Verlies Van Koelvloeistof

B

badduh

Gast
Ik heb een probleem, zodra ik een stuk gereden heb en ik zet mijn motor uit dan komt er koelvloeistof onder de dop van het expantievat vandaan, het gaat hier om een 1.4 xsi, zolang de motor loopt is er niets aan de hand. Wat kan dit zijn?

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Voortaan bijvullen tot het max-streepje, dan heb je zelf ook een ijkpunt. Nu valt er niet te beoordelen of hij lek is of niet.

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Ok, ja dat had ik een paar keer gedaan. Maar waar gooit hij de kv eruit als er te veel inzit, waar zit die overloop?
De kv komt van de bestuurders kant, rechtsonder bij de radiator(dus helemaal aan de bestuurders kant onderaan).

Ik heb hem net goed warm laten draaien en af en toe gas gegeven. Nu lekt hij niet meer. En vanmiddag toen ik hem gewoon stationair liet lopen wel.

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
De overloop zit bij je vulpunt. Als je auto wat scheef staat kan het via je balk waar je radiateur op steunt naar de andere kant druipen natuurlijk. Maar kijk het eerst maar even aan of je kvs verliest of niet.

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
De auto stond nu wel twee dagen scheef. Maar hij stond aan de bestuurders kant omhoog(op krik) en aan die kant lekt ie ook. Dat zou dan de omgedraaide wereld zijn. Ik kijk wel of ik nog meer verlies, hou de temperatuur in de gaten en kijk of het reservoir nog gevuld is. Bedankt!

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Ik weet nu bijna zeker dat me radiator lekt:thumbdown:
Het blijft lekken, het is volgens mij alleen minder erg als de motor warm is.
Er zijn toch van die pillen voor op het te dichten?
Iemand ervaring mee?

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Ja, gebruik die rotzooi niet. 9 van de 10 keer slibt je hele radiator gewoon dicht. Hij lekt dan niet meer, maar laat ook niks meer door. Uiteindelijk mag je dus alsnog de radiator vervangen met als bonus dat die pilletjestroep tegen de wanden van de rest van je koelsysteem zit, met als risico dat het later je nieuwe, schone radiator in stroomt.

Ohja: een radiator van de sloop is ook niet alles, hoe netjes hij er ook uit kan zien. Zo heb ik een week nadat ik een radiator er in had gezet er weer een nieuwe in mogen zetten omdat hij alweer lek was. :cry:

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.1
je kunt ook een eitje open breken in je warme koelvloeistof gooien
dopje erop en het eitje wil via de lek naar buiten en gaatje zit dicht:Borat:

ghehe maar niet doen dus:bash:

mij koste een nieuwe radiateur rond de 90 euro (volgens mij incl montage)

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Er is ook een vloeistof die kleine lekjes stoppen. Stopt lekken en voorkomt lekken.
Zo'n flesje van valma of d2 (stop-a-leak). Dit stop je gewoon bij je koelvloeistof.
Iemand met dit flesje ervaring? Ze zeggen dat het kan helpen en dat het geen rotzooi is.

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Dat staat een paar posts hier boven toch ook al beschreven?
Dat spul is voor noodgevallen en is geen permanente oplossing om je radiator te dichten. Vervang dat ding nou maar gewoon en ga niet de gierige vrek uit hangen die straks met een verstopt koelsysteem zit.

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Nee dit is ander spul, paar posts verder heb ik het over pillen. Dit is iets anders, een flesje met vloeistof dat stopt en voorkomt lekken. Ze zeggen dat dit geen rotzooi voor je motor is.

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Ja dat heb ik ook gehoord over dat spul. Het kan natuurlijk geen wonder middel zijn, maar als het werkt...
Ze zeggen dat je daar mee geen zooi in je motor krijgt. Maar niemand heeft met dat spul ervaring?

Dennis

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
53
Fase 1 Rallye 1.3
Wij hebben het op het werk wel gebruikt, maar je moet het vooral zien als een noodreparatie wanneer een echte oplossing even niet voor handen is. Het is geen wondermiddel, dus je ontkomt niet aan het vervangen van je radiateur. Als je het systeem daarna bij het vervangen van je radiateur meteen goed uitspoelt zou er niets achter moeten blijven.

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.4
Ik heb nu een flesje erin gegooid en het helpt wel. Hij lekt niet meer! Voor hoe lang is de vraag natuurlijk! Als ik hem van de zomer weer een beurt geef dan vervang ik gewoon de radiator mee. Maar zo lang ik zo nog even kan rijden vind ik het best:D

Bovenaan