Olie waarschuwingslampje brandt niet meer bij inschakelen contact

Waarderingsscore
6
Fase 2 Sport 1.4
Goedenavond allen!

Als ik het contact van mijn 106 inschakel brandt alleen het temperatuur lampje nog, het olielampje blijft uit. Normaliter brandden ze allebei. Komt dit vaker voor, en belangrijker nog, betekent dit simpelweg dat het waarschuwingslampje stuk is, of kan er iets anders aan de hand zijn?

Ik hoor het graag!

reikelbo6460

Donateur
Waarderingsscore
366
Fase 1 XT 1.4
Ligt een beetje aan het type teller dat je hebt. De lampjes van het oudere type, pre 1999, kun je heel simpel vervangen. Die lampjes willen ook nog wel eens kapot gaan. Als dat het geval is geen zorgen. Van de nieuwere tellers heb ik geen verstand, als je die hebt kan iemand anders je misschien helpen.

Waarderingsscore
584
Het nieuwere type (VDO S2) heeft SMD gesoldeerde LEDs. De kans dat een LED doorfikt is niet groot, maar ook zeker niet onmogelijk.

Waarderingsscore
6
Fase 2 Sport 1.4
Het gaat inderdaad om het nieuwere type teller, de auto is van 2001. Ik zou flink balen als ik een olieprobleem over het hoofd zou zien door een kapot ledje, dus ga even schakelen met de garage. Was even benieuwd of het niet iets anders betekende.

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
ook even checken of het draadje goed op het oliedrukcontact zit. Als het los bengelt dan zal het lampje ook niet branden

Waarderingsscore
4
Fase 1 1.1
Kan je het werking van het lampje niet testen door het stekkertje aan aarde te verbinden? Gewoon even tegen het blok houden? Dan kan je wellicht de sensor uitsluiten.

Bovenaan