Spacers 3-gaats

Waarderingsscore
1
Fase 2 XS 1.4
Hallo,

Ik heb voor mijn nieuwe velgjes helaas spacers nodig, want de boel loopt voor aan :(
Wie weet waar ik fatsoenlijke spacers kan krijgen voor 3-gaats velgen die de boel ongeveer 10mm verbreden.

Groet,
Mitchell

Waarderingsscore
1
Fase 2 XS 1.4
Hoe veilig is zo'n spacer?
Kan ik daar gewoon mee rijden zonder dat ik problemen krijg met politie of apk?
En met veiligheid betreft zit het ook goed?

10 of 16mm, zal me een zorg zijn, zolang me velgjes en bandjes maar gewoon onder de auto passen.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
wil je een brede variant er onder gaan zetten ?

een spacer van 10 cm voor 3 gaats, tjah moet je even de snelle leeuw of DPT mailen. is wat makkelijker denk ik.

er komt wel degelijk een andere druk op de achterzijde, en je hebt ook langere bouten nodig.

Groeten.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Ligt eraan wat de reden is dat de velgen aanlopen. Als het de verkeerde ET-waarde is (bijv 30 ongeveer), dan is t juist goed om die spacers eronder te doen. Maar als het komt omdat je te brede banden of velgen hebt gekocht, maar wel met de juist ET (rond de 15), dan kan je achteras onder extra druk komen, wat niet aan te raden is natuurlijk.

Waarderingsscore
0
Saxo 1.616v
Indien je met de spacers de ET waarde van je velgen weer zo rond de 15/18 krijgt, ben je op de goede weg. In theorie mag een apk keurmeester je dan ook niet afkeuren.

Persoonlijk ben ik van mening dat een spacer mét centreerring een must is.

Een te hoge of te lage ET waarde kan ook extra belasting zorgen voor je wiellagers.

Wat is de maat banden die je er om hebt? wat is de velgbreedte? en wat is de ET waarde van je velg?

Waarderingsscore
1
Fase 2 XS 1.4
Bandenmaat is 185/55/r14

velgbreedte is 176

ET-waarde zal ik even moeten opzoeken...

Verbeter me als ik het fout bereken:

De velgbreedte is 176mm
Het midden van de velg ligt dus op: 176/2=88mm
Wielnaaf is 70mm
88-70=18
Dus ET-waarde 18?

Dus mijn ET-waarde ligt al op 18, waarom loopt het dan toch aan in de binnenkant?

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
1
Fase 2 XS 1.4
Iemand nog een idee waarom het dus nu niet past?

Waarderingsscore
1
Fase 2 XS 1.4
Velgen komen onder een Saxo 1.1 af. Dus in principe moet dat gewoon hetzelfde zijn neem ik aan.
Uhm, waar staat die ET-waarde dan op de velg? Ik heb het uitgerekend via een stel moeilijke berekeningen.

Hij loopt aan in de wielkasten tegen dat zwarte stuk plastic.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Mocht je er nog zoeken.. Ik heb precies dat setje van biesheuvel wat Marcelwk liet zien (toevallig ook van hem gekocht) en moet er niet veel voor hebben.
16mm, 3gaats, 2 stuks. Zijn in nieuwstaat, inclusief 6 langere wielbouten en 2 centerboutjes.

Mocht je intresse hebben dan moet je maar effe PM'en!

Armand_arrie

@bagged106
Waarderingsscore
349
Fase 2 XS 1.4
Hoe veilig is zo'n spacer?
Kan ik daar gewoon mee rijden zonder dat ik problemen krijg met politie of apk?
En met veiligheid betreft zit het ook goed?

.

APK is het geen afkeur (indien velgen niet uitsteken of aanslijten)
Politie maakt er pas een probleem van als de asbreedte (breedte van wiel tot wiel) meer dan 2% toeneemt.

Die van jou zal zo'n 1,5 meter zijn...(correct me if i'm wrong), dus mag je 2x 1,5 mm spacers...

Veiligheid zal het wel meevallen.. rijden meerdere mensen zonder problemen met spacers (waaronder ik):nice:

Waarderingsscore
1
Fase 2 XS 1.4
1.5 meter :O... ik hoop het toch niet.

Maar moeten de spacers voor en achter? Of is alleen voor genoeg?

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
APK is het geen afkeur (indien velgen niet uitsteken of aanslijten)
Politie maakt er pas een probleem van als de asbreedte (breedte van wiel tot wiel) meer dan 2% toeneemt.

Die van jou zal zo'n 1,5 meter zijn...(correct me if i'm wrong), dus mag je 2x 1,5 mm spacers...

Veiligheid zal het wel meevallen.. rijden meerdere mensen zonder problemen met spacers (waaronder ik):nice:

In 1 meter passen wel 1000 mm he. Dus het is 2x 15 mm.

Waarderingsscore
0
Net of er iemand gaat zien dat je 16mm spacers er tussen hebt zitten.. Maar zouden de velgen dan nog raken ofniet, met 16mm spacers?

Verder maakt het volgens mij niet uit of je alleen voor/achter spacers neemt i.p.v. voor EN achter.

Correct me if i'm wrong,,

Waarderingsscore
1
Fase 2 XS 1.4
Net of er iemand gaat zien dat je 16mm spacers er tussen hebt zitten.. Maar zouden de velgen dan nog raken ofniet, met 16mm spacers?

Verder maakt het volgens mij niet uit of je alleen voor/achter spacers neemt i.p.v. voor EN achter.

Correct me if i'm wrong,,

Dit zijn inderdaad de enige vraagtekens waar ik nog mee zit.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Ik denk dat je beter voor en achter kan nemen. Als je alleen voor doet ziet het er denk ik gek uit dat de voorkant breder staat dan de achterkant.

Bovenaan