Sideskirts En Spatbordverbreders

B

bstrijbosch

Gast
ik heb van de week spatbordverbreders en sedeskirts gekocht voor mij 106

alleen de achter spatbordverbreders passen niet. de voorspatborden en de sideskirts passen wel

ze zijn speciaal voor een 106 gemaakt.
zou het kunne zijn dat mij achterspatborden kleiner zijn als een gti of sport 106

ik heb zelf een 1.4 xs, ik had begrepen dat dit wel moest passen, maar ik krijg het nie passend.

wie kan mij hier bij helpen.

groeten bart

Waarderingsscore
0
Als jij een niet-sport hebt, zonder de originele spatbordverbreders, dan is jouw wielkast achter inderdaad heel anders, deze loopt namelijk rechtdoor en een stuk lager, waardoor je een deel carrosserie blijft zien als je er een spatbordverbreder van een sport/gti op zet. Dit deel zul je weg moeten halen om de spatbordverbreder er goed op te krijgen!

Herman
<

B

bstrijbosch

Gast
het was eigenlijk niet de bedoeling dat ik er dan een stuk orgineel spatbord af ging halen

er is dan dus zeker geen andere oplossing.

ik heb wel al foto's gemaakt, maar hoe moet je die hier op het forum krijgen. moet je ze eerst op internet zetten ergens, omdat je een url in moet voeren?

Waarderingsscore
1
Fase 2 GTi 1.616v
Je kan je foto s uploaden op www.imageshack.us. Dan dat groene boompje aanklikken op t schermpje waar je de tekst intypt en dan komt dr een regel en daar moet je m inzetten.

Waarderingsscore
0
Foto's moet je eerst uploaden, bijv. via www.imageshack.us:

- Klik op "Bladeren"
- Kies "Resize image" en selecteer 640x480
- Klik op "Host it"
- Een nieuw scherm wordt geopend. Klik op de (kleine) afbeelding. Dit ziet er bijv. zo uit:

65iw4.th.jpg

- In een nieuw scherm komt de afbeelding in het groot. Klik met de rechter muisknop op de afbeelding en selecteer "Eigenschappen"
- Kopieer het URL/Adres (bijv. http://img12.imageshack.us/img12.jpg)
- Dit adres plak je in het forum, door op de volgende button te klikken (boven het invulvenster op de Reply- of New Topic-pagina):
image.gif

Resultaat:

65jo2.jpg

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
De foto van Ray zegt genoeg inderdaad. Je moet het alleen aandurfen, en als je niet zozeer handig bent, lekker even laten doen. Zal maar een paar tientjes zijn denk ik om er een gat in te laten zagen.

In ieder geval succes, want die spatbordverbreders staan gewoon echt vet!
<

Omer

Cor

Waarderingsscore
2
Fase 2 XS 1.68v
Er zit inderdaad nix anders op dan met een slijptol een stukje van je spatbord er af te zagen en dan ff een beetje lakken want anders roest het onder je reet vandaan. En je moet ff kijken hoe die verbreder aansluit op je achterbumper

Succes er mee....

Cor
<

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.1
Moet er eigelijk iets aan de voorkant aangepast worden? En zou je ook niet een sport-gti achter/voorbumper erop moeten zetten als je die spatbordverbreders wil?

B

bstrijbosch

Gast
ik zag net trouwens dat hij ook niet mooi aan de achterkant op de bumper aansluit
maar das natuurlijk ok wel op maat te maken.

ik vindt het wel gewaagt om er een stuk af te halen. maar ik zal het us effe goed gaan bekijke wat ik nu ga doen.

vanmiddag effe mij piepende remmen verholpen. ze piepten de hele tijd voort als ik gewoon reed.

Waarderingsscore
0
Je huidige achterbumper heeft iets andere vorm omdat jouw wielkast vlak loopt. Als je een Sport bumper erop plaatst, zal je zien dat de verbreder dus wel past, omdat deze aan moeten sluiten op elkaar.

Mijn 1e 106 heb ik precies gedaan wat jij nu wilt doen. Gewoon achterkant wielkasten rond laten slijpen, en vervolgens gewoon de verbreders erop kitten/passen.

Is bij mij destijds goed gelukt, en heel mooi geworden.

Waarderingsscore
0
Succes!! Ik was er zelf niet aan begonnen om eerlijk te zijn!

Groeten Jacco

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.1
Je huidige achterbumper heeft iets andere vorm omdat jouw wielkast vlak loopt. Als je een Sport bumper erop plaatst, zal je zien dat de verbreder dus wel past, omdat deze aan moeten sluiten op elkaar.

Mijn 1e 106 heb ik precies gedaan wat jij nu wilt doen. Gewoon achterkant wielkasten rond laten slijpen, en vervolgens gewoon de verbreders erop kitten/passen.

Is bij mij destijds goed gelukt, en heel mooi geworden.[/b]

Zal wel een irritant werkje geweest zijn ofniet
<
?
Heb je toevallig nog foto's van die 106, ben wel benieuwd hoe het eruit zag.

Waarderingsscore
0
Mijn Website

Geen foto's van de daad zelf, maar dit is 1 en dezelfde auto. Bij 1 foto zie je als je goed kijk nog de originele voorbumper zitten. Deze is toen vervangen voor de goudkleurige, die vervolgens inclusief de stootstrips in kleur gespoten is.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.1
Sow dat is zeker goed gelukt! Wat een verschil maken die verbreders zeg. Heeft dit project lang geduurt? Ik heb zelf ook een niet-sport, misschien ook maar eens naar sport-bumpers en verbreders gaan zoeken
<
haha.

Waarderingsscore
0
Ik heb het destijds door mijn oom laten doen. Ben de auto een weekje kwijt geweest in totaal. Kan opzich wel sneller denk ik, maar ik had de auto ook niet heel hard nodig destijds.

Die wielkasten rondslijpen is het werk echt niet. Alleen moet je er voor zorgen dat er nog iets mee gedaan wordt, waardoor het niet kan gaan roesten.

De verbreders en side-skirts zijn bij mij overigens gekit. Vaak zijn de bevestigingspunten van de verbreders al afgebroken wegen het demonteren van de andere auto. (als je geen nieuwe koopt)

Bovenaan