Vragen over tunen van 106 accent bj 1994

W

w1ll14m

Gast
Hallo :)

Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn om mijn Peugeotje 106 Accent bj 94 wat sneller te maken.
Overigens ben ik mijzelf aan het verdiepen in het vervangen van mijn motorblok.

Verder heb ik nog een vraag:
Mijn peugeotje verbruikt erg veel koelvloeistof wat kan dit betekenen?

Groeten,
William

Waarderingsscore
0
Om hem iets sneller te maken kun je een airfilter ( openlucht filter ) erop zetten.
En misschien kun je er een andere demper onder zetten.
Verder zul je weinig aan je 1.0 kunnen doen om hem echt sneller te maken..
Misschien kun je hem lichter maken. Door de achterbank en het reservewiel er onderuit te halen.

Ik wil Btw geen moderator spelen. Maar zou jij je eigen misschien voor willen stellen :)

Tontje

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Van alleen een open luchtfilter gaat hij echt niet harder, een andere einddemper al evenmin.
Koelvloeistof zal er waarschijnlijk ergens uit lekken (leiding, reservoir, radiateur) of kan een lekkende koppakking zijn.
En als je je even zou willen voorstellen in het daarvoor bestemde forum, weten wij ook met wie wij te doen hebben.

W

w1ll14m

Gast
Nog handige tips voor het vinden van een lek (als het een lek is)?
Verder ben ik aan het denken over het vervangen van mijn motorblok met een rallye 1.3 (lijkt mij een leuk projectje)
Maar nou is mijn vraag hoe moeilijk is het om aan een motor blok te komen, is het mogelijk in mijn accent 1.0 en hoe moeilijk is het inbouwen daarvan ?

PS ik heb een thread aangemaakt in 'Voorstel Ronde'

Greetz
wil

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Om hem iets sneller te maken kun je een airfilter ( openlucht filter ) erop zetten.
hier ben ik het ook niet echt mee eens aangezien je door het geluid denkt dat je sneller gaat.
chiptuning is ook geen optie aangezien het eigenlijk alleen maar rendabel is voor moters met turbo tenminste dat is mijn mening van enige pk die er misschien bij zou komen is het eigenlijk geen porum. en volgens mij zit je met ander blok misschien paar probleempjes met aanpassen van enkele dingen kwa ruimte moet het volgens mij wel lukken.

Waarderingsscore
0
Je kan een turbo aan je 1.0 hangen, maar als je toch zo diep in de buidel wil gaan tasten, dan zou ik die turbo niet op een 1.0 bouwen... In principe is er niet heel veel mogelijk met een 1.0 blok. Het is natuurlijk wel van je budget afhankelijk, maar ik zou beginnen met een sneller blok, of een snellere auto kopen.

Motorswap is de enigste echte optie om je 1.0 Accent sneller te krijgen, maar dan moet je wel alles vervangen. Aandrijfassen, versnellingsbak, remmen, radiator, enz enz. Ik ga zelf binnenkort van een 1.1 naar een 1.6 16V.

Qua kosten ligt het eraan of je veel zelf kunt. Ik ben m'n kosten in een overzichtje aan het bijhouden, ben wel benieuwd wat het me uiteindelijk zal kosten. Ik ben nu aan materialen al bijna 2000 euro kwijt, excl. de achteras, want die had ik al. Dan moet de inbouw nog plaatsvinden met daarbij allemaal losse onderdelen...

Waarderingsscore
0
klopt :) 1.0 is ook nutteloos eigenlijk om iets mee te beginnen :p
heb zelf een 1.1 maar mijn keuze is nu gevallen op een andere peugeot 206 GT en hopelijk staat hij er van de zomer :) :D

W

w1ll14m

Gast
klopt :) 1.0 is ook nutteloos eigenlijk om iets mee te beginnen :p
heb zelf een 1.1 maar mijn keuze is nu gevallen op een andere peugeot 206 GT en hopelijk staat hij er van de zomer :) :D
Aha,

Wat voor motoren zouden in deze car passen als je denkt aan een motor swap?
dit is toch wel iets waar ik in geïnteresseerd ben.

Greetz

Steven

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Zo'n beetje ieder ander TU-blok. Dus sowieso alles wat er in de 106 geleverd is. Maar hou er rekening mee dat het niet alleen het blok is he?

Waarderingsscore
0
Tja, maar als je de boel motorisch onder handen gaat nemen, kijk dan wel alvast verder. Een 1.0 Accent heeft uit m'n hoofd wat "afwijkende" onderdelen. Bijvoorbeeld een 3 gaats onderstel, wat de keuze in velgen overigens erg lastig maakt. Grotere en/of geventileerde remmen zijn volgens mij niet verkrijgbaar in 3 gaats voor de 106, dus ook dat zal je om moeten bouwen. Ik ga er dan wel van uit dat je ook je remmen aanpakt als je er meer pk's in gaat stoppen.

Maar zoals ik al eerder aangaf en Steven ook. Het blijft helaas niet alleen bij je blok....

Bovenaan