Speakers probleem

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Hey,

Ik heb nu een hoedenplank met speakers gekocht.
Alles netjes aangesloten van radio naar achter.

Maar nu ik mijn geluid steeds harder zet beginnen de speakers steeds meer ruis te geven.
Hoe komt dit? waar ligt dit aan?

Speakers zijn allemaal goed, goed aangesloten en eerst nooit slecht geluid gehad toen ik alleen front speakers aangesloten had. Nu zijn er 4 aangesloten en krijg ik naar mate ik de muziek harder zet steeds slechter kwaliteit geluid!!

Wie kan me helpen?

Koen

Waarderingsscore
0
ja, je radio trekt het niet. slecht contact in de voeding of versterker gedeelte dat te warm wordt.
Wat voor radio heb je eigenlijk?

van bram hieronder, dat komt zelden voor als je goede rca kabels hebt en neem aan dat je de originele bekabeling naar de speakers achter hebt gebruikt?
Zelf heb ik caliber RCA kabels niet eens het beste van het beste en nergens last van.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 1 XS 1.4
Heb je niet toevallig een volt kabel van de versterker naar de accu langs de speakerkabels liggen.. heb gehoord dat dit ook wel eens ruis kan opleveren!

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Ik ga dat van Bram wel proberen, heb ondertussen ook ff gegoogled en heb het daar ook gelezen.
Eerst nergens last van alle kabels van me subwoofer liggen ook geschijden, nu ik erover na denk is het wel logisch.

De nieuwe signaal kabbels van me hoedenplank speakers heb ik nu langs de voedingskabel gelegd van me versterker van de subwoofer.

Ga ze eens aan de andere kant leggen, kijken wat dat doet.

Koen

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 1 XS 1.4
Ja ik heb zelf ook een tijdje die speakerkabels langs de voltkabel gehad maar toen had ik nergens last van.. Maar ze zeggen altijd dat dat stoort dusja.. Kan het iig altijd proberen ;)

Waarderingsscore
0
Dus je maakt gebruik van een versterker en niet je radio als versterker.
Beter zet je dat er bij de volgende keer.
Maar de rca kabel even boven je vloermat langs leggen en kijken wat er dan gebeurt idd.

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Dus je maakt gebruik van een versterker en niet je radio als versterker.
Beter zet je dat er bij de volgende keer.
Maar de rca kabel even boven je vloermat langs leggen en kijken wat er dan gebeurt idd.

De hoedenplank speakers staan niet op de versterker, alleen de subwoofer.
De speakers staan gewoon allemaal op de radio!

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
als je ze alle 2 gebruikt dan komt er ook een geluid van een poffertje uit of niet ?
heb ik ook gehad, en toen had ik domweg de massa en de + verkeerd om zitten op de aansluiting van 1 van de speakers.en als je dan alleen links of rechts deed, klonk het ineens wel goed over die speaker..fijn als er geen verschil in de 2 draadjes zit..na even geprobeerd te hebben.. beetje omwisselen .. kwam er ineens een stuk beter geluid uit..
misschien heb je het al geprobeerd, maar geef het maar even mee als hint.

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Nee, dat is het niet en volgens mij doen je speakers dan helemaal niks als de stekers andersom zitten.
Heb de signaalkabels aan de andere kant gelegd.

Maar nu heb ik het nog, ze haperen als ik een bepaald volume haal.
Met 2 speakers werd het geluid bij een bepaald volume onzuiver, maar nu met 4 gaan ze bij een lager volume al haperen
haperen ze misschien omdat ik nu 4 speakers heb dan? Dat de radio het zeg maar niet meer aan kan??
Of moet ik me radio afstellen, Of iets anders....

Iemand ervaring?
Iemand die iets weet daarover?

Koen

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Je radio trekt het idd niet meer, wat voor radio heb je nou eigenlijk?
Hangt een beetje af van wat voor radio je nu hebt, misschien dat er een betere te krijgen is.
Daartegen leveren alle radio's niet zo'n geweldig uitgangsvermogen op een paar na.

Aangezien je toch al voedingskabels hebt liggen is een 4-kanaals versterker erbij misschien een idee?

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Ik heb nog een klein versterktje liggen, maar volgens mij wel goed genoeg voor die 2 hoedenplank speakers.

Kan ik zonder probleem een voedingskabeltje maken aan de dikke voedingskabbel van mijn versterker van mijn subwoofer???

Edit: Dan laat ik mijn frontspeakers op de versterker van de radio werken en mijn hoedenplankspeakers op een klein extern versterkerdje.

Koen

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Ja dit kan gewoon, zijn verdeelblokken voor te koop.
dus gewoon je + doortrekken naar je 2de versterker.
Trouwens wel het handigste om je ovaaltjes op een versterker te doen ja!

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Me woofer is max 1100 watt, versterker daarvan +/- 300 watt RMS.
van de ovaaltjes is max 300 watt en wil ik versterker aan doen van max 200 watt.(dus zit wel goed)
Maar kan ik gewoon een voedingsdraadje trekken van de voedingskabel van me 300 watt rms versterker?

Dan is hij ook toch nog wel goed gezekerd? zoveel stroom trekke die ovaaltjes niet met dat versterkertje toch?

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
jawel, ik weet niet waarmee hij is afgezekerd maar die stroom zou hij vaak kunnen trekken op zijn max. en een te dunne kabel zal warm worden (afhankelijk van de lengte en de stroom).

Bovenaan