Stijn's 106 is niet meer

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Ik ook :) hij zag er inderdaad goed uit. Morgen avond zal ik even een update doen mbt. Het spruitstuk. Hopen dat het een update mag zijn waarin staat dat alles gewoon goed werkt :p

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.68v
en wel even wassen neem ik aan voor je de straat op gaat? ;) maar klinkt goed tot nu toe

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
SPaghetti spruitstuk eraf gehaald. Nieuwe pakking ertussen en alles weer vast.... Nog steeds een tractor. Zo originele spruitstuk : kat terug eronder. Eerst even uitsluiten dat hij dan wel goed loopt. daarna het spaghetti spruitstuk grondig inspecteren.. frustratiesss.... :(

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Origineel spruistuk gemonteerd met nieuwe pakking en probleem is opgelost. Voorlopig laat ik het nog even zo (ook i.v.m. APK-keuring binnenkort)

Verder de claxons verhuist van rechts naar links. Ook tot de conclusie gekomen dat 1 kapot is. Is het verplicht om 2 claxxons te hebben trouwens?

Auto is nu bijna klaar. Alleen morgen nog de randen afkitten en bitumenlaag aanbrengen.

Dorpeltje is glad en staat in de grondverf.

2013-02-25222601_zps7d5e2bf7.jpg

Dorpel

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
It's alive!!!!!

IMG-20130226-WA0001_zps703da30b.jpg

Morgen wordt hij uitgelijnd en vanavond toch nog even prutsen aan de uitlaat. zodat hij bij de kat aansluit.

Bas.

Club Malloot
Forumleiding
Moderator
Waarderingsscore
58
Fase 2 GTi 1.616v
Bam! en nu schoonmaken die hap!
Ziet er goed uit man!

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.68v
vet goed stijn dat die weer loopt :)

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Inderdaad!! Ben er ook heeeeul blij mee :)

Vanavond ga ik de koppeling nog wat afstellen en de uitlaat nog eventjes nalopen. Wielen worden morgen uitgelijnd staan nu overdreven gezegd zo: | /

Dus is niet zo goed voor de bandjes :p

2013-02-26152717_zps74427307.jpg

2013-02-26155343_zps668fe0d4.jpg

2013-02-26155355_zps7181c384.jpg

Voor de oplettende kijker, de plastidip restjes zitten er nog op :p Die moeten ook nog weggepulkt worden.

Volgende stap is het spuitwerk. Maar dat gaat pas in het voorjaar/zomer gebeuren. Dus voorlopig alleen nog wat plastidip rondom voor details.

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Top dat het gelukt is. Lekker gevoel als je na een lange tijd weer eens een rondje kan rijden. :)

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Inderdaad! Vandaag de uitslag van het uitlijnen:
2013-02-27130738_zps6403c687.jpg

Om het maar niet te hebben over mijn timmermansoog aangezien ik dacht dat ik ze op het oog vrij recht had gezet :p
En eindelijk een telefoon die scherpe foto's maakt van dichtbij haha :)

Waarderingsscore
0
Saxo 1.68v
Stijn,

Enorm veel respect voor je perfecte werk aan je xsi! hij ziet er echt heel strak uit!
Heb je project met veel plezier gevolgd, aangezien ik mijn dorpels ook aan moet gaan pakken.

Ben benieuwd naar meetings om je auto in het echt te bewonderen!

Groeten,

Hille

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Bedankt! Let wel dat hij uiterlijk nog niet strak is hoor! Ik zit nog steeds te twijfelen over het spijtwerk. Ik kan ook de delen spuiten die echt nodig zijn en dan wel de hele auto in de blanke lak zetten.

Waarderingsscore
94
Dat gaat tegen elkaar afsteken denk ik, dat verschil ga je echt wel zien. Gewoon de hele auto doen, dat heeft hij ook wel verdiend na al het werk wat je erin hebt gestopt :)

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Gisteren was de ultieme kriktest: Houdt hij het of is al het werk voor niets geweest?

DSC_0055_zps61b6ac8c.jpg

En natuurlijk hield hij het :)

Verder alle 4 de bougies gecontroleerd omdat ik een raar gevoel heb bij het blok. Loopt stationair niet heerlijk en die grote carterdruk baart me zorgen. Vooral omdat de multimeter bij de linker 2 bougiekabels wel een toerental kon meten maar bij de rechter 2 niet..

Uiteindelijk waren alle bougies wel een beetje aangetast maar zagen er niet slecht uit, op 1 na. De 3e die was enorm vettig en er zat olie rondom. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb geprobeerd de compressie te meten alleen het metertje wat wij daarvoor hadden dichtte niet goed af rondom. Verder de conclusie getrokken dat de olie die ergens? omhoog komt niet door de peilstok komt. De motorkap is op die plek helemaal schoon en ook rondom de peilstok is alles schoon. Alleen op de plek van de carterontluchting zit olie op de kap en deze druppelt dan o.a. op de verdeler.

Verder nog het achterste hitteschild gemonteerd, de enige pakking van de uitlaat die ik nog niet vervangen had dit keer wel vervangen en de remleidingen vast gezet. Morgen is het tijd voor APK.

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Lelijk, maar klaar voor apk:

DSC_0072_zpsc75db9f5.jpg

Bovenaan