Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Dankjewel! Ik vind het ook wel leuk om te doen, is nog wel erg onwennig want ik ben er totaal niet van om in de spotlight te staan maar ik kan zelf enorm genieten van de filmpjes van gelijkwaardige projecten dus waarom zou ik dit dan niet met de mensheid delen. Alles wat ik leer tijdens zo'n project is jullie ook gegund natuurlijk.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Voortmijmerend over de daily van @KevinSmid en @Armand_arrie :
Wij zijn van plan om hier binnenkort de badkamer te laten verbouwen.
Afgelopen vrijdagmiddag leek ons een goed moment om eens zo'n luxe sanitair-showroom te bezoeken.
Nietsvermoedend stappen we in de daily 106-aut die er van buiten echt verschrikkelijk uitziet maar buiten altijd voor het grijpen staat.
Zo heeft de blanke lak al jaren geleden afscheid genomen van de auto, zit er een grote roestplek onder het achterraam, groeit er mos op de zijstrips en is het al bijna 3 jaar geleden dat ie een wasbeurt gehad heeft.
We konden mooi voor de deur parkeren en direct kwam er een verkoper in beeld die vroeg wat onze wensen waren.
Toen we dat uitgelegd hadden wierp hij een nadenkende blijk op de 106, zijn gezicht betrok en hij wist te vertellen dat ze helemaal geen tijd hadden om badkamers te verbouwen en dat de planning al zeker een jaar vol zat. :p
Conclusie: Het bezit van zo'n auto kan ook tegen je gebruikt worden.:unsure:

Puck

Donateur
Waarderingsscore
234
Fase 1 Accent 1.1
Hahaha Henk! Zo zie je maar hoe voordelen werken en hoe verkeerd er daarop keuzes worden gemaakt!

Armand_arrie

@bagged106
Waarderingsscore
349
Fase 2 XS 1.4
Haha ik ken het wel andersom. Dat een aannemer bij de huis komt waar een Porsche op de dam staat en dat de prijs plotseling 10% omhoog ging 😂

• Leuk
Waarderingen: Puck
Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Is het een idee om een breed opgezet onderzoek te starten met als uitgangspunt dat je met een matige 106 op de oprit minder collectanten aan de deur krijgt?:)
Je doet het pas echt goed als de collectant besluit om de inhoud van zijn bus bij jou achter te laten!:p

• Haha
Waarderingen: Puck
Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Om het draadje van @Jeroen85 over verlagen van de 106 niet te vervuilen hier de volgende vraag:
Wat is het meest geschikte punt om de wagenhoogte te meten?
Ik heb al jaren het idee dat mijn Ph1-1.0 te laag staat aan de achterkant, als er een aanhanger aangekoppeld zit wordt het een ronduit zielige vertoning als je ziet hoe de aanhanger op zijn neus gaat hangen.(nauwelijks gewicht op de kogel)
Bij de Ph2-1.6jes staat ie gewoon recht.
de kogel van de trekhaak staat dan ook bij de Ph1 zeker meer dan 5cm lager dan bij de Ph2.
Aan de bumper meten is natuurlijk niet zo zinvol vanwege de verschillen in vorm.
Aan de wielkastrand meet ik ongeveer 56cm waarbij het lijkt alsof de Ph1 zelfs nog iets hoger is:
360.jpg

360.jpg

Armand_arrie

@bagged106
Waarderingsscore
349
Fase 2 XS 1.4
Er was ooit een draadje dat het meet bij de sleepoog. Maar ja. Dat zal tussen fase 1 en 2 ook wel verschillen.

Ik kan alleen maar zeggen... Lager is beter 😂👍

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Er was ooit een draadje dat het meet bij de sleepoog. Maar ja. Dat zal tussen fase 1 en 2 ook wel verschillen.

Ik kan alleen maar zeggen... Lager is beter 😂👍

Dat is ook niet goed!
Op gelijke vloer meten en dan vanaf de vloer tot je krikpunt, die moet voor en achter ook nagenoeg gelijk liggen.

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
denk ook zoals @Thomas_Bos zegt, meten vanaf vloer tot krikpunten, staat ook zo beschreven in de vraagbaak mbt meten wagenhoogte. Tenzij je een door en door rotte kas hebt :)
staat een tabelletje in de vraagbaak met wagenhoogtes ifv de verschillende bandenmaten

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Tenzij je een door en door rotte kas hebt :)
En die heb ik natuurlijk niet! :p
Zojuist gemeten onder de krikpunten, de Ph1-1.0 en de Ph2-1.6 zijn eigenlijk precies gelijk, d.w.z. achter 21cm en voor 18cm.
De trekhaak zelf kan natuurlijk ook nog een rol spelen.:unsure:
Net middels de afrolomtrekcalculator het verschil in hoogte bepaald tussen de 145/70R13 en 165/70R13, de 165 is 28mm hoger dus op de straal scheelt dat14mm, dat is in de wagenhoogte dus niet terug te vinden.

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
En die heb ik natuurlijk niet! :p
Zojuist gemeten onder de krikpunten, de Ph1-1.0 en de Ph2-1.6 zijn eigenlijk precies gelijk, d.w.z. achter 21cm en voor 18cm.
De trekhaak zelf kan natuurlijk ook nog een rol spelen.:unsure:
Net middels de afrolomtrekcalculator het verschil in hoogte bepaald tussen de 145/70R13 en 165/70R13, de 165 is 28mm hoger dus op de straal scheelt dat14mm, dat is in de wagenhoogte dus niet terug te vinden.
de waarden die je meet lijken niet echt overeen te komen met de vraagbaak ?
H1=voor / H2=achter
BLOG1716.JPG

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Lijkt me niet te kloppen, elke 106 is op het oog toch al achter hoger dan voor? de drempelkoker is i.i.g niet horizontaal.

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
maar die kokerbalk wordt iets wijder aan de voorzijde waar de kriksteun zit. Aan de achterzijde wordt ie ook wijder, maar pas voorbij de kriksteun? Geen idee verder zou het ook eens moeten meten
DSCF1777.JPG

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Ben even niet bij de les geweest denk ik, kan een europallet daar nou in zijn geheel in? :)
360.jpg

Bovenaan