Peugeot 205 Speedline velgen

Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Heb de zoekfunctie keurig gebruikt, maar de antwoorden die er in de topics staan die er nog zijn, die zijn niet echt duidelijk (of heel verschillend/tegenstrijdig). Dus ik ben de zoveelste die deze vraag gaat stellen.. :blush:

Heb een set Speedline velgen van een 205 gekocht, de ''Italy'' versie.
Er zitten banden om met de maat 195/50/15. Ik ben er inmiddels achter dat dit 195/45/15 moet zijn. Maar de banden zijn versleten, dus moet er toch 4 nieuwe om laten draaien.

Wat ik wil weten, wat is de ET van deze velgen? Ik las ergens 19. Kan dit nou wel of niet zonder spacers onder een PHASE 2? En hoe zit het met aanlopen e.d.? De een zegt dat het aanloopt met max. sturen en een ander zegt weer nergens last van te hebben..

Graag duidelijke antwoorden, zodat anderen er in de toekomst ook wat aan hebben! ;)
Verder zou ik wel advies willen hebben qua merk banden! Zit te denken aan Vredestein, Dunlop of misschien Pirelli's.. Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.616v
Ohhja, ze lopen bij mij niet aan! kan met 5 man in de auto zitten zonder enkele problemen of wat dan ook.
Ik heb deze zomer een setje continental sport contact eromheem laten leggen waar ik absoluut tevreden over ben.

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
ik denk dat het als het goed is aan de binnenkant van de velg staat. Meestal wel is mijn ervaring

Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Conrad,

Ik heb dezelfde velgjes + bandenmaat zonder spacers. Moet wel zeggen dat je aan de achterkant nog geen vloeitje tussen de band en de as krijgt geduwd.

Gr Pe

Peter, heb ze gisteren even gepast > het heeft inderdaad niks over! Ik heb ongeveer een vinger over aan de achterkant van de auto tussen de band en wielkast. Jij ook ongeveer? Het loopt bij jou niet aan zeg je. Ook niet bij volledig insturen? Je hebt bandenmaat 195/40? Alvast bedankt voor je antwoord!

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.616v
Conrad,

Banden lopen in geen enkel geval aan, ook niet bij max insturen en of met 5 inzittenden. Ik heb 195/45/15 eromheen liggen. En zo ver als ik me kan herinneren heb jij de auto op dezelfde manier verlaagd als de mijne toch;bilstein b8 + eibach veren!?

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
Past gewoon hoor. Zelf heb ik hele goede ervaringen met de Fulda Carat Extremo banden. In die maat niet heel erg duur, volgens mij 67 euro..
Zelf wil ik ze straks ook weer onder de Megané hebben.. Alleen zijn ze dan een klein beetje duurder :( Wat moet je toch ook met 18" velgen :p

Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
@Peter, heb inderdaad net als jou Bilstein+Eibach! Had jouw auto beetje als voorbeeld om te kijken hoe het gaat staan.
@Wolter, bedankt voor je info. Ja, hoe groter de velgen hoe duurder alles wordt haha.

Ik heb de Speedline gevelgen voor een leuk prijsje kunnen kopen, alleen de banden zijn op en in een verkeerde maat. Dus als ik tegen wat anders aanloop, ruil ik ze net zo makkelijk in. Maar net wat ik tegenkom..

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Ik heb de Speedline gevelgen voor een leuk prijsje kunnen kopen, alleen de banden zijn op en in een verkeerde maat. Dus als ik tegen wat anders aanloop, ruil ik ze net zo makkelijk in. Maar net wat ik tegenkom..

Jij had ook 195/50/15 hea? Laat even weten als je er mee proefgereden hebt want ik heb ook 2 195/50 bandjes. Wanneer ga je ze er onder zetten?

Bovenaan