Slechte start

Waarderingsscore
0
Goedemiddag :),

Ik heb al een tijde problemen met het starten van het leeuwtje. En het wordt de laatste paar dagen (zie weekend) alleen maar weer erger. Vandaag bezoekje gebracht aan de garage om het nog maar eens te vragen, maar hun weten ook niks. Dealer kan het ook niet 123 opnoemen, alleen als de auto daar blijft staan. Omdat ik niet zo gretig meer ben met het laten staan omdat ik ondertussen al een 300 euro armer ben om het 'op te lossen', hoop ik dat iemand hier iets aan kan geven wat het is.

Als ik hem wil starten als hij een aantal uur heeft stil gestaan slaat de auto niet aan. Hij blijft het geluid maken dat hij wilt starten en daarbij een tikkend geluid, op die manier wil hij niet helemaal lekker op de 1000TPM gaan zitten. Als ik gas bijgeef start hij uiteindelijk wel. Dus ik moet hem vaak geforceerd starten.

Heb er voor de duidelijkheid ook een filmpje bij zitten: Op dit filmpje heeft de auto een uur of 5 stil gestaan. Nu start hij wel op zichzelf, maar het loopt niet goed. Je hoort heel kort een tikkend geluid. Zal morgen oid nog wel een keer filmen als de auto langer heeft stil gestaan.

Hier start de auto dus zonder mijn hulp (in de vorm van gas geven). Als je het geluid wat harder zet hoor je het beter.

Filmpje:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=rsX-zTUJ8ls"]YouTube - V1451 04 10 10[/ame]

Had er tijdje terug ook een topic over, maar hoop het op deze manier wat duidelijker te maken :).

Mike.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
ehm, waarom hoor ik de motor niet maar de startmotor wel?
Erg apart geluid idd!

Hmm, trek je complete inlaat er eens af en laat hem direct lucht pakken via de gasklep.
(ik neem aan dat je de gasklep ed. ook al eens schoon gemaakt hebt).

O, Wacht probeer dit eerst eens:
Contact aan, je benzinepomp slaat aan(is duidelijk hoorbaar) zet je contact dan weer uit en aan en herhaal dit een paar keer.
Als hij dan wel meteen goed start dan was het je pomp (kan hij al druk opbouwen in je leiding).

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
@ Londeman:
- Bougies zijn volgens de garage goed, kabels zijn nieuw.
- Accu is doorgemeten, niks mee aan de hand
- Bobine is een mogelijkheid.

@ Nick: Dat kan ik morgen denk ik wel even proberen, contact aan en uit.
Heb verder niet gekeken omdat ik 0 verstand heb van dat hele zootje. Niet bizar veel iig. Als ik me inlaat eraf wil halen of me gasklep schoon wil maken moet ik eerst weten waar dat zit :cry:

Waarderingsscore
1
Fase 2 XS 1.4
Wie weet is hij wel bang geworden van, wat je met hem zou gaan doen. En denkt hij nu, laat ik het maar snel een paar weken goed doen.

Waarderingsscore
0
Is wel bekend, ken je dat gevoel dat je naar de dokter moet en waneer je daar zit dat nergens geen last van heb? Dat heeft mijn auto ook.. Sinds dat ik naar de garage ben geweest om te vragen wat het was, doet hij het gewoon weer :cry:

Bovenaan