Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
69
Fase 2 GTi 1.616v
Dank jullie wel!! Ongelooflijk hoe zo'n wagen nog rijdt na 17 jaar. Als een kind zo blij?
Morgen het interieur grondig onder handen nemen en daarna de hele wagen even goed polijsten.

Waarderingsscore
69
Fase 2 GTi 1.616v
Hij voelt (nog) heel goed aan, gelukkig. Het onderhoudsboekje is helemaal afgestempeld en er zit een bult aan facturen bij. Zodra de Volvo verkocht is laat ik de bakolie sowieso vervangen.

Waarderingsscore
584
Een van de redenen dat mijn 406 er niet meer is helaas

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Mijn voorzichtige inschatting is dat @Noël gaat stuiteren als ie dit ziet: :)
360.jpg

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Iemand die weet of er ooit plastic voorvleugels voor de 106 bestaan hebben als kit of zo ?
Heb weet van iemand die 2 plastic spatborden heeft , er staan artikelnummers
9614.97 en 9614.98 ingedrukt (links en rechts) Er staat ook nog een ander artnr vermeld nml 9614.a7
Als ik dat laatste nummer op zoek kom ik bij een uitbouwset terecht op het internet (maar zonder foto)
Het ziet eruit alsof het van een 106 komt.
Post automatically merged:

ondertussen net wat meer info over gevonden, zijn 2 plastic voorvleugels van een ph1 uitbouwkit, staan te koop ondertussen

Laatst bewerkt:

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Volgens mij horen die delen bij een Dimma kit voor de fase 1. Leuk, heb ze nog niet eerder gezien.

Waarderingsscore
584
Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Door de diepliggende vloerverwarming is de regeling nogal lastig, zelfdenkende thermostaten zijn een ramp omdat ze alleen maar vooruit denken m.b.t. het bereiken van de ingestelde temperatuur op het ingestelde tijdstip, dat daarna een overshoot plaatsvindt maakt geen deel uit van het leerproces.
Zo'n overshoot is lastig want het betekent dat de garage nog heel lang warm blijft en tegen de tijd dat de thermostaat weer schakelt is het beton inmiddels zover afgekoeld dat het een halve dag duurt voordat er weer een meetbare stijging plaatsvindt.
Ik heb dus een tijd gezocht naar een thermostaat die alleen maar schakelt en niet denkt, uiteindelijk gevonden bij Hornbach.
Na een aantal uren verwarmen moet echt even een pauze komen van een paar uur omdat de vloer nog steeds warmte blijft geven.
Ik had een instelling van 7 tot 11u 's morgens en van 's middags 4 tot 's avonds 8, dat is het grootste deel van het jaar voldoende en vaak zie je dat na de uitschakeling om 11u de streeftemp. pas bereikt wordt rond 3u 'smiddags
Nu het kouder wordt bleek dat onvoldoende vandaar de extra thermostaat die in tussenliggende uren en 's nachts nog een paar keer schakelt met een instelling vlak onder de streeftemperatuur, lijkt tot nu toe veelbelovend.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
584
Prima oplossing zo dan toch? Ik heb zelf een vergelijkbare situatie, ik heb het opgelost dmv een 2 kanaals relais aan een ESP8266 development board. Al wil die nog wel eens de mist in gaan, heeft nog wat bijschaafwerk nodig :rolleyes:

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Ha Ha! ik dacht: Noël komt vast met een volledig computergestuurde temperatuurregeling op de proppen die mijn verstandelijke vermogens ver te boven gaat, en eigenlijk is dat ook zo dus. :)
Ik zou ook waarachtig niet weten hoe je warmtetransmissie door de vloer zou kunnen programmeren, en hoe je alle variabelen er in zou moeten verwerken.
Ben er nu achter dat de belangrijkste variabele vreemd genoeg niet de buitentemperatuur maar de windrichting is, de laatste dagen met de NO wind vol op de grote deur laten zien dat er eigenlijk geen stoken tegen is, denk dat de garage nu meer warmte vraagt dan het woonhuis.:(
De verleiding wordt groot om de zaak uit te schakelen en de circulatiepomp op continu te zetten.
Genoeg tijd voor klusjes in huis dus!:)

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Poeh. Nou, dat is allemaal niet zo gladjes verlopen de afgelopen dagen. Welkom terug, dan maar.

Waarderingsscore
315
Saxo ITB's 1.616v
Touché!
Gelukkig is alles alsnog goed gekomen ondanks de extra voeten in de aarde.
Het was dus niet 'even' wissselen van server achteraf gezien?

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Nee. De hostingboer had een verhuizing voor ons in gedachten. Op papier leek 't mooi, in de praktijk was het een gepruts van jewelste. Nadat ik zelf alle suggesties heb moeten doen om de problemen te verhelpen krijg ik op vrijdagmiddag te horen dat onze forum software maar gewoon niet meer wordt ondersteund. Uiteindelijk kreeg ik gister een fantastische aanbieding: een test-server, wat eigenlijk onze oude server was, die we deze maand op proef konden testen. Oh ja, volgende maand werd dat pakket wel herzien, en werd het exact 3 keer zo duur als dat het voorheen was.

We zijn gister op zoek gegaan naar een andere partij, hebben gisteravond de boel overgezet en sinds een paar minuten werkt de database weer. Ik zie her en der nog wel errors die we moeten bekijken, maar volgens mij werkt het overgrote deel naar behoren.

Bovenaan