Peugeot 106 1.4 sport -> 1.6 16v

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.616v
Hallo heren,

Sinds gisteren heb ik de volgende problemen met mijn 1.4 sport uit 1999.

- start zoals gewoonlijk maar valt vervolgens meteen uit,
- bij het intrappen van het koppelingspedaal tijdens het rijden valt de auto plotseling uit,
- bij het starten loopt de auto 2500 toeren stationair.

De bovenstaande problemen heeft de auto echter niet constant, de ene keer rijdt de auto zoals hij het zou moeten doen en bijvoorbeeld 5 minuten later heeft hij last van één of meerdere problemen die bovenstaand zijn omschreven.

Ik heb inmiddels al op verschillende sites zitten zoeken en ook op dit forum de zoekfunctie geprobeerd, maar heb helaas niet een soort gelijk probleem kunnen vinden.

Zelf had ik enkele ideeën om dit probleem te verhelpen, namelijk;
- schoonmaken van gasklep
- toepassen van motorreiniger die gemengd wordt in de benzine tank.

Auto krijgt verder ieder jaar zijn grote beurt!

Hebben jullie enig idee wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen.
Alvast bedankt.

Mvg Peter

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 1 XND 1.4D
Brand het motorstorings lampje ook?

bougies al eens bekeken op kleur (en of deze bij elke bougie hetzelde is of onderling verschillen.

Gasklephuis schoonmaken kan helpen.
wat ook nog wel eens zou kunnen is dat de koelwater temp sensor van de Ecu slecht contact maakt. dit kan zich ook uiten in deze klachten.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Bobine eens nakijken. Heb zoiets ook met de sport van me vriendin gehad.
Stotteren onregelmatig lopen afslaan. Maar alleen met vochtig weer.
Bleek dat de bobine kapot was, als je die starte zag je als het vochtig was de vonken bovenop rond springen. Nieuwe op gezet en weg probleem.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.616v
Heren,

Ik ben gistermorgen naar de auto garage geweest waar mijn auto altijd wordt onderhouden.
Hier werd het volgende geconstateerd;

Koelvloeistofniveau was te laag,
Bij warme motor waren de kvs slangen keihard

Conclusie van hun was dat dit gepaard ging met een beginnende kapotte koppakking.

Nu heb ik gevraagd wat hiervan de kosten waren, gelukkig was een medewerker zo galant om aan te bieden dat hij dit wel na de tijd wilde reparen. Kosten ongv. €600,-

Nu worstel ik met de vraag of het rendabel is om dit nog te laten reparen.
optie 1; auto verkopen en vervolgens zoeken naar een 106 gti.
optie 2; een goed gti motorblok en toebehoren zoeken en deze erin laten bouwen.

Als overweging voor optie 2; auto zit nog perfect in de lak, is verder nergens rot, heeft geen beschadigingen en voldoet aan mijn wensen wat betreft uiterlijk.

Graag jullie mening.

Mvg Peter

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Als deze auto naar je zin is: altijd repareren ! Je weet hoe de toestand verder is van je eigen auto.
een GTi is storingsgevoeliger en al gauw 10 jaar oud dus in meer of mindere mate afgetrapt!

Waarderingsscore
10
Fase 2 XR 1.1
wat henk zegt, daarbij meteen distributie doen en wellicht olie en filter meenemen

wanneer zit de auto in het jaar in onderhoud en apk(dwz welke maand?)

daarbij is een sport gewoon eenleuk model

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.616v
Hallo heren,

Na lang denken en overwegen heb ik dan toch de knoop doorgehakt!
Auto gaat 3 november naar Ppr Autosport voor een complete ombouw naar een 1.6 16v.

Blok zal worden voorzien van een nieuwe koppakking, nieuwe Distibutieriem incl waterpomp en spanrollen, nieuwe koppeling en nieuwe keerringen.

Verder zullen er aan de voorzijde citroen saxo cup 266mm remmen komen en aan de achterzijde een volledig gereviseerde schijvenas met originele gti remmerij.

Ik hou jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Peter Suppers

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Dat is nog eens wat werk, ik zal je auto daar vast wel is zien staan! Kom er regelmatig.
Wil ook over op het setje remmen welke jij er op krijgt.

Mijn auto stond er vorige week ook heel de week en ben zeer te spreken over de service bij PPR.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.616v
Ja het gaat inderdaad een hele klus worden! Na diverse telefoongesprekken en emails kwamen zij ook uiterst betrouwbaar over vandaar dat mijn keuze op PPR autosport is gevallen.

Ja de planning is dat ik de auto komende zaterdag ga brengen en dan zal het ongeveer een twee weken gaan duren voordat hij gereed is.

Mvg Peter

Bovenaan