Onderdelen bij de dealer bestellen

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Wauw. Ik had net even een frustrerend gesprek.

Ik zoek een carterplug van een 205 gti, omdat dat tevens de olietemperatuursensor is. Maar goed, dat komt dus op een 106...aangezien die plug gewoon past, en ik een sensor nodig heb.
Nou heb ik al niet zo'n hoge pet op van de dealer hier in de buurt, maar goed, kan het altijd proberen.
Dus, ik bel naar de dealer.

Hoi, met Raymond. Ik zoek een carterplug van een 205 gti, hebben jullie die toevallig op voorraad?
- Heeft u een chassisnummer?
Nee, ik ga hem voor een 106 gebruiken, maar ik weet toevallig dat die van een 205 gti ook past.
- Oh. ok... heeft u daar het chassisnummer van?
Jawel, maar daar heeft u niets aan, want dan komt u bij een plug voor een 106 terecht en die moet ik niet.
- Ohja. Ok. Hmm. nou, ik verbind u even door.
Prima.
- Hallo.
Dag. Met Raymond.
- U zocht een plug voor een 206?
Nee, voor een 205 gti.
- Heeft u het chassisnummer?
Nee, want ik ga hem voor een 106 gebruiken en heb zelf geen 205.
- Aha. het eerste of tweede model 106.
Nou, ik denk niet dat dat iets uit maakt, aangezien ik specifiek een plug van een 205 gti nodig heb.
- Oh zo. Nou, ik ga het even vragen Reinoud, en dan bel ik u zo terug.
Raymond.
- Pardon?
De naam is Raymond.
- Ok Reinoud, dan bel ik u zo terug.
Is goed.

*tring*
Met Raymond.
- Hallo Reinoud, u zocht een plug voor een 206? Heeft u daar een chassisnummer van?
Weet u... laat maar.

Steven

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
_o/

Die gasten kunnen helemaal niks zonder chassisnummer. Ongelooflijk, hoezo ik-zit-vast-in-mijn-systeem...

Waarderingsscore
0
Dit is wel erg triest zeg.
Met die in Gorinchem heb ik altijd goede ervaringen.
Ik daar nog nooit een chassisnummer op hoeven geven.

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Ik belde net naar de dealer in Beilen en kreeg iemand aan de lijn die hier ook meeleest. Heb alvast uitgelegd dat bovenstaand verhaal niet over hun ging :)
@Robert: bedankt voor de vlotte service.

Steven

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
_o/

Waarderingsscore
0
Bij mijn dealer is het precies hetzelfde, althans ligt er wel aan wie er achter de balie zit.

1x ben ik maar weggegaan, thuis de servicebox geopend, gezocht en weer teruggegaan. Ik heb hem toen uitlegd hoe die bij het onderdeel in de servicebox moest komen zonder een chasisnummer in te voeren...
Hij stond erop dit via chasisnummer te bestellen, ook al gaf ik keer op keer aan dat de injector niet voor een 1.1 bedoeld was... Hij wilde het uiteindelijk wel bestellen, maar als het niet goed was kon het niet geruild worden...
Tegenwoordig schrijf ik een onderdeelnummer op en ga ik vervolgens pas naar Peugeot...

Vraag me af wat ze daar met m'n auto zouden doen als ik hem bij Peugeot zou laten keuren... Volgens mij krijg ik hem dan met een 1.1 blok terug :cry:.

Waarderingsscore
0
Fase 1 XS 1.4
Heb tot nu toe ook bij elke dealer waar ik geweest ben het chasisnr moeten geven! Niet echt heel handig!

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
hey dit komt mij bekend voor :)

was laatst bij de citroen dealer ( 2 x )

1 x was bij de driebond hier in Groningen, wat een drama en of andere kerel die totaal geen zin had in werken vroeg ik over de spiegelkappen voor een saxo. Na lang heel lang want ik heb zelf nog even de pluriel bekeken kwam die eindelijk terug en zei dat je deze kappen alleen bij een complete spiegelset kon verkrijgen. :cry: aangezien ik hierop lang moest wachten ben ik maar weggegaan. ook tot ziens trouwens.

2 x was bij veldma citroen dealer hier in Groningen, dit ging iets sneller maar ze wouden ook mijn chassis nummer hebben. ik zei nog tegen die man hier heb je niks aan want dat is een 106. Prima, eindelijk de spiegelkap gevonden en vroeg wat die dingen nieuw moesten kosten. 45,- per set. ik had echt zoiets van boink. :thumbdown:, had namelijk op internet al gezien dat ze ongeveer 5 euro p.stuk kosten. Zei tegen die man jah 45,- lijkt mij voor een nieuwe spiegel met kapje maar nee het was echt nummer 6 niets meer en niet minder.

Autobedrijf gebeld voor die spiegelkappen ( op internet ) en vroeg wat de levertijd was van die spiegelkappen, jah die kunnen we wel bestellen. besteld en na 1 dag een mail met daarin Helaas dit onderdeel is niet meer te bestellen.

via ideal betaald en moet nog steeds er achter aan voor waar dat geld blijft.

Een bedrijf gevonden in Groningen ook op internet en na een telefoontje kon ik 2 spiegelkappen ophalen.

wat een drama. :nijntje:

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Ik ga altijd naar Wassink in Winterswijk.
Zelf zoek ik van te voren het bestel nummer op en dan geef ik die door. Werkt altijd perfect.

Cor

Waarderingsscore
2
Fase 2 XS 1.68v
Ik moet hier in Eindhoven ook altijd een chassisnummer opgeven.
Maar aangezien mijn wagen hier blijkbaar in hun systeem staat is het geen probleem als ik mijn chassis nummer niet bij me heb.
Maar erg handig is het niet.

Cor :hat

Waarderingsscore
0
Met het kenteken kunnen ze je chasisnummer opzoeken... Ze vragen meestal m'n kenteken, maar goed, dat komt op hetzelfde neer...

Dennis

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
53
Fase 1 Rallye 1.3
Dat met dat kenteken werkt alleen als je bij hun "bekend" bent. Ik wordt altijd keurig geholpen bij de dealer in Middelharnis. Beide 106-jes staan daar inmiddels in het systeem, dus hoef alleen het kenteken nog maar op te noemen. Ook als ik iets van een andere auto wil hebben waar ik geen chassis nummer van heb komen we er altijd uit. Zoals bijvoorbeeld met de remblokken van de 206 gti klauwen. Ik ga daar sinds vorig jaar ook voor de APK naartoe. Dat was de eerste keer zonder gezeik over stickers, uitstoot, verlagingen, enz.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
zo werkt het programma nou eenmaal.het chass.nummer zorgt er voor dat alle onderdelen specifiek voou jouw auto worden uitgefilterd. je wilt nie weten hoe je je soms de ###### moet zoeken als je nie de juiste gegevens hebt.
maar ja in dit geval van onze `Reinoud` gaat dat verhaaltje nie op. dan komt het weer gewoon aan op ´ouderwetsch´ zoeken
;-)

Waarderingsscore
0
De servicebox is ook ideaal als je iets voor je auto zoekt, absoluut!
Maar als je iets aan je auto veranderd, zoals een motorblok, dan gaat dat verhaaltje ineens niet meer op... Op technisch vlak is heel veel aan m'n auto niet meer zoals ik hem gekocht heb en dan is het heel frustrerend om iets te bestellen. Zoiets had ik dus laatst met die injector, meneer stond erop mij een injector van een 1.1 te verkopen en dan vraag je je af of je tegen een muur aan het praten bent als je tot 3x toe zegt dat er een ander blok in ligt...

Dennis

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
53
Fase 1 Rallye 1.3
Even het chassisnummer vragen aan iemand met een GTi en het probleem is opgelost lijkt mij. Tenminste voor zover ik het kan inschatten vertoont jouw 106 meer overeenkomsten met een GTi dan een 1.1.

Waarderingsscore
0
Fase 1 XSi 1.4
Hoe kun je dan zelf onderdeel nummers/bestelnummers op zoeken van te voren?

Bovenaan