Ph2 106 1.4 onregelmatig lopen

Waarderingsscore
3
Fase 2 Sport 1.4
Hoi, ph2 106 1.4, motor loopt onregelmatig stationair en houd in bij 3000 toeren soms. Net overgekocht, vorige eigenaar zei dat dit optreedde na het installeren van nieuwe injectoren. Nou vallen deze injectoren niet in te leren, en hij geeft ook geen storing aan, dus mijn vraag is, waar moet ik beginnen met zoeken naar de oorzaak?

Waarderingsscore
22
Fase 1 XS 1.4
Heb je de lambda sonde er al losgekoppelt en dan geprobeerd? Mijn 1.4 deed dit eerst ook, nieuwe (2e hands) en hij liep wat beter.

Waarderingsscore
2
Fase 2 Sport 1.4
Mijn 1.4 liep soms stationair ook heel slecht (schommelen tussen 500 en 1500 rpm) en bij het optrekken schokte hij dan. Bij mij was het (waarschijnlijk) de bobine die niet goed vastzat. Misschien dat ze bij het vervangen van de injectoren deze niet goed hebben vastgeschroefd waardoor de bobine niet goed aansluit op de bougies? Of misschien zijn er stekkers in de motorruimte die niet goed vastzitten?

Waarderingsscore
16
Fase 1 1.1
Als het probleem is begonnen na vervangen van de injectoren zoals de vorige eigenaar zegt zou ik hier beginnen heb zelf namelijk al vaker problemen gehad met aftermarket injectoren

Waarderingsscore
3
Fase 2 Sport 1.4
Mijn 1.4 liep soms stationair ook heel slecht (schommelen tussen 500 en 1500 rpm) en bij het optrekken schokte hij dan. Bij mij was het (waarschijnlijk) de bobine die niet goed vastzat. Misschien dat ze bij het vervangen van de injectoren deze niet goed hebben vastgeschroefd waardoor de bobine niet goed aansluit op de bougies? Of misschien zijn er stekkers in de motorruimte die niet goed vastzitten?
Stekkers van injectoren en bobinerail zitten goed. Denk dat ik brandstofdruk van de rail ga meten.
Zal bobine zelf nog wel checken.
Post automatically merged:

Als het probleem is begonnen na vervangen van de injectoren zoals de vorige eigenaar zegt zou ik hier beginnen heb zelf namelijk al vaker problemen gehad met aftermarket injectoren
Zal kijken, thx.
Post automatically merged:

Heb je de lambda sonde er al losgekoppelt en dan geprobeerd? Mijn 1.4 deed dit eerst ook, nieuwe (2e hands) en hij liep wat beter.
Gedaan, maakte geen verschil

Waarderingsscore
584
Als dit begonnen is na het vervangen van de injectoren kan je er de klok op gelijk zetten dat het ook veroorzaakt wordt door de injectoren. Waarschijnlijk een goedkope imitatie gebruikt.

Waarderingsscore
3
Fase 2 Sport 1.4
Je hebt gelijk, De injectoren die er nu in zit: MAXGEAR 17-0423: 210 cc/min bij 3,5 bar en 12 Ohm,
Originele injectoren Bosch EV1.2: 190 cc/min bij 3 bar en 14,5 Ohm

Bovenaan