graag jullie raad ik zit n beetje indubio

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
hallo zit heel erg te twijfelen ga van n 1.1 blok naar 1.4

zit heel er te twijfelen of ik rdw ga keuren ?!?

wat zouden jullie doen ??

gr martin

Armand_arrie

@bagged106
Waarderingsscore
349
Fase 2 XS 1.4
Volgens mij hoeft een RDW herkeuring niet als je vermogenwinst minder dan 20 % is. (niet 100% zeker). 20% bovenop 60 pk is 72 pk.

Van een 1.1 naar 1.4 ga je van 60 pk naar 75 ofzo? Officieel zou het dus moeten, maar om die 3 pk zou ik het mooi laten zitten. :blush:

Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
Bij het veranderen van motorinhoud of motorcode is het ook verplicht!

Aan de ene kant, de blokken zien er hetzelfde uit en zou je het kunnen proberen. Maar aan de andere kant, als ze het toevallig een keer controleren, ben je de sjaak.

Omdat het blok uit een andere 106 komt (neem aan ook fase 1) hoef je de wegliggingstest niet te doen en ben je "geloof ik niet" zo duur uit! ;)

Laat je bloknr. ff controleren bij RDW, zodat je niet met een gestolen blok zit (dan zou ik m iig niet laten keuren) en vraag ze gelijk hoe en wat, zij weten het beste wat het kost en welke testen er gedaan moeten worden. Vertel ze alles, dus bijv. dat je van een 1.1 naar 1.4 gaat en dat het blok uit hetzelfde model komt.
:cool:

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
had vandeweek al gebeld keuring zelf is niet zo moeilijk :p

kan iemand hier wat uithalen ??

2013-03-18200649_zps46aa1f0d.jpg

2013-03-18200641_zps14aa8b5d.jpg

dit zijn foto,s die ik door gestuurd heb gekregen

gr martin

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 Rallye 1.68v
Stomme vraag misschien maar doe je de remmen enz. ook?
Heb er zelf een xsi blok ingelegd maar was toch blij dat ik ook de veerpoten en achteras mee vervangen had.
xsi liep toch iets sneller, en zo'n accent met van die frisbee schijfjes remt nu ook niet echt zo denderend.
Stellen ze bij rdw trouwens ook wel op prijs.

Ik had hem trouwens niet laten keuren, wie gaat het controleren?

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
Verzekering bijv. als je een ongeluk maakt. Volgens mij met een steekproef met apk wordt dat ook allemaal meegenomen.

Waarderingsscore
0
Saxo 1.68v
van een 1.1 naar een 1.3/1.4/1.6 maakt allemaal niet zo gek veel uit. ( remmerij moet wel meevervangen als je een accent hebt )
Zien er allemaal hetzelfde uit en zijn per slot van rekening ook zo IN de 106 uitgevoerd, kans dat je er op aangekeken word is KLEIN maar aanwezig. Wat niet weet wat niet deert ;)

Je moet je pas zorgen gaan maken als je een honda vtec blok of ander spul in je 106 bouwt.

Waarderingsscore
0
Inderdaad, met steekproef ook niet. Mijn 1.1 is ook naar 1.6 16V gegaan. Heeft APK met steekproef gehad. Niks aan het handje.

Wat wel een probleem kan zijn, dat zijn de controlles die je bij Wegmisbruikers nogal eens ziet. Dat de motorkap open moet en dat alles gecontroleerd wordt. Volgens mij val je daar wel door de mand.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Rallye 1.68v
Zolang je er geen 6 cilinder in legt maakt het de steekproef controleur niks uit, want hier hoeft hij niet op te controleren.
Zolang het aantal cilinders met het kenteken maar klopt.
Verzekering en politie is een ander verhaal.
Maar echt een heel technische agent die het verschil ziet tussen een 1.1 en een 1.4.

Momenteel met een motorswap bij een ander merk auto bezig, maar die gaat waarschijnlijk ook niet naar rdw.

Waarderingsscore
0
Fase 1 XSi 1.68v
Ik heb zelf een Peugeot 205 1.9 GTI met een 2.0 turbo blok er in.
IK laat hem zeker niet om keuren.
Al het gezeur die erbij komt.
Alleen een integra controle kan zo iets wel lastig maken

Ik huur hier een stalling, En daar is nog zoon jochie ook bezig met auto's.
Hij heeft een golf 3 1.8 op kenteken en nu een VR6 blok er in
Remmen ophanging en alles aangepast.
En tot in de puntjes afgewerkt.
Maar al 4 RDW keuringen niet goed gekeurd elke keer weer iets.

Weet trouwens niet hoe het zit als hij bij RDW afgekeurd word of ze dan een deel houden.
Omdat er ook mensen zijn die het 1x proberen.
En als hij dan niet goed gekeurd worden die het zo laten en zo dan toch maar gaan rijden

Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
En dat is dan juist wel weer een reden om hem te keuren! Ze keuren m niet voor niets af, al klinkt af en toe echt als pietluttigheid! Als je m niet goed gekeurd kan krijgen, moet je al helemaal niet gaan denken aan rijden en misschien wel onnodig mede-weggebruikers in gevaar brengen.

Daarbij komt ook nog dat je voor het gerecht kan worden gesleept, ook al heb je alles aangepast, als het op kenteken niet klopt kan dit worden gezien als poging tot doodslag (of iets in die trant).

Bovenaan