Slotendilemma

Waarderingsscore
8
Fase 2 Sport 1.4
Door mijn eigen nalatigheid is het slot van mijn achterklep kapot. Hij is nu afgekeurd bij de APK, want de klep kan niet meer open. Ik heb online naar een vervangend slot gezocht, maar die niet kunnen vinden. De centrale deurvergrendeling doet het al jaren niet meer, dus ik heb een dilemma. Achterslot vernieuwen (als dat überhaupt kan) of alle sloten vervangen, zodat ook de centrale deurvergrendeling het weer doet. Duur geintje natuurlijk, want ik kan het niet zelf, maar ik heb eigenlijk geen idee wat slim is om te doen.

Kortom, als ik een ander slot voor de achterklep wil aanschaffen, waar kan ik dan het best zoeken? En heeft iemand ervaring met het vervangen van alle sloten en weet wat daarbij komt kijken (ook financieel)?

Tot slot (no pun intended): als ik op mijn eigen kenteken zoek naar slooponderdelen vind ik niks, maar zie wel onderdelen van 106-jes met een andere motorinhoud. Welke types van fase 2 hebben een vergelijkbaar achterklepslot?

Laatst bewerkt:

reikelbo6460

Donateur
Waarderingsscore
366
Fase 1 XT 1.4
Laatste keer dat ik heb gecheckt, dat was eind vorig jaar, is een kofferbakslot nog los te bestellen bij de dealer; die werkt dan ook met de originele sleutel. Kost ongeveer €100 geloof ik.

Even voor de duidelijkheid, want het woord slot wordt nogal eens dubbelzinnig gebruikt:

Cilinder slot: waar je de sleutel in steekt

Deurslot: het geen waarmee je portieren vast vergrendelen aan de carrosserie.

Slotpomp/servo: het elektrische deel t.b.v. de centrale vergrendeling.

De cilindersloten vervangen heeft GEEN effect op de centrale vergrendeling. Mits de verbinding met het deurslot nog goed is.

De deursloten vervangen heeft, mits ze nog werken, GEEN effect op de centrale vergrendeling.

Als de centrale vergrendeling niet werkt, ligt dat waarschijnlijk aan de module hiervoor. Die module vind je bovenin het zekeringskastje. Tevens zijn de draadbomen bij de deur vaak schuldig bij niet werkende centrale vergrendeling.

Puck

Donateur
Waarderingsscore
234
Fase 1 Accent 1.1
Ik heb wel een slot voor je liggen van een phase 2. Eventueel een hele set, zodat je niet de sleutel hoeft te wisselen tussen sloten.
Pb maar even!

Bovenaan