GTi Garantie !

Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik ben van plan een peugeot 106 aan te schaffen en het liefst een 1.6 16v gti of een S16.
Maar hoe weet ik nu zeker dat ik te maken heb met één van deze type wagens ?
Ik bedoel die embleempjes die plak je er zo op, maar staat het ook ergens vermeld op papier, typeplaatje etc. ?

Ik zie op marktplaats bijvoorbeeld nogal vaak staan gti sport etc. maar als je dan gaat googlen dan krijg je de meest uiteenlopende reacties.
Ik denk dat jullie fanatieke peugeot rijders:nice: er wel raad mee weten.

Ik hoor het graag.
gr. Mike

Waarderingsscore
0
1.1
GTI is het zelfde als een S16. S16 is echter een duitse GTI..

Correct me if i am wrong!

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
GTI / S16 heeft schijfremmen achter, ligt wat lager op de weg.
grootste verschil wat zichtbaar is, is onder de motorkap.
is GTI

De rest zijn allemaal kleine dingetjes, die je ook een sport versie van de 106 terug kunt vinden.
Het blok is HET verschil. 1.6, 16v.
Alle andere is GEEN gti.

Waarderingsscore
0
Dus als ik het goed begrijp is een 1.6 16V de enige GTi !
Een S16 is een special edition ( standaard leder, standaard fabriek af verlaagd etc. dat is bekend )
Ik was alleen even in verwarring met het GTi verhaal...

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
hoe het zit met de S16 weet ik niet.
GTI heeft een 1.6 16v blok. dat weet ik wel.

edit: even gezocht, s16 is gelijk aan GTI.

Laatst bewerkt:

Steven

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Dus als ik het goed begrijp is een 1.6 16V de enige GTi !
Een S16 is een special edition ( standaard leder, standaard fabriek af verlaagd etc. dat is bekend )
Ik was alleen even in verwarring met het GTi verhaal...

Een S16 is geen special model maar gewoon de buitenlandse uitvoering van de GTi. Als je hier dus een S16 rond ziet rijden met Nederlands kenteken is hij geïmporteerd, verder zit er geen verschil tussen. Natuurlijk kan hij leer hebben, maar dat was af-fabriek een optie, ook op onze eigen GTi's.

Waarderingsscore
0
Leer, velgen en dat soort onderdelen waren als optie te bestellen. Naar mijn weten is er geen 1.6 'sport' geweest.

Sport staat voor een andere body om de auto, die je ook bij de gti ziet. Dus een 1.6 sport lijkt mij gewoon een gti te zijn..

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
een echte gti herken je aan wat er onder de moterkap ligt. de gti is ook de enige uitvoering waarin (als optie) leer/airco is geleverd.

Ik heb een Duitse 1.4 Sport gehad met airco :p dus gaat niet op tenzij je het perse met leer combi bedoelt.

Waarderingsscore
0
Een Sport 1.6-16v is er zeker wel geweest. Van 96 tot 98 was er de eerste GTI. In de loop van 98 is deze uit het programma verdwenen. In 98 is de 16v kort als Sport leverbaar geweest.

Verschillen:
btn_plus.gif

ABS-remsysteem
btn_plus.gif

airbag bestuurder

btn_plus.gif

airbag passagier

btn_plus.gif

met leer bekleed stuur

btn_plus.gif

hoofdsteunen achter

btn_plus.gif

lichtmetalen velgen

btn_min.gif

nieuwprijs 2.042 euro hoger

GTI was dus completer, maar ook duurder.

Van 2001 tot 2003 is de GTI weer terug gekomen, maar iets kaler dan voorheen, maar wel goedkoper.

Waarderingsscore
0
dus niet geheel onterecht dat het een verwarrende bedoening is geworden bij peugeot!
Ik zal er rekening mee houden bij aankoop en eerst ff een kijkje nemen onder de motorkap ;)
Echter heb ik ergens wel gelezen dat een S16 minimaal verkrijgbaar is geweest op de markt en dat deze standaard voorzien was van alle opties die je optioneel kon kopen op een 1.6
Ik zal eens ff opzoek gaan naar wat vergelijkbaar materiaal want volgens mij vinden meerdere mensen dit verwarrend.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Echter heb ik ergens wel gelezen dat een S16 minimaal verkrijgbaar is geweest op de markt en dat deze standaard voorzien was van alle opties die je optioneel kon kopen op een 1.6
Ik zal eens ff opzoek gaan naar wat vergelijkbaar materiaal want volgens mij vinden meerdere mensen dit verwarrend.

Hoeft niet... s16 is gewoon een buitenlandse GTi. klaar.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Een S16 is het zelfde als een GTi. De S staat voor soupapes dat is het franse woord voor kleppen, een S16 heeft dus 16 kleppen.

Max

Steven

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Maar dan de vraag van de dag: waarom is het in Duitsland ook een S16, terwijl de term GTi juist in Duitsland verzonnen is?

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Misschien daarom juist :)

Zijn fransen he... moet je niet TE serieus nemen.. er bestaan ook 16v Rallye's en zelfs 206 rallye's... licht er net aan hoe de wijn is :)

Waarderingsscore
0
Aan die link had ik niet gedacht. Ik had mijn informatie van de Autoweek-site.

Ik zie nu ook dat mijn GTI van meer opties voorzien is dan ik dacht; zij-airbags, hoofdsteunen achter en ABS. Was in de veronderstelling dat ABS en hoofdsteunen standaard waren bij de laatste GTI's. Ook weer wat geleerd :)

Waarderingsscore
0
Fase 1 XSi 1.4
Ik dacht dat een S16 een 2.0 liter blok had ipv 1.6 en de S16 149pk heeft standaard en de GTI 130 standaard???

Dus niet hetzelfde toch????? :S

Bovenaan