- Berichten
- 1.788
- Waarderingsscore
- 393
- Fase 2 XR 1.4
mijn gti was een L4 en die had die plug ook aan de voorzijde vh gasklephuis (is idd een verwarmingselement), dus daar zou ik niet op verdergaan. Kan je niks met het motornummer op het distrideksel ?Heeft iemand verder nog inzichten in welke ECU ik nodig heb? Die zat er niet bij. Ik weet dat de auto waar hij uit komt een 106 uit april 2000 is.
Ik weet dat het de IAW 1AP.41 is, maar welke softwareversie is me nog een raadsel.
A.d.h.v. servicebox tekeningen lijkt het erop dat ik een L3 motor heb omdat er een plug aan de voorzijde van het gasklephuis zit (zou kennelijk een soort verwarming moeten zijn).
Op onderdelenlijn vind ik de volgende opties:
Code:16225.104 - 1997 106 - 9628993680 16225.104 - 1997 saxo - 9628993680 16225.134 - 1998 saxo - 9629244880 16225.134 - 1998 106 - 9629244880 16225.464 - 1999 saxo - 9636465080 16225.684 - 2003 saxo - 9639907580
Ik neig naar een 16225.134 maar vraag me tegelijk ook af wat het verschil is tussen de 104 en 134.
edit : valt me net te binnen : hebben alle L4 types niet die luchtpomp ? En die hebben dat extra steuntje vooraan op de cilinderkop (waar die 'champignon' met 2 boutjes op vastgevezen zit, zie foto.
En de bobines zijn ook verschillend
Bijlagen
Laatst bewerkt: