Vraag Olielekkage distributiekant

Waarderingsscore
69
Fase 2 GTi 1.616v
Hallo allemaal. Ik zit er weer eens doorheen o_O Helaas lekt de 106 weer motorolie. Al sinds de aanschaf een jaar geleden heb ik hier last van. Getroffen maatregelen:
- Carterpakking vervangen
- Goedje van Kroon door de olie gegooid een half jaar geleden
- Ohja heel slordig als een idoot kit gesmeerd
- Koppakking + distributie is 8 maanden geleden vervangen
Tot dus toe was het lekken gestopt, alleen zweten. Ook het oliepeil is het hele jaar constant gebleven.
Nu laat ik weer plasjes achter. Ik vrees voor een of andere keerring. Hebben jullie een idee? 'Goedkoop' rijden zit er voor mij nog steeds niet in... Het gebied boven de foto is volgens mij droog. Ik hoor graag jullie advies.
3122

Oplossing
Ik heb de boel niet schoongemaakt op de foto. Dit is het resultaat van een jaar 'alleen in de gaten houden'. De olie is overal gaan zitten door de kit die ik er nu grotendeels weer van af heb gehaald. Mijn oliepeil is na 12.000km gezakt van max. naar zo'n 80-85%. Ik heb er nu weer karton onder liggen maar hij heeft vandaag na de dagelijkse rit nog niks laten vallen en er hangen ook geen druppels.
Als ik het zelf zou kunnen doen en ik zou er tijd voor hebben zou ik het ook al lang verholpen hebben maar helaas zit dat er voor mij niet in. Ik heb nu wel misschien de mogelijkheid om het door de vader van een vriend van mij voor een vriendenprijsje te laten verhelpen, dat is dus nog even afwachten.
Waarderingsscore
69
Fase 2 GTi 1.616v
Ik heb de boel niet schoongemaakt op de foto. Dit is het resultaat van een jaar 'alleen in de gaten houden'. De olie is overal gaan zitten door de kit die ik er nu grotendeels weer van af heb gehaald. Mijn oliepeil is na 12.000km gezakt van max. naar zo'n 80-85%. Ik heb er nu weer karton onder liggen maar hij heeft vandaag na de dagelijkse rit nog niks laten vallen en er hangen ook geen druppels.
Als ik het zelf zou kunnen doen en ik zou er tijd voor hebben zou ik het ook al lang verholpen hebben maar helaas zit dat er voor mij niet in. Ik heb nu wel misschien de mogelijkheid om het door de vader van een vriend van mij voor een vriendenprijsje te laten verhelpen, dat is dus nog even afwachten.

Oplossing
Bovenaan