart erbij gekocht...

Bedenk ook dat je met een koffer lekker mobiel bent. Je neemt 'm mee naar de sloop of naar vrienden. Is met een kar wel lastiger...

mannesmann heb ik niet zo een goede ervaring mee.
wij verkopen het zelf
wel goedkoop maar geen top werk
wel weer 10jaar garantie, beetje dubbel zinnig :cry:

Bovenaan