Peugeot 106 S2 1.6 8V Rallye '97 [verkocht]

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Okay, haters gonna hate.

De Peugeot 106 Rallye 1.6 8V Turbo heeft een belangrijk deel van mijn leven uitgemaakt, ik kon op momenten dat ik mezelf terug wilde trekken m'n ei er in kwijt. Een hoop plezier mee beleeft door dingen uit te zoeken, aan te passen en om te bouwen.

Ik heb ook al diverse keren zitten kijken naar een bodykit van een 106 Maxi, deze wilde ik dan op de Rallye bouwen om hier vervolgens een enorm dikke wagen van te maken.
In de tussentijd heb ik voor de +25mm verbreding gekozen zoals jullie kunnen lezen hier in de projectpagina.

Toen zag ik een Maxi body te koop staan, helemaal kaal maar wel een goede basis om een enorm dikke wagen van te bouwen.
Ik dat gekke ding opgehaald met het idee om hem te conserveren tegen de roest en vervolgens weg te zetten tot ik er een keer tijd voor had om er aan te beginnen.

Dus ik uiteraard al een beetje op Google gaan zoeken wat er allemaal nodig is om de Maxi op te bouwen en ik werd met de minuut enthousiaster!
Vanaf mijn 18e bewaarde ik al foto's van 106 Maxi's, het was mijn droom om er ooit eentje te bezitten en nu had ik er 1!

Om de Maxi op te bouwen is er echter wel weer een enorm budget nodig, dit geld heb ik simpelweg niet. Geld wat ik nu overhoud steek ik graag in verbeteringen van mijn huis of het bedrijf.

Ik ga het ook eeuwig zonde vinden als ik straks 2 enorm dikke auto's heb staan en er maar in 1 kan rijden. Als ik dan 1 van de 2 moet verkopen (de Rallye waarschijnlijk) gaat het me veel meer aan mijn hart en aan mijn portemonnee.

Om het budget te minimaliseren van de Maxi ben ik dus sowieso al mijn reserve onderdelen gaan opruimen en te koop gezet.
Om de rest van het budget te minimaliseren heb ik onderdelen nodig die ik al eens gekocht heb maar in de Rallye beland zijn.

De opbouw van de Rallye heeft destijds veel tijd gekost mede omdat ik ook iedere keer geld in de auto stopte wat ik over had. Als ik dit nu dus weer ga doen praten we dus weer over jaren. Ik wil niet nog een paar jaar aan het bouwen zijn.

De 106 Rallye wordt daarom gedemonteerd en bijna alles komt in de Maxi te zitten.
Het motorblok wordt niet over gebouwd dus deze zal de verkoop in gaan. Weet alleen nog niet hoe ik die te koop aan ga bieden maar daar ga ik nog een paar nachtjes over slapen.

Waarschijnlijk hebben jullie nog wel wat vragen of willen jullie even gal spugen. Helemaal prima. Je mag hier los gaan wat je wilt, het is voor mij ook een achtbaan aan emoties geweest.

Laten we voorop stellen dat ik er heel goed over nagedacht heb en ik geen andere keuze zie.

Waarderingsscore
73
Fase 2 XS 1.4
Ik denk dat als ik zo jouw verhaal hoor en lees de rallye een mooie opbouw is geweest naar de MAXI en dat dit alleen maar de volgende logische stap is.

Logisch dat je afscheid gaat nemen van de rallye en je gaat richten op het nieuwe avontuur waar ik zeker van ben dat dat een super dikke bak gaat worden! Ik weet zeker dat ik dat dagboek weer met veel plezier ga volgen !

Armand_arrie

@bagged106
Waarderingsscore
349
Fase 2 XS 1.4
Zwak!

Nee vroeg me al af waar je in godsnaam de tijd weg ging halen voor 2 projecten. Ik heb al geen tijd voor 1. Dan over de centen nog niet eens gesproken.

SRT

Waarderingsscore
56
Fase 2 GTi 1.616v
Poe had ik echt niet verwacht, maar ik geef je groot gelijk kerel. Tijd en nog is tijd en dan speelt geld toch wel een groot rol, vooral omdat jij ook alles kwalitatief en goed wil. Jammer maar respect :)

Bas.

Club Malloot
Forumleiding
Moderator
Waarderingsscore
58
Fase 2 GTi 1.616v
Snap je keuze helemaal, de Rallye was een beest, maar de maxi wordt een monster!
Ik zou exact dezelfde keuze gemaakt hebben.

Waarderingsscore
13
GTi
Jammer zeg! Maar waarom niet de rallye turbomotor meenemen voor in de maxi? Dat is ultrabeest!

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Ja het is zeker jammer, was een lastige keuze maar gaat zeker weten goed uit pakken.

Ik wil gewoon heeeel graag front facing itb’s, dat vind ik zo’n gave uitstraling hebben. Ook gaat zo’n 2.0 16V in de basis meer krachten aan kunnen dan de 1.6 8v.

Waarderingsscore
1
Fase 2 GTi 1.616v
Ik zit nog even naar je wielkast verbreders te kijken. Hoeveel breder zijn deze dan origineel en waar kan je zoiets kopen?

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Heeeeeel fijn, Tinypic heeft een heel groot stuk van mijn levenswerk verwoest! Gelukkig worden tegenwoordig de foto's op het forum geüpload en werkt dit een stuk betrouwbaarder.

Ik moet nu enkel nog een keer een moment vrij nemen om alle foto's weer te herstellen in oude glorie zodat jullie van het dagboek kunnen blijven genieten!

Waarderingsscore
0
Saxo Sport 1.68v
Als je de rubbers van de orginele 106 hrc los haalt, kun je deze uitwisselen met die op de 406 versie. Dan "floept" je orginele tankje er zo in ? dr zitten namelijk verschillen in de randjes van het rubber, waar het tankje op aansluit.

Bijlagen

• DSC_0247.JPG
    DSC_0247.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 108
  • DSC_0246.JPG
    DSC_0246.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 118
Bovenaan