Ach ik vind dat het kabinet van de afgelopen 4 jaar het erg goed heeft gedaan inclusief Balkenende. (nu krijg ik waarschijnlijk iedereen over me heen
)
Gezien het wereldwijde economische klimaat (ging niet goed), hebben ze het goed gedaan hoor. Ze zaten met de troep van Kok, er moest gewoon geld worden bespaard. Leuk of niet, het moest toch. Daarbij gaat het nu weer beter met de nederlandse economie, is immigratie aangepakt en deels verbeterd, een vervelende allochtonen (zijn absoluut ook grote groep hardwerkende) worden nu niet meer gezien als slachtoffers zoals voorheen, de werkloosheid daalt en werkgelegenheid stijgt en er is weer eens een overschot op de begroting. Dus al met al ben ik best tevreden, ze hebben er grotendeels uit gehaald wat er in zit. Zeker economisch, wat ik heb belangrijkst vind.
Gr. Gerard (in een bijzonder serieuze bui)
Ps. kinderboerderijen
[/b]
Ze hebben zeker veel bereikt.. een grote groep arbeidsongeschikten is nu goedgekeurd.. waarom? omdat ze nu minder klachten hebben? omdat voorheen de keuringsartsen allemaal gefaald hebben? nee, omdat de overheid voorschrijft dat er een grote groep uit de WAO moet!! Van al die nu goedgekeurde mensen is 1/3 aan het werk zeggen ze dan, klopt helemaal, maar de rest, 2/3 van de goedgekeurden, zit nu met een groot financieel probleem, ze zijn uit de WAO geschopt en worden aan hun lot overgelaten en kunnen " proberen" om van de bijstand nog iets te krijgen!! Al met al dus hulde aan het kabinet Balkenende (hoeveelste was het ook weer? 3e? 4e?)
Oja.. en de economie zat in een dip en is nu weer stijgende, wauw, wat goed.. En dat allemaal door het kabinet Balkenende? Geloof er niks van. Economische vooruitgang zit in ons hoofd!! Als wij denken dat de economie goed draait (of als de overheid ons dat wijs maakt) gaan we geld investeren/uitgeven wat allemaal ten goede komt aan economische groei!! Als wij denken dat het slecht gaat, gaan we sparen en oppotten voor "moeilijke tijden". Deze hele economische crisis zit voornamelijk in ons hoofd!!
En nog zoiets, wat ons allemaal in de portemonne geraakt zal hebben.. Zorgverzekeringen!! We zouden er zeker niet slechter door worden, alle extra kosten zouden we via toeslagen weer terug krijgen en de premies zouden stabiel blijven!! Toeslagen heb ik nooit gezien en ben er netto ?85 euro in de maand op achteruit gegaan.. en de premies gaan volgend jaar ook nog weer eens stijgen!! Wederom hulde aan het kabinet Balkenende!!
Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar ik heb eigenlijk geen tijd hiervoor, er moet namelijk gewerkt worden om m'n geld te verdienen en wel tot na mijn 65e en tegen die tijd ook nog eens meebetalen aan mijn eigen AOW!! Ga nu dus maar weer snel aan het werk voordat mijn baas langskomt en me wil ontslaan, want oja.. ontslagrecht moet ook versoepeld worden toch!!??
Op naar kabinet Balkenende 8
Herman
Ps. ga me nu niet vragen wie het beter gedaan zou hebben, dat weten we nooit, feit blijft dat ze allemaal gouden bergen beloven, maar uiteindelijk maar heel weinig waar kunnen maken!!