Monteur gezocht?!

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.616v
Hallo heren,

Het is welliswaar geen 106 maar wel een Peugeot.

Het volgende: Mijn broer is in het bezit van een peugeot 206 gti, sinds zaterdag komen er rare geluiden uit zijn versnellingsbak. Dit geluid is er zowel als de koppeling is ingetrapt en niet, echter 1 verschil zodra de koppeling wordt ingetrapt wordt het geluid harder.
Hij is op zijn werk na hun werkplaats gegaan waar men zei dat dit waarschijnlijk het schakelmechanisme kapot is en de versnellingsbak eronderuit moet. Ik zelf dacht in eerste instantie aan een kapotte drukgroep of versleten koppelingsplaten.

Hebben jullie misschien een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Zijn er misschien monteurs in omgeving zuid-Limburg die een centje willen bijverdienen??

Alvast bedankt

Mvg Peter

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
ALs het de koppeling is wordt het geluid meestal minder als je de koppeling intrapt (druklager met een hoop speling, druk je de speling eruit als je de koppeling intrapt en is hij weer een stuk stiller)

Neemt niet weg dat het wel de koppeling KAN zijn. 1 manier om daarachter te komen, en dat is de bak erachter weg halen inderdaad. Hou er wel rekening mee dat de kans aanwezig kan zijn dat er een andere bak weer achter moet.

En ik klus als monteur wel wat bij, maar zit behoorlijk uit de richting ;)

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Met igetrapte koppeling zou de bak stil moeten staandus geen geluid!
dat maakt de kans op koppelingsprobleem groter!
Iets meer vergezocht: axiaalspeling op de krukas ? hoop ik niet voor je !

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.616v
Nou gister langs twee monteurs geweest, beide gaven aan dat het druklager kapot was. Maar zo ver mijn technische kennis reikt zou ik zeggen dat als je toch de versnellignsbak eraf hebt dan kun je toch beter meteen alles vervangen dan zeggen vervang alleen het druklager en klaar is kees, dit is namelijk wat 1 monteur vertelde de ander vertelde om alles te vervangen aangezien de zaak toch uit elkaar ligt.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.616v
Oke, bedankt!! Hij kreeg namelijk vandaag te horen van een monteur die na de tijd deed klussen dat deze reparatie €650,- ging kosten en dat vond ik best aan de hoge kant dus vandaar mijn vraag aan jullie

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Het gaat hier over een 206 gti, geen 106. Bij een 106 is het een heel stuk makkelijker, en de onderdelen zijn goedkoper.
650 bij een beun is nogal wat. Voor 510 doe ik het. Dat is dan een complete koppelingsset, geleidebus voor t druklager, bakolie, en aandrijfaskeerringen.

Waarderingsscore
10
Fase 2 XR 1.1
206gti heeft ook een dure koppelingset! (2 liter)

en het is echt VEEL meer werk dan bij een 106.

dus 650 is onderhands geen verkeerd bedrag.

ik denk bij de dealer een honderd of 8,9.

Bovenaan