Remverschil te groot op 1 as

Waarderingsscore
5
Fase 2 Sport 1.4
Helaas is mijn auto niet door de APK gekomen. Namelijk het remverschil is op de achteras te groot (47%). Nou is het enorm duur bij de garage, is er in omgeving Doetinchem een handige beunhaas die dit zou kunnen repareren en daar wat door zou bij willen verdienen? Hiermee zou je me enorm helpen...

Waarderingsscore
5
Fase 2 Sport 1.4
Wat noem je duur? een complete set remschoenen en cilinders van Brembo kost nog geen 60€
Dan moet het er alleen nog even in, als het een beetje meezit kan dat binnen een uur. :)
Probleem is dat je niet precies weet waardoor het remverschil komt. De kosten lopen daarom ook op door de arbeidsuren. Zelf ben ik niet geskillt genoeg om dit zelf erop te zetten haha

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
In bijna alle gevallen wordt het remverschil bij trommelremmen veroorzaakt door lekkende of juist vastzittende remcilinders, in beide gevallen kan je dan ook de voering wel weggooien, theoretisch zou een trommel ook te ver uitgesleten kunnen zijn maar ik heb het bij een 106 nog niet meegemaakt.

Waarderingsscore
584
Met een trommelasje mag je ervan uit gaan dat het remverschil veroorzaakt wordt door de onderdelen die @henkr noemt. Ik woon niet inde buurt van Doetinchem helaas maar heel veel stelt het niet voor.,

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Er kunnen natuurlijk tegenvallers zijn, bij een auto van mezelf weet ik dat sowieso alle ontluchtingsnippels moeiteloos los gaan omdat die in elk geval er uiterlijk elke 2 jaar uit gaan en van een klein beetje kopervet voorzien worden, als zo'n nippel afbreekt ben je heel wat langer bezig. :(
Hetzelfde geldt voor de leidingnippels op de wrc's, als ik die nog niet los gehad heb wordt er 's zomers regelmatig kruipolie op gespoten en 's winters een klodder vet omdat je weet dat het uiteindelijk een keer los zal moeten. 💡

Bovenaan