Toch nog ff voorstellen

Waarderingsscore
24
Fase 1
Ondanks dat dit forum eindig is binnenkort, toch even een korte voorstelronde.

Ik lees al een tijdje mee en ben redelijk bekend met de 106. Ik ben erg gecharmeerd van de Phase 1, mijn vriendin heeft er 2 gehad, Een bijna in nieuwstaat verkerende rode 3 deurs Ace en daarna een witte 5 deurs Ace. De rode is total loss gereden door een niet opleettende bestuurders die er vol achter in knalde en de witte is ingeruild voor een oer Twingo met airco., Dat was de enige reden waarom hij het veld destijds moest ruimen.

Ik ben bij een aantal wezen kijken, maar er zat meestal behoorlijk wat werk aan en er was niet echt goed voor gezorgd zeg maar.

Nu heb ik er eentje gevonden en die ga ik begin Mei ophalen. De auto word eerst nog gebruikt in Moeder Mafia Seizoen 3 voor filmopnames. Een van de hoofpersonen gaat erin rijden, met kids.....

De auto is dan veilig gestald, ze zijn verzekerd en de bestuurster ook. Het is helaas niet mijn keuze, want ik krijg daar kriebels van, maar de huidige eigenaresse vindt dit geweldig, dus ik kan niet anders dan dit respecteren en hopen dat de auto nog in dezelfde staat is rond die tijd. Zij is al sinds 2000 eigenaresse van dit exemplaar en erg emotioneel gehecht aan dit wagentje. Des te groter is mijn motivatie om dit wagentje te gaan koesteren. Mijn plan is om de auto eerst even te stallen en op een geschikt moment helemaal in oude glorie te herstellen voor lente en zomer ritjes. Er zit wel wat werk aan. De distributie riem moet dringend vervangen worden, de laatste keer voorzover te checken was 12 jaar terug. Wat al te lang geleden is.
Het dak, motorkap en bovenkant achterklep heeft een afgesleten verf laag. Dat moet overnieuw worden gespoten. Qua roest staat hij er goed bij en heeft enkel een klein gaatje in de kofferbak, rechts op de lasnaad met de wielkast naar buiten. Een berucht plekje wat ik moet laten lassen om verder verval te stoppen. De dorpels zijn nog fris. Laatste is dat de bestuurderstoel ooit opnieuw bekleed is met een niet originele stof. De originele stof is niet meer te krijgen dus kan ik niet anders dan het gehele interieur vervangen voor een ander net interieur wat qua kleur bij het exterieur kleurtje past.

En voor dat laatste heb ik jullie hulp nodig. Welke kleur heeft deze auto nu exact? Wat is de folder benaming?

Bedankt alvast.

Bijlagen

• 54360612799_ff7800925b_o.jpg
    54360612799_ff7800925b_o.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
94
Volgens mij is dat dezelfde kleur die @henkr ook heeft, alleen komt die niet meer op het forum. Misschien dat je het terug kan vinden in zijn post historie?

henk

Donateur
Waarderingsscore
20
Fase 2 GTi 1.616v
Welkom! En deze kleur is ook toegepast op de 306 even kijken….nu even niet te vinden…
Je hebt even biks aan mij. Bijzondere kleur dat is het zeker

Waarderingsscore
24
Fase 1
heb ondertussen van Henk de benaming, Bleu Bermudes

Waarderingsscore
24
Fase 1
Kleine update:

De auto heeft de film opnames goed doorstaan. Was wel zenuwachtig, want 12 jaar terug is de distributie voor het laatst vervangen. Maar alles is goed gegaan. Voor de zekerheid de wagen toch op een trailer opgehaald, omdat het anderhalf uur enkele reis was en ik geen risico wou lopen. De originele aankoopfactuur van 10.000 Gulden uit 2000 zit er ook bij, erg leuk detail.

Voor nu staat hij even achter gestald, maar de volgende dingen staan op de planning:

Voor nu, omdat de auto dadelijk voor wat langere tijd de stalling in gaat, laat ik de distributieriem begin Juni vervangen samen met de waterpomp. Tevens de stabilisatorstangetjes voor en een van de homokineten is versleten. Die worden ook gelijk meegepakt. Auto heeft 166.000 gelopen tot nu toe. Dus ook wel logisch dat bepaalde dingen versleten zijn. In de kofferbak zit een klein gaatje roest aan de rechterzijde, die in de wielkast uitkomt. Een bekende plek die ze gelijk even meepakken. Verder roestvrij gelukkig.

Voor wanneer ik meer tijd heb en de auto weer uit de stalling komt, heb ik al wat zaken liggen die ik ga uitvoeren.
- Stoelbekleding bestuurders stoel vervangen
- Nwe set koplampen
- Nwe set knipperlichten voor
- Bijna nieuw stuurwiel
- Gele H4 lampen
- Middenconsole met ventilatieroosters
- Uitklapraampjes
- New Old Stock achterspoilertje
- Kofferbak verlichting met schakelaar
- Autoradio met MP3
- Centerconsole rondom schakelpook

Ik moet nog een nwe mattenset regelen, want de huidige zijn ook op.

Naast al dit, laat ik het dak, motorkap en kofferdeksel dan ook gelijk opnieuw spuiten. De lak is een beetje op en dat stoort mij. Het is juist zo'n bijzondere kleur.
De bedoeling is om de auto zo netjes moelijk te maken en lekker te gaan rijden in lente en zomer. Vandaar ook dat ik de uitklapraampjes en middelste ventilatieroosters erin wil hebben om toch een beetje frisse lucht te krijgen.

Bijlagen

• 54510270110_4c3cd5b5bb_k.jpg
    54510270110_4c3cd5b5bb_k.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 24
Waarderingsscore
24
Fase 1
Gelukkig niet hehehehe...maar ik vermoed dat eind dit jaar de serie op Videoland ofzo word gereleased en dan zullen we het zien.

Waarderingsscore
22
Fase 1 XS 1.4
Leuk project!
Zal er nog mooier uitkomen als ik het zo lees!

Waarderingsscore
24
Fase 1
daar ga ik zeker voor!

Waarderingsscore
24
Fase 1
oh ja, en een complete set spatlappen...geweldig!!! Kwam ze ineens tegen bij Leeuwenonderdelen, voor erg weinig.

Bijlagen

• 20250527_185746.jpg
    20250527_185746.jpg
    885,1 KB · Weergaven: 27
  • Leuk
Waarderingen: Sam
Waarderingsscore
24
Fase 1
Uiteraard is er de bekende jaren negentig sticker, "Je voelt je lekkerder in een Peugeot", die ook op de mijne zit, maar toen de 106 er net was, was "Een Mirakels Maatje" de slogan die je in elke advertentie tegen kwam.
Ik wil deze achterop mijn 94er plaatsen, en heb al het juiste lettertype achterhaald, heb al een ontwerp gemaakt en ga dit weekend even de afmetingen vast stellen en dan bestellen.

Bijlagen

• 256945986.jpg
    256945986.jpg
    33,1 KB · Weergaven: 23
Waarderingsscore
16
Fase 1 1.1
Dat is inderdaad wel mooi laat je hier ook meerdere van maken?

Waarderingsscore
24
Fase 1
De 1e is het duurst, een euro of 35 alles bij elkaar...moet even zien wat een groter aantal gaat kosten.

Waarderingsscore
24
Fase 1
Even een foto van het eind resultaat..ff gespiegeld op mijn telefoon. Maar het is duidelijk...ziet er goed uit ....morgen er maar eens op zetten.....

Bijlagen

• 20250607_181015.jpg
    20250607_181015.jpg
    919,8 KB · Weergaven: 20
Waarderingsscore
22
Fase 1 XS 1.4
Ziet er zeer goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Waarderingsscore
24
Fase 1
Naast het feit dat dit forum tot mijn grote vreugde nog steeds in de lucht is, heb ik ook groot nieuws.
Door omstandigheden moet ik mijn Caprice gaan verkopen. Dit geeft mij financieel, maar ook qua ruimte de gelegenheid om zodra de Caprice weg is, de 106 echt grondig aan te gaan pakken. Zowel buitenkant, spuiten van liggende delen) als de binnenkant. Dat betekent dat ik het interieur opnieuw laat bekleden. Mijn voorbeeld word de 106 die in Frankrijk is geleverd, de Atol. Met een heerlijk fris gekleurd interieur.
Die ga ik nabootsen, niet met de identieke stof, want die is niet te krijgen, maar iets wat in de buurt komt. Het word niet goedkoop, maar wel gaaf. En het karretje verdient het. Updates volgen in de juiste sectie op het forum.

p.s. raamsticker nog niet geplaatst.

info over de Atol versie:

Bijlagen

• ma_tut11.jpg
    ma_tut11.jpg
    126,6 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20210507_175121.jpg.ea770e9383bab45e837c85b4a34df596.jpg
    IMG_20210507_175121.jpg.ea770e9383bab45e837c85b4a34df596.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sam