Gisteren was de ultieme kriktest: Houdt hij het of is al het werk voor niets geweest?
En natuurlijk hield hij het
Verder alle 4 de bougies gecontroleerd omdat ik een raar gevoel heb bij het blok. Loopt stationair niet heerlijk en die grote carterdruk baart me zorgen. Vooral omdat de multimeter bij de linker 2 bougiekabels wel een toerental kon meten maar bij de rechter 2 niet..
Uiteindelijk waren alle bougies wel een beetje aangetast maar zagen er niet slecht uit, op 1 na. De 3e die was enorm
vettig en er zat olie rondom. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb geprobeerd de compressie te meten alleen het metertje wat wij daarvoor hadden dichtte niet goed af rondom. Verder de conclusie getrokken dat de olie die ergens? omhoog komt niet door de peilstok komt. De motorkap is op die plek helemaal schoon en ook rondom de peilstok is alles schoon. Alleen op de plek van de carterontluchting zit olie op de kap en deze druppelt dan o.a. op de verdeler.
Verder nog het achterste hitteschild gemonteerd, de enige pakking van de uitlaat die ik nog niet vervangen had dit keer wel vervangen en de remleidingen vast gezet. Morgen is het tijd voor APK.