startprobleem

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.1
Het probleem doet zich voor dat de 106 soms moeizaam start. Het is niet iedere keer het geval maar gebeurt wel steeds vaker dat de motor niet aanslaat. Normaal is het meteen starten als je de sleutel omdraaid maar gebeurt steeds vaker dat de motor niet aanslaat terwijl deze wel goed ronddraaid.
Moet dan verschillende keren het contact uit doen, weer aan en dan weer proberen totdat die wel aanslaat. Vaak start de motor wel maar gebeurt ook steeds vaker dat het niet lukt.
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het in de startonderbreker zit, dat deze niet altijd wordt vrijgegeven. De reden dat ik dat denk is omdat ik eens geprobeerd heb om met de reserve sleutel wilde starten ( sleutel zonder iets erin, geen afstandsbediening ofzo ) en dit met geen mogelijkheid lukte. Motor draaide als een gek rond maar starte niet. Zelfs nog aan het aanslepen geweest maar ook dat lukte niet. Dochter komt later thuis met de orginele sleutel en hupla 1 x starten en lopen ( is tenslotte haar auto :) )
Ik heb al in het forum gezocht en zag daar iets staan hoe de startbreker te omzeilen ( eerst starten en met draaiende motor de startonderbreker buiten werking stellen )
Geldt dit ook voor een 106 1.1 accent bj 1998 omdat ik het van dit type niet echt tegenkwam, gevonden heb dus :blush:
Waar zit de startonderbreker van dit en wat zou ik dan moeten verwijderen ( stekkertje ofzo ?)
En meteen de volgende vraag, stel dat het probleem dan niet verholpen zou zijn, en dat het probleem dus niet is, kan je dit dan zo weer terugzetten ? Niet dat ik straks nog een groter probleem heb dat de auto dan helemaal niet meer wil starten.

Alvast bedankt voor de info terug en ook nog even zeggen dat dit een superforum is. Heb al verschillende keren gebruik gemaakt van de info die hier te vinden is.
Hier worden veel mensen geholpen en blijgemaakt :nice:

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.1
Jeronimo, startonderbreker er tussenuit en nog hetzelfde :(
Kan je nu wel starten met de reservesleutel waar niets geen electronica opzit?

Iemand anders nog suggesties/tips wat "ONS" probleem kan zijn ?

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Hij start de ene keer wel en de andere keer niet. Paar keer contact eraf en er weer op en hij doet het weer. Vermoed eerder een sensor of relais. Startmotor gaat rond, maar slaat niet aan. Als hij het wel doet, slaat hij ook snel aan.

Hoe koud de motor is lijkt geen invloed te hebben. Ook het weer maakt weinig uit. Als auto op contact staat, blijft motorcontrole lampje branden. Is dat normaal? Nooit eerder op gelet of hij dat ook doen als de auto wel in 1x aan slaat.

Mensen, iemand hier meer ervaringen mee? Sensor? Dubbelrelais?

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 XS 1.4
Heb bij mij maandag relais los gehaald en ff met doekje tussen gerommeld en weer in elkaar geduwd en tot nu toen 7-8 keer gestart en tot nu toe geen problemen meer. Het was verder niet vies ofzo. Onder het stuur zaten 3 stekkers ook ff duwtje tegen gegeven,. of dat nou het probleem was.. Hopelijk juich ik niet te vroeg ;-)

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.1
Waar zit dat relais precies, zit dat bij het zekeringenkastje links onder het stuur?
En die stekkers onder het stuur, heb je de kap onder het stuur weggehaald om daar bij te komen?

Sorry voor de vvragen maar wil het net als jij ook graag opgelost hebben en hoop ook dat het bij jou nog steeds in orde is.

Waarderingsscore
0
Fase 2 XS 1.4
Waar zit dat relais precies, zit dat bij het zekeringenkastje links onder het stuur?
En die stekkers onder het stuur, heb je de kap onder het stuur weggehaald om daar bij te komen?

Sorry voor de vvragen maar wil het net als jij ook graag opgelost hebben en hoop ook dat het bij jou nog steeds in orde is.

Onder de motorkap bij de rechter veerpoot. Zit een gietijzer kasje. Dat zit vast met 4 boutjes en aan de onderkant van dat kastje zit een blokje (geschoven op een klem) die vast zit aan het eind van een kabel. Er zit een rood stekker ding aan die je uit moet trekken. en dan doe je paar keer en dan trek je zo die dinges er uit. En dan andersom weer terug plaatsen. Ben gister nog weg geweest en nog steeds goed. is nu wel 10 keer goed starten achter elkaar al dan niet meer. Ik had het euvel zins kort, maar het was wel vrij vaak..

Nu is het bij mij weg.. niet te hard zeggen.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
kijk voor de zekerhijd even of je kofferbak verlichting blijf branden als je hem dicht doet.
was bij mij namelijk zo opgelost:p

Bovenaan