Trillende 106 1.6 Sport

B

bjorn semmelink

Gast
We hebben last van een trillende 106 1.6 sport. Het trilt niet als een niet gebalanceerd wiel o.i.d. dus in de stuurinrichting verwacht ik niets.
Het is dus de gehele auto die zwaar resoneert, tenminste daar lijtk het op. Lijkt denk ik een beetje op een trilplaat ofzo... (geen ervaring mee, maar goed)
<

Zouden het de motorsteunen kunnen zijn? De bovenste zag er nog wel goed uit. Ik heb ook niet het idee dat de uitlaat aanloopt ofzo...
Iemand enig idee wat dat kant zijn?

Waarderingsscore
0
Fase 2 Rallye 1.68v
Is het toerenafhankelijk? Bij veel 16v'tjes (ook de mijne) resoneert het vooral tussen de 3000 en 3500 toeren.

B

Breeman

Gast
Niet toerenafhankelijk bij mij, ook bij 65 km in 2 doet ie het... Wat Bjorn zegt, eigenlijk is het constant maar bij die snelheid merk er het meest van! Koppeling in en het is weg, bij mij tenminste..

Waarderingsscore
0
Fase 2 Rallye 1.68v
Ik heb er ooit eens naar laten kijken toen hij toch op de brug stond, maar in stilstand kon ik het helaas niet reproduceren. De uitlaat leek het iig niet te zijn.

Waarderingsscore
0
Is het toerenafhankelijk? Bij veel 16v'tjes (ook de mijne) resoneert het vooral tussen de 3000 en 3500 toeren.[/b]

Ik heb hiervoor de oplossing gevonden:

Het inlaatspruitstuk resoneert tussen de 3000 en 3500 toeren tegen de achterste kleppendeksel. Ik heb hier een stuk binnenband van een fiets ertussen gedaan. (even een schroevendraaier ertussen om ruimte te maken en ertussen proppen) en weg is de trilling in je gaspedaal.

Succes

Waarderingsscore
0
Fase 2 Rallye 1.68v
Bedankt voor de tip, Antonio. Ik ben maandag hiervoor nog langs de Peugeot garage geweest, maar ze konden het niet constateren en dan wordt het lastig zoeken. Eens kijken of dit mijn trillingsprobleempje ook oplost.
<

Waarderingsscore
0
Fase 2 Rallye 1.68v
Gaat het rubber niet smelten/stinken door de hitte trouwens?

Bovenaan