Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Gelukkig nieuw jaar vriendjes en vriendinnetjes!

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Beste wensen!

Waarderingsscore
584
De beste wensen!

Rowin

Donateur
Waarderingsscore
55
Fase 2 GTi 1.616v
Beste wensen allemaal

Waarderingsscore
26
Heuy Leden! Beste wensen nog allemaal.

Vandaag een set dakdragers voor m'n 106 gekocht :whistle: en de 25ste word de auto weggebracht voor een kop revisie het weekend kan niet meer stuk!

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Voor wie er wat aan heeft:
Ik ben bezig in de bedrading te rommelen om een beetje netjes een cruisecontrol in te bouwen en het viel me op dat op sommige plekken de isolerende kabelslangen na ruim 22 jaar behoorlijk desintegreren oftewel compleet uit elkaar vallen zoals ook om de pluskabel van de accu naar de startmotor:
360.jpg

Dit is natuurlijk vragen om moeilijkheden (brand) dus eerst maar eens een nieuwe slang er om geschoven:
360.jpg

Waar de kabel over de warmtewisselaar van de bak loopt nog een extra slang er omheen en klaar voor de volgende 22 jaar.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Ongelooflijk! hoe iemand zo lang kan zitten klooien om welgeteld 1 naafmoer los te krijgen:
Voordat het filmpje halverwege was, was mijn geduld al ruimschoots aan 't eind

Waarderingsscore
584
Ik heb het niet af kunnen kijken... hier word je als mens toch verdrietig van :’)

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Heel verhaal ja voor 1 moer.

Het gaat in het begin al fout omdat hij de auto op de krik laat staan. Ik pak dan altijd de zware luchttol uit mijn servicebus. Die doet dan Zo van “ja wat?” En hij is los. ?

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Precies ! Meer tegenwerkende massa dan de hele auto vind je niet zo gauw!
Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als het een automaat was waarvan de bak in zijn P stond, de homokineten zullen een zware luchtsleutel trouwens ook niet zo leuk vinden.

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Nee dat Idd niet ideaal, maar het is de snelste en makkelijkste manier.

Ik bedoelde eigenlijk dat het beter is een assteun er onder te zetten als je bezig bent i.p.v. op de krik te laten staan.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Dat zondermeer! maar ik denk altijd: wat is er nou makkelijker bij zo'n klusje om met de naafmoer te beginnen zolang ie nog op zijn wielen staat, zelfs al zou je daarvoor eerst even een stalen velg moeten monteren als je geen velg met middengat hebt.
De luchtsleutel wordt dan plotseling een stuk effectiever, hij kan zijn klappen beter kwijt zeg maar.

Bovenaan