Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Ja het zit recht.

Een OMP draagarmbrug heeft alleen echt niet mijn voorkeur. Als je de grond raakt en hij raakt wat krom (wat snel gebeurd) dan gaan de pijpjes waar je moer in zit dicht buigen waardoor je dus de dop er niet meer in krijgt en de brug dus niet gedemonteerd krijgt...

De open kant (waar je moer zit) zit aan de achterkant, dus je sticker aan de andere kant plakken.

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Top, bedankt @Thomas_Bos ?
Geen leuk verhaal zo over een kromme brug. Heb de grond er nog niet mee geraakt afgelopen 6/7 jaar. Al ga ik nu natuurlijk wel ietsje omlaag ? Ik kijk even aan hoe de verlaging uitpakt. Als ik 'm erom ga knijpen gaat hij er weer onderuit.

Destijds was OMP eigenlijk de enige waar iedereen het steeds over had. Maar er zijn inmiddels dus betere op de markt?
Ik weet nog dat iemand een meerpunts brug aan het ontwerpen was, alleen heb geen idee of dat ooit van de grond is gekomen.

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Sparco is altijd ook te koop geweest en is beter omdat deze 2 lippen heeft bovenop.

Ooit heeft iemand een 4-punts ontworpen een paar jaar terug maar daar zijn enkel maar een paar proto-types van gemaakt.

Als je echt een goede brug wilt hebben moet je die van satchell engineering hebben.
Wordt op meerdere punten vast gezet, genoeg ruimte voor een (dikkere) uitlaat en meer dan genoeg ruimte t.o.v. de grond.

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Lol, toen ik 'm kocht werd de Sparco brug juist als rommel bevonden. Of misschien ging het over de veerpootbrug ? dan zal ik het misschien zelf toegepast hebben op de draagarmbrug ?

Satchell Engineering ? dat is echt mooi spul inderdaad.

Waarderingsscore
44
Fase 2 Accent 1.1
Net gespot op Marktplaats, jezus die ziet er gelikt uit!
Edit: foto's eens doorgebladerd, staat een 106.nl sticker op dus het is iemand onder 'ons' (kan mezelf niet echt deel noemen gezien ik gewoon hier rondlurk als forumlid zijnde :))

2043

Waarderingsscore
315
Saxo ITB's 1.616v
Lol, toen ik 'm kocht werd de Sparco brug juist als rommel bevonden. Of misschien ging het over de veerpootbrug ? dan zal ik het misschien zelf toegepast hebben op de draagarmbrug ?

Ik heb ooit nog eens een alu veerpootbrug op mn 106 gti gehad.
Toen ik die eraf haalde was die letterlijk krom getrokken door de krachten die erop kwamen.. kwaliteitje hoor :LOL:

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Zou je niet verwachten ? begreep altijd dat de veerpootbrug niet zo denderend veel toevoegd (alle beetjes helpen natuurlijk). Daarmee zou je ook verwachten dat ze niet gek veel te lijden hebben.

Misschien had je een universele? Die uit zichzelf de juiste pasvorm aanneemt? ?

Waarderingsscore
584
Net gespot op Marktplaats, jezus die ziet er gelikt uit!
Edit: foto's eens doorgebladerd, staat een 106.nl sticker op dus het is iemand onder 'ons' (kan mezelf niet echt deel noemen gezien ik gewoon hier rondlurk als forumlid zijnde :))

Bekijk bijlage 2043
Smaken verschillen, dat is duidelijk ?

Waarderingsscore
155
Fase 2 Accent 1.4
2048

Altijd weer een overwinning als je een afgebroken bout eruit krijgt :) Dit is een afgebroken dynamobout die vast zat in het motorblok.

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Één van de mooiste overwinningen op sleutel gebied ? Linkse boor? Werkt mooi hè ?

Waarderingsscore
155
Fase 2 Accent 1.4
Één van de mooiste overwinningen op sleutel gebied ? Linkse boor? Werkt mooi hè ?
Nee, die had ik niet. Heb een gaatje geboord met een 3mm boor, en vervolgens een 3,5mm boor in het gaatje gedrukt. Toen draaide ik m er zo uit

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Daarnet had ik het in @scatt zijn topic al even over het bestaan van ORGA en DAM nummers, daar kan je wel wat leuke wetenswaardigheden mee vinden over je auto, zoals de productiedatum en de locatie waar ie gemaakt is, zo heb ik uitgevogeld dat mijn 1.6jes op resp. 26april '96 en 27 sept '96 gefabriceerd zijn, ze hebben beide als 6e en 7e cijfer 88 wat betekent dat ze in Mulhouse van de band gekomen zijn.
Voor mijn Xantia is dat code U7 wat betekent dat ie net als de 206cc bij Heuliez gemaakt is.
Bij mijn blauwe 1.0 kom ik niet verder dan ORGA 6521, wat staat voor 16sept 1994.
Hier kan ik dus de productielocatie niet van vinden. :(
Is er hier iemand die weet hoe je daar verder mee komt?

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Daarnet had ik het in @scatt zijn topic al even over het bestaan van ORGA en DAM nummers, daar kan je wel wat leuke wetenswaardigheden mee vinden over je auto, zoals de productiedatum en de locatie waar ie gemaakt is, zo heb ik uitgevogeld dat mijn 1.6jes op resp. 26april '96 en 27 sept '96 gefabriceerd zijn, ze hebben beide als 6e en 7e cijfer 88 wat betekent dat ze in Mulhouse van de band gekomen zijn.
Voor mijn Xantia is dat code U7 wat betekent dat ie net als de 206cc bij Heuliez gemaakt is.
Bij mijn blauwe 1.0 kom ik niet verder dan ORGA 6521, wat staat voor 16sept 1994.
Hier kan ik dus de productielocatie niet van vinden. :(
Is er hier iemand die weet hoe je daar verder mee komt?
ik ben net naar het peugeot museum geweest in Fr. en denk als je daarnaar mailt dat je dat wel teweten kan komen (blijkbaar restaureren ze daar ook auto's van particulieren, hing een afiche van uit met mailadres)

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
In mijn opruimwoede vond ik nog een antieke facom steek/ringsleutel.
Als je oud naast nieuw legt valt mij het meest op dat ze er nu geen "France" meer op durven zetten dus neem ik aan dat het land van herkomst ook hier niet zo moeilijk te raden is,
360.jpg

Eigenlijk denk ik ook dat Facom het "Badge Engineering" zo ongeveer uitgevonden heeft. :)

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Toen ik de foto op het eerste oog zag, had ik verwacht dat de onderste sleutel de antieke sleutel was ?

Chinese rommel hoeft natuurlijk ook niet slecht te zijn ? Waarschijnlijk beginnen we er nu pas een beetje achter te komen. Verbaasd me niks als er al veel langer sprake was van dergelijke import.

Iemand toevallig een idee waar ik zo'n sticker kan bestellen? Wel wat op de buitenlandse eBay gevonden, bestel het alleen liever in Nederland.
2082

Of is dat ook iets voor @Renedh?

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
straatstenen waar een beejte groen begint door te komen :cool:
En verder een logo van wat we hier 'rustinnekes' noemen lol
Vermoed iets met binnenbanden maar heb het nooit gezien, ben benieuwd

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Juist niet met binnenbanden! :)
Het is een pompring, werd ooit veelvuldig gebruikt voor het oppompen van tubeless banden, de ring klemt licht om de velg en dicht tijdens het vullen van de band de spleet tussen velg en band af en naarmate de band dus dikker wordt drukt ie de ring omhoog.
Hing vroeger bij veel garagebedrijven en bandenboeren aan de muur in diverse kleuren die representatief waren voor de maat, rood was dus 15".
Heb hem zelf veel gebruikt voor 2CV,Dyane, GS.
Ik zou verwachten dat ze tegenwoordig voor de "getrokken"banden weer in de mode zouden komen maar heb ze nog niet gesignaleerd.

Bovenaan