Ik ben Shadowz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik ben dus Shadowz, kom uit Overijssel en denk erover om een Peugeot 106 aan te schaffen. Maar omdat mijn laatste 2 auto's, overigens geen Peugeot, al redelijk snel kapot waren, dacht ik: laat ik eerst maar eens informeren bij de "baasjes". Die kunnen me vast wel de goede en slechte punten van een 106 opnoemen.

Wat ik wil weten is:

* Hoe lang gaat een Peugeot 106 gemiddeld mee? Uiteraard wel met onderhoud, anders is je auto zo kapot. :)
* Hoe is de motor? Kun je een behoorlijk aantal km rijden en hoeveel is dat ongeveer? Ik vraag dit omdat ik een auto op G3 heb gezien en daar staat al bijna 3 ton op de teller. En ik wil natuurlijk wel minimaal 1,5-2 jaar van een auto genieten. Ik weet niet precies hoeveel km ik ga rijden, maar ik ben werkzoekend en ik vermoed dat ik voor mijn volgende baan een eind moet rijden, ca 100 km per dag, 5 dagen lang. Het soort baan dat ik zoek is helaas niet zo heel erg veel te vinden en vaak ook ver weg.
* Zijn er zwakke punten waar ik rekening mee moet houden? Te denken aan: roest, onderdelen die redelijk snel stuk gaan.

Mijn eerste autootje was een Peugeot 205, die was bijna rijp voor de sloop, maar als eerste auto heb je toch een soort van "botsauto" nodig om ervaring op te doen. :p Maar ik heb het altijd een prima auto gevonden. :)

Bas.

Club Malloot
Forumleiding
Moderator
Waarderingsscore
58
Fase 2 GTi 1.616v
Welkom!

Ze gaan vrij lang mee, ik heb er een uit 92, en een uit 2000, en die doen het allebij nog vrolijk.
Zijn bij alle 106jes wel een paar plekken waar meer roest voorkomt.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
Welkom! Succes met de zoektocht.
Is een dieseltje niet wat? Tenminste als je 100km per dag moet rijden.

:cool:

Waarderingsscore
0
Nou nee, een diesel vind ik persoonlijk niks. Je moet meer belasting betalen dan benzine en de prijsverschillen bij de pomp zijn het voor mij niet waard. ;)

Ik kijk daarom ook naar een G3 auto en ik zag toevallig een Peugeot 106 voorbij komen, heb het altijd wel leuke auto's gevonden.

Maar hoeveel km hebben jullie dan bv op de teller? Ik heb met de laatste 2 auto's echt pech gehad, maar dat komt denk ik ook omdat het 3 cilinders waren (Smart en de laatste auto was een Matiz), die kunnen minder hebben blijkbaar. Mijn Matiz heeft helaas oud en nieuw niet gered, kreeg blijkbaar een heetloper en kadoek was ie. :( Ik zoek dus vooral een betrouwbare auto waar ik gewoon een paar jaar mee kan rijden. :)

Is bv bijna 3 ton op de teller voor een auto uit 1999 nog waard om te kopen? Of zouden jullie denken: nou, doe maar niet. :p

Bas.

Club Malloot
Forumleiding
Moderator
Waarderingsscore
58
Fase 2 GTi 1.616v
3 ton, ja je weet nooit hoelang het door gaat met zon ding, maar waarom ook niet?
Die van mij staan op
125k(iets in die richting) & 144k

Dus ervaringen in de 2 a 3 ton heb ik nog niet.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Welkom op het forum!

Waarderingsscore
94
Ik ken wel wat 106jes met 3 ton en die lopen nog prima. Roest in de voorste en achterste wielkasten en de krikpunten onder de auto zijn het meest bekend waar roest kan zitten.

Motorisch, tja, het zijn natuurlijk auto's op leeftijd. Maar in principe is het altijd starten en lopen.

Waarderingsscore
0
Saxo 1.68v
Hey,

106 is goedkoop in onderhoud, t.o.v andere merken ( overigens geen meuk )
Een 106 met mankementjes kun je gerust in door rijden, auto's zijn verder heel betrouwbaar.
Er is mede door dit forum ook voldoende informatie aanwezig om als leek toch weg wijs te worden.
( ik had in het begin 2 linker handen, maar weet nu al vrij veel dingen af van het sleutelen aan auto's, door te woon te doen )

Overigens is het net als bij andere merken wel belangerijk om goed te achterhalen wat voor 106 je nou precies koopt, met andere woorden wat is er over de auto bekent. zo kom je niet voor onverwachte verrasingen en hoge kosten te staan. ( maar een ezel stoot zich niet twee maal aan de zelfde steen, dus ik denk dat het allang goed is dat je a voor een 106 gaat en b eerst aanmeld op dit forum ;) )

Succes met je zoektocht

Waarderingsscore
0
Tja, ik heb de Smart gekocht omdat mijn Honda het had begeven (na 4,5 jaar trouwe dienst) en ik had met spoed een auto nodig. Ik kocht m vanwege de bellen die ze er als print op hadden. Auto had zelfs een naam: Bubbles....

Maar 3 jaar later krijg ik Bambi voor de auto, laat m repareren (werd vergoed door de verzekering) en nog geen maand later knalde de motor. Bleek dat die dingen met een ton aan een revisie of nieuwe motor toe zijn, ik had een kleine 130.000 km gereden....

Maar een andere gekocht: een Daewoo Matiz, op aanraden van iemand. Maar nog geen 1,5 jaar later dus een heetloper en is voor 95% zeker niet meer waard om te repareren.

Ik dacht: ga eerst eens kijken naar de standaard mankementen voordat ik zomaar wat aanschaf. Een 3 cilinder wil ik ik echt niet meer hebben. Mijn man is op zich wel handig, maar voor de grotere dingen gaan we naar een familielid, die is automonteur.

Maar een 106 met bijna 3 ton; is dat een zo goed als miskoop of kan een 106 nog wel wat jaartjes mee?

Het is een 1.1 Accent, bouwjaar is trouwens 1998. En heeft niet veel extra's, maar dat hoeft ook niet. Als ie maar rijdt is het mij best.

Ik ben wel een pittige rijder, maar kijk wel uit met koude motor, omdat ik weet dat je dan een auto om zeep helpt. Kan je wel 130/135 km/u zonder problemen (boetes uitgezonderd)?

Waarderingsscore
0
Sorry Wesley heb je bericht over het hoofd gezien. Nou, ik ga nog vanavond alles overdenken en ik denk dat ik wel contact opneem met diegene om m te zien. :)

Waarderingsscore
0
Ok, laatste post voor nu even. :) Ik heb nog even mijn neef gebeld, die automonteur is en alle mogelijkheden besproken (had nog een heel misschien auto zien staan maar de Peugeot had een zeer sterke voorsprong, ondanks de oudere jaren en meer kilometers). Mijn Matiz is te maken maar dat gaat wel geld kosten, voor dat geld heb ik ook bijna de Peugeot. De Matiz is geschikt voor kleine afstandjes (daar was ie ook voor bedoeld) en dat de Peugeot ook voor grote afstanden goed geschikt is. En hij had zelf goede ervaringen qua onderhoud met Peugeot.

Ik heb die man gemaild dat ik wil komen kijken. En nu maar afwachten of dat morgen al kan. :nice:

Waarderingsscore
0
Saxo 1.68v
Met een accent kun je zelfs prima 150 rijden, alleen heb je dan niks meer aan je auto radio ( lawaaierig )
Bij de aanschaf van een accent zou ik iniedergeval goed rondkijken, want voor 700,- heb je sowieso een hele nette.

En uiteindelijk zegt een km stand niets over de staat van de auto, dit is opt eerste gezicht een goede;

Marktplaats.nl - Peugeot 106 1.1 Accent APK 5-3-2014!! - Peugeot

Waarderingsscore
0
We zijn vandaag wezen kijken maar die vent was knettergek. Hij heeft volgens mij z'n foto's toen hij m kocht online gezet, want toen we kwamen kijken, echt vre-se-lijk.

Overal roest, bumper hing half los, sierlat aan de zijkant ook en tot overmaat van ramp zat er ook nog eens een mega barst over de voorruit. O ja, ook was ie blijkbaar overal tegenaan gereden. Ik stapte de auto uit en had m al meteen afgekeurd, was ie beledigd: vind maar eens zo'n auto voor dit geld!!! (1150 euro was de vraagprijs maar wij hadden online al afgedongen). Nou, meer dan genoeg voor de helft minder.....

De auto die jij me net liet zien ziet er wel netjes uit, maar ik ben vandaag wijzer geworden: onder bouwjaar 1999 zit er geen stuurbekrachtiging op. Ik heb nl vandaag naar nog 2 gekeken en ik had na 2x sturen al zere armen (10 jaar geleden whiplash opgelopen). Dus ik ben bang dat een 106 m gewoon niet gaat worden voor mij. Wel heel jammer, want de auto vind ik wel mooi.

Waarderingsscore
94
Stuurbekrachtiging is een optie geweest, zeker op de Accent uitvoeringen was dit niet standaard.

Waarderingsscore
0
Ah kijk, thx! Ik heb ondertussen verder gekeken, ik ben uiteraard van G3 afgestapt, dan maar benzine. ;) Heb weer een mooie gezien, wél met stuurbekrachtiging, wat jaartjes jonger, veel minder kilometers. Wel wat duurder, maar ik betaal bij aanschaf liever wat honderdjes meer dan dat je een ellendebak krijgt. :)

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.68v
welkom hier op het forum, succes met je zoektocht :)

Waarderingsscore
0
Dank je wel! Ik ben inmiddels nu 2 dagen op pad geweest en meerdere types auto bekeken maar ik kom toch steeds uit bij de 106. Volgens mij een potentiele fan. ;) Helaas zijn ze er nauwelijks in gas, maar omdat hij in de belasting toch erg weinig kost, hebben we besloten dat we dan een benzineauto gaan kopen. Heb nog 2 leuke gezien en we gaan morgenvroeg op pad. Nu maar hopen dat mijn auto er tussen zit!

Mijn Matiz heb ik inmiddels voor een habbekrats verkocht aan een handelaar. Die m echt eerst moet opknappen, want starten doet ie niet. ;) Maar ik ben daar in ieder geval van af.

Waarderingsscore
0
Ik heb er een! Een 106 Sketch uit 2001. Geen extra's en toeters en bellen: alleen stuurbekrachtiging. Heeft 136.500 op de teller en rijdt heerlijk pittig. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan