trommelremmen vervanging??

Waarderingsscore
1
Fase 2 Sport 1.4
Hallo allemaal mijn vraag is: of het mogelijk is om de trommelremmen achter te vervangen naar remschijf met een remklauw? En als dit kan is het dan ook makelijk te vervangen?
Hopelijk weet iemand hier een antwoord op.
Alvast bedankt.
Groet Jouke

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
en ook dat lastafhankelijk ventiel op de achteras waarschijnlijk

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
HRC is niet direct nodig maar wel handig om mee te nemen. De standaard hrc werkt prima en de slag in het pedaal wordt niet heel veel groter. De remkrachtverdeler op de achteras wel meenemen, die heeft een trommel-as volgens mij niet. Verder wijken de handremkabel en de remleidingen iets af van de trommelas, dus die moet je ook vervangen.

Waarderingsscore
584
Je kan ook de trommelas ombouwen naar schrijven, dan heb je wel de astappen van een schijvenas nodig. Verder al het eerder genoemde.

De remdrukverdeler heb ik bij mijn ombouw naar schijvenas toentertijd weggelaten, heeft nooit echt voor problemen gezorgd bij mij

Waarderingsscore
2
Fase 1 XSi 1.68v
HRC is niet direct nodig maar wel handig om mee te nemen. De standaard hrc werkt prima en de slag in het pedaal wordt niet heel veel groter. De remkrachtverdeler op de achteras wel meenemen, die heeft een trommel-as volgens mij niet. Verder wijken de handremkabel en de remleidingen iets af van de trommelas, dus die moet je ook vervangen.
Ja op de trommelas zit die ook

Dennis

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
53
Fase 1 Rallye 1.3
Niet op alle trommelassen zit een remkracht verdeler. Je kunt deze in principe ook weglaten, maar daar wordt je 106 met schijfremmen niet stabieler van onder het remmen. De makkelijkste route is in mijn optiek een complete achteras met schijfremmen en remkrachtverdeler (die zit normaliter op elke schijvenas). Daarbij heb je dan ook nog de handremkabels en de handrem handel nodig (ja, ook die is anders). Vervolgens hoef je dan alleen deze onderdelen om te wisselen op je auto en de remleiding naar het rechter achterwiel iets in te korten zodat hij aansluit op de remkrachtverdeler die links zit. Voor die laatste handeling heb je een stukje remleiding, een knelkoppeling, een nieuwe nippel en remnippel tang nodig.

Bovenaan