Peugeot schakel pook beweegt in de versnelling

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Als ik de schakel poot in de versnelling zet bijvoorbeeld in de een dan kan ik die bewegen alsof die in het neutraal staat van links naar rechts zo is het bij elke versnelling...

Ik denk niewe koppeling of versnellingsbak? Of is het normaal bij peugeot 106 gti?

Hier is een foto van mijn peugeot gti 16v 1.6 ong 130pk
'
De aangrijpingspunt koppeling zit ook pas op het einde... Heb hem ongeveer 3dagen die peugeot.

Als jullie een video nodig hebben kan ik die maken
1z14ccz.jpg

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Saxo 1.4
Waarderingsscore
1
Fase 2 Sport 1.4
Ik had dit ook lichtelijk. Bij mij zat t ronde ding wat van af je schakelstangen aan de versnellingsbak zit vast met een een bout ipv een borg pen waardoor de pook zijwaartse speling had. Mischien dat je die pen los hebt zitten of iets dergelijks.

D

Deleted member 4840

Gast
Zou je je eerst nog even willen voorstellen in het daarvoor bestemde topic? Dan kunnen we zeer waarderen;)
Verder zul je met de zoekfunctie een heel eind moeten kunnen komen. Dit probleem is al vele malen behandeld.

Waarderingsscore
94
Het probleem zit in het schakelmechaniek maar ook op de bak. Hier zit een gaffel op met een borgpen die uitlubberd waardoor er speling ontstaat. Busje vervangen of gaffel vastlassen en het probleem is opgelost.

Wat is er aan gedaan dat je 150pk hebt? Een ander spruitstuk en luchtfilter win je geen 30pk mee iig.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Saxo 1.68v
Ik trok soms met het schakelen mijn schakelstang los, misschien dat er bij jou ook al ruimte op zit

Als je pookhoes eraf trekt, zit er een ronde plastic klem, die de bol van de versnellingspook op zn plek houd.
Als je om die zwarte ring een tai ripje trekt blijft je pook op zijn plek, misschien dat dit al een stuk helpt in jouw geval.

Is iniedergeval het makkelijkste om te doen.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Ik trok soms met het schakelen mijn schakelstang los, misschien dat er bij jou ook al ruimte op zit

Als je pookhoes eraf trekt, zit er een ronde plastic klem, die de bol van de versnellingspook op zn plek houd.
Als je om die zwarte ring een tai ripje trekt blijft je pook op zijn plek, misschien dat dit al een stuk helpt in jouw geval.

Is iniedergeval het makkelijkste om te doen.

Ik ga morgen proberen, had ook een afspraak gemaakt bij een garage bedrijf... Dus als het niet helpt ga ik daar even naartoe

Bovenaan