Peugeot 106 gti naar +/- 180pk kosten?

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Zoals sommige van jullie weten had ik mijn peugeot 106 in 2015 verkocht, nu ben ik langzaam geld aan het sparen voor een nieuwe peugeot 106 gti.

Ik wil een peugeot 106 gti kopen en deze zo goedkoop mogelijk tunen naar 150-180 pk, iemand enig idee wat de kosten hiervan zullen zijn en wat allemaal vervangen zou moeten worden of upgraden?

Budget volgende jaar zal zijn rond: 3000euro voor een peugeot 106gti en rond 3000-4000 voor tuning voor meer vermogen.

Alvast bedankt heren voor de moeite

edit: ik ben geen monteur dus dat zal dan door iemand moeten worden gedaan.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
13
GTi
turbo

edit: koop een golf gti

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
584
Vergeet t maar, als je er zelf geen verstand van hebt ga je dat niet redden voor dat geld.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Scherpe nokkenassen. Itb's kop flowen evt andere zuigers. Andere Ecu, ander uitlaatsysteem. Voor 3k word dat erg krap.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
turbo

edit: koop een golf gti

na een peugeot 106 gti te hebben gehad wil ik eigenlijk niks meer anders, en ik heb vaak genoeg gekeken voor andere auto's.

Hoeveel geld zou ik moeten hebben om een peugeot 106 gti naar +/- 1 160-170pk te kunnen tunen?

Waarderingsscore
584
Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Ik denk dat het een beter idee is als je dit idee vergeet. Als je zelf geen kennis hebt van auto's is dit totaal niet handig, een vermogenswinst van 50pk is geen kwestie van een dingetje hier en een dingetje daar. Komt motortechnisch veel bij kijken, en dan heb je je ophanging en remmen nog niet eens gehad... Dacht dat je je stock GTi had weggedaan omdat t te snel ging voor je tov de remmen :unsure:

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Ik denk dat het een beter idee is als je dit idee vergeet. Als je zelf geen kennis hebt van auto's is dit totaal niet handig, een vermogenswinst van 50pk is geen kwestie van een dingetje hier en een dingetje daar. Komt motortechnisch veel bij kijken, en dan heb je je ophanging en remmen nog niet eens gehad... Dacht dat je je stock GTi had weggedaan omdat t te snel ging voor je tov de remmen :unsure:

Was niet echt stock had rond 130-135pk schat ik, ja het rem probleem bij hoge snelheden is aanzienlijk, had nog redelijk nieuwe schijfremmen en geen abs had het gevoel dat het gevaarlijk is om pedaal hard in te trappen bij hoge snelheden aangezien de achterkant ook nog naar voren komt.

Inmiddels heb ik renault clio uit 2002 met schijven voor en trommels achter, uitgerust met ABS, remkrachtverdeling,remassistent wat die peugeot niet had. Dit is mijn best remmende auto die ik ooit gehad heb, en ook veel beter bij bochten werk dan die peugeot 106 gti die ik gehad heb van 2003.

Het rem probleem is behoorlijk groot bij peugeot 106 gti bij hoge snelheden n, maar daar is wel wat aan te doen denk ik maar niet veel.

Edit: Had die weggedaan vanwege andere redenen

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Een kant en klaar supercharger setje zou je wel mee uit de voeten kunnen denk ik rond de 3000 euro.
Maar goed, dan heb je het vermogen.
Dan moet je nog eens geld investeren in de rest van je auto om de PK's aan te kunnen. Denk aan je remmen, onderstel en dergelijke.

Waarderingsscore
584
Waarom wil je m dan in godsnaam wel opvoeren naar 180pk als je stelt dat die remmen slecht zijn?
En er is genoeg te doen qua remaanpassingen, grotere schijven, andere klauwen, sorry dat ik het zeg maar als je daar al niet op komt hoe kom je er dan wel bij om een 106 "even" op te voeren naar 180pk

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Heb ook nog een goedkoop turbo setje gevonden.
TURBO KIT - 1.4L 1.6L 16S & 8S PSA- STAGE 2

Maar inderdaad, ook wat Noël zegt. Er gaan altijd nog veeeeel meer kosten bij het project gepaard om alles 'rijbaar' te krijgen.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Waarom wil je m dan in godsnaam wel opvoeren naar 180pk als je stelt dat die remmen slecht zijn?
En er is genoeg te doen qua remaanpassingen, grotere schijven, andere klauwen, sorry dat ik het zeg maar als je daar al niet op komt hoe kom je er dan wel bij om een 106 "even" op te voeren naar 180pk

grotere remmen heeft geen zin als deze auto is al uitgerust met schijfremmen. Het gaat om het remmen bij hoge snelheiden met grote remmen kom je niet heel ver mee... Hiervoor moet je abs/remkrachtverdeling hebben, en de meeste 106jes hebben dat niet. Dus nog steeds als je grote remmen hebt en je rijd 200/210 en je wilt hard remmen gaat het niet zo soepel. En ik heb vaak genoeg 220 gereden op autobahn dus ik spreek uit ervaring

Waarderingsscore
2
Je had toch ook de mooiste 106 van dit forum ?

Waarderingsscore
2
grotere remmen heeft geen zin als deze auto is al uitgerust met schijfremmen. Het gaat om het remmen bij hoge snelheiden met grote remmen kom je niet heel ver mee... Hiervoor moet je abs/remkrachtverdeling hebben, en de meeste 106jes hebben dat niet. Dus nog steeds als je grote remmen hebt en je rijd 200/210 en je wilt hard remmen gaat het niet zo soepel. En ik heb vaak genoeg 220 gereden op autobahn dus ik spreek uit ervaring
Dit heb je vast ook in een sprookjesboek gelezen

Waarderingsscore
584
Je weet niet waar je over praat, ik ga niet eens de moeite nemen om je theorie te ontkrachten. Koop er hier maar 10 van

this-sticker-adds-5hp.jpg

Waarderingsscore
0
Saxo S16 1.616v
Hier een dorp verderop staat een Ice Blue GTi met Supercharger te koop voor 3k.

Originele uitlaat en spruitstuk zitten daarop en zit +- 160pk onder de kap geloof.

Hij loopt beroerd en moet afgesteld worden. Maar dan heb je al een mooie start.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Je weet niet waar je over praat, ik ga niet eens de moeite nemen om je theorie te ontkrachten. Koop er hier maar 10 van

this-sticker-adds-5hp.jpg

Ga is vol op de rem met je schijfremmen terwijl je 200 rijd zonder abs of wat dan ook, en kom dan terug met commentaar. Snap je niet dat grotere remmen bij lichte gewicht niet veel zin hebben bij hoge snelheden en zonder abs of wat dan ook?

Laatst bewerkt:
Bovenaan