Spacers Nodig?

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.1
Beste 106ers,

Onder mijn 106 komen 16" velgen (7J) met een ET waarde van 20...
Zijn er voor en/of achter dan nog spacers nodig voor een mooie strakke lijn? (cq. mooi uitgevulde wielkasten)

alvast bedankt!

R

Rempie

Gast
ja die van fk ofzoiets zijn best, als de centreering maar vast aan de spacer zit.
je heb ook setjes waar je weer losse centreerringen in moet zetten.( das dus niks)

let wel op dat de centreerring dezelfde maat heeft als op je naaf, anders heeft het weinig zin of past het niet.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.1
quick question:

ik wil de velgen zsm gaan bestellen en dan tijdelijk laten monteren zonder spacers en verlaging...

mogelijk? of loopt ie dan achter aan?

H

Hornet

Gast
quick question:

ik wil de velgen zsm gaan bestellen en dan tijdelijk laten monteren zonder spacers en verlaging...

mogelijk? of loopt ie dan achter aan?[/b]

Advies:

Rij geen meter met de velgen zonder spacers als de velg aanschaaft. Ik heb namelijk hetzelfde probleem
en de binnenkant van de rem arm (of zoiets) is al diep gekrast.

Ik heb in het boek van RIEGHER originele spacers gekocht voor een 106 koste 35 euro van 5mm en dat is perfect.
Heb ze er vanavond net onder gedaan en het is goed.

en pas als de velgen goed zijn en niet meer aanschaven kun je de auto eventueel gaan verlagen.

Sjors

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.1
<div class='quotemain'>quick question:

mogelijk? of loopt ie dan achter aan?[/b]

Advies:

Rij geen meter met de velgen zonder spacers als de velg aanschaaft. Ik heb namelijk hetzelfde probleem
en de binnenkant van de rem arm (of zoiets) is al diep gekrast.

Ik heb in het boek van RIEGHER originele spacers gekocht voor een 106 koste 35 euro van 5mm en dat is perfect.
Heb ze er vanavond net onder gedaan en het is goed.

en pas als de velgen goed zijn en niet meer aanschaven kun je de auto eventueel gaan verlagen.

Sjors
[/b][/quote]
ok thx voor de tip!

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.1
Beste 106ers;

Mijn auto is afgekeurd op gladde banden en dat betekend dus dat mijn nieuwe velgen + banden er vervroegd onder moeten (op zeer korte termijn).
Ik heb nl. geen zin om nieuwe banden te halen voor één maand :)

Echter heb ik (nog) geen spacers... hoe groot is de kans dat als ik ze laat monteren zonder spacers dat ze aanlopen?
Want de APK-man zit ook nog een moeilijk te doen dat spacers helemaal niet mogen voor de APK... is dit correct?

Het betreft hier een 106 sport uit 2002 waar 16" velgen ET 20 met 195/40/16 banden (Dunlop SP9000) op komen...

alvast bedankt!

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.1
kortom: het loopt 100% aan (achter)... :(

Waarderingsscore
0
wat ik me trouwens afvroeg... of je wel volledig kunt insturen met 16 inch banden met 195/40 banden.

ik heb er nu 15 inch 195/45 opzitten en als ik volledig draai, dan heb ik maar een kleine cm ruimte ofzo tussen band en wielkast...

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.1
kortom: het loopt 100% aan (achter)... :([/b]
Kan iemand mij even hier snel antwoord op geven?

Kan ik nl. wat anders regelen...

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.1
Als je de velgen hebt liggen zou ik het gewoon even proberen, al ben ik er wl bang voor dat het inderdaad aan gaat lopen...[/b]
bedankt voor die tip! ik heb ff de volg erop gezet (zonder band) en toen liep ie inderdaad al aan...

dus spacers zijn inderdaad nodig!

M

michello

Gast
<div class='quotemain'>Als je de velgen hebt liggen zou ik het gewoon even proberen, al ben ik er wl bang voor dat het inderdaad aan gaat lopen...[/b]
bedankt voor die tip! ik heb ff de volg erop gezet (zonder band) en toen liep ie inderdaad al aan...

dus spacers zijn inderdaad nodig!
[/b][/quote]

Met spacers kom je gewoon door de apk!

In jou geval gewoon 10mm Gecentreerde spacers nemen Per kant. Dan kom je op een ET van 10 uit wat maar 6mm per kant (106 = ET16) verder naar buiten komt vanaf het hart van het wiel, hier zullen je lagers ook niet veel harder van gaan slijten hoor!!

Suc6

Waarderingsscore
1
ik heb zojuist 7j velgen gekocht en met een et waarde van 18 ik heb hierboven gelezen dat je spacers nodig heb

maar ik heb 18 en van een 106 zijn 16 dus 2mm spelling terwijl 3mm het max is

de velgen zijn 15inch weet niet of dit wat uitmaakt

Waarderingsscore
0
@dino: dan heb jij geen spacers nodig. moet passen.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.1
ik heb zojuist 7j velgen gekocht en met een et waarde van 18 ik heb hierboven gelezen dat je spacers nodig heb

maar ik heb 18 en van een 106 zijn 16 dus 2mm spelling terwijl 3mm het max is

de velgen zijn 15inch weet niet of dit wat uitmaakt[/b]
Ik denk dat je ze wel zonder spacers kunt monteren net zoals Ward zegt....

toch zou ik gewoon ff je auto op de krik zetten en er één velg afdraaien en je nieuwe velg passen(wel op de achteras natuurlijk), aan de voorkant passen ze sowieso.

Waarderingsscore
1
Ik denk dat je ze wel zonder spacers kunt monteren net zoals Ward zegt....

toch zou ik gewoon ff je auto op de krik zetten en er één velg afdraaien en je nieuwe velg passen(wel op de achteras natuurlijk), aan de voorkant passen ze sowieso.[/b]

dan doe ik ze denk ik alle 2 de kanten want anders geeft het een verkeerbeeld natuurlijk

dan staat hij schuin enz

beter dan achter alle 2 doen en late zakke omhoog is ie weer zo

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.1
dan doe ik ze denk ik alle 2 de kanten want anders geeft het een verkeerbeeld natuurlijk

dan staat hij schuin enz

beter dan achter alle 2 doen en late zakke omhoog is ie weer zo[/b]
Je hoeft hem niet van per sé van de krik af te halen hoor (met 1 velg), als je em ff erop zet(nog niet vastdraait!) en dan met de vingers erachter voelt of het aanschaaft, zoniet ff goed vastdraaien en dan nog een keer voelen of en waar hij eventueel aanschaaft.

Voor alle zekerheid zou je na het vastdraaien de velg nog ff voorzichtig rond kunnen draaien...

Bovenaan