Wat heb jij gekocht (deel 20)

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Leuk, maar ik heb geen trailer. Mag ik die dan ook zo nu en dan lenen?
In ruil mag je mijn aanhangertje wel eens lenen :)
Knipsel.JPG

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Klopt helemaal! maar dan wordt ie zo breed dat ie niet meer door de deur van de stalling kan.
Geef direct toe dat zo'n lage trailer veel makkelijker is om een auto op te lieren, zeker voor een platgezakte Citroën.
edit: Schiet me net weer te binnen dat juist daar ook een probleem schuilt, ooit een DS laten vervoeren op een Brian James trailer, door de wielen naast het laadoppervlak kunnen de voorportieren niet meer open, als je tijdens het lieren nog wat wilt bijsturen is de enige manier om het portierraam open te laten en te hopen dat het niet gaat regenen.:)
Heel mooi zijn die Amerikaanse trailers met luchtvering die je plat op de weg kan laten zakken, helaas zijn ze zo zwaar dat veel Europese auto's ze alleen zonder lading mogen trekken.
Zoiets dus:

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
167
Fase 1 XSi 1.68v
Vanochtend vroeg maar optijd naar Limburg heen gereden om dan nu toch echt te beginnen met mijn project. Hier het eerste begin.

Bijlagen

• E2A1D52E-7F30-4423-A64A-3867577F7FCC.jpeg
    E2A1D52E-7F30-4423-A64A-3867577F7FCC.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 75

Puck

Donateur
Waarderingsscore
234
Fase 1 Accent 1.1
Klopt helemaal! maar dan wordt ie zo breed dat ie niet meer door de deur van de stalling kan.
Geef direct toe dat zo'n lage trailer veel makkelijker is om een auto op te lieren, zeker voor een platgezakte Citroën.
edit: Schiet me net weer te binnen dat juist daar ook een probleem schuilt, ooit een DS laten vervoeren op een Brian James trailer, door de wielen naast het laadoppervlak kunnen de voorportieren niet meer open, als je tijdens het lieren nog wat wilt bijsturen is de enige manier om het portierraam open te laten en te hopen dat het niet gaat regenen.:)
Heel mooi zijn die Amerikaanse trailers met luchtvering die je plat op de weg kan laten zakken, helaas zijn ze zo zwaar dat veel Europese auto's ze alleen zonder lading mogen trekken.
Zoiets dus:
Klopt! Gelukkig heb ik mij toen via de achterklep naar de voorstoel weten te manoeuvreren, omdat de regen op komst was! Was een bijzonder gezicht ...

Waarderingsscore
315
Saxo ITB's 1.616v
Zoiets dus:

Ik heb er gelukkig zelf geen last van aangezien de deuren van de saxo precies over de wielkasten heen gaan.
De perfecte trailer voor mijn saxo dus.
Ik was ook al een tijdje opzoek naar een trailer en twijfelde tussen een anssems eco of een brian james.
Helaas zijn de BJ nieuw knetter duur, en per toeval kwam ik deze tegen die zeeer scherp geprijsd was. Zelfs goedkoper dan een nieuwe Anssems eco. win win situatie dus!

Die lucht geveerde trailers zijn wel ultiem, maar voor onze kleine slappe europese autos niet te trekken helaas.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Hier nog een leuke, Nederlands fabrikaat:
De vanafprijs is niet zo veelzeggend, bij een beetje fatsoenlijke afmeting en laadvermogen komt ie boven de 10k en een breedte van 2,54m. :(
Maar wel heel mooi!:)

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Voorlopig ben ik wel tevreden, de Eduard weegt 590kg, een 106 1.6-aut 890kg, (denk dat dat binnen de 106 serie wel ongeveer de zwaarste is?) samen dus 1480kg en de Xantia mag 1500 trekken.
360.jpg

Hoewel behoorlijk overbeladen reed dit ook best goed, het "wide spread tandemstel" maakt de zaak goed stabiel:
360.jpg

Die Volvo had trouwens een 106-aut. probleem, d.w.z. een gescheurde binnenste aandrijfashoes links, waardoor de bakolie eruit liep.:)
Als het nog zwaarder wordt doe ik het maar zo:
360.jpg

Een DS blijft btw een lastige auto om te vervoeren, (voorkant zwaar, achterkant licht en een wielbasis van 3,13m) zoals ie er hier op staat gaat de kogeldruk over de 200kg:(

Waarderingsscore
69
Fase 2 GTi 1.616v
360.jpg

Die Volvo had trouwens een 106-aut. probleem, d.w.z. een gescheurde binnenste aandrijfashoes links, waardoor de bakolie eruit liep.:)
Even off-topic: Dat had mijn S40 een paar maanden geleden ook. Bijkt Renault-techniek te zijn onder die Volvo.

Waarderingsscore
315
Saxo ITB's 1.616v
Voorlopig ben ik wel tevreden, de Eduard weegt 590kg, een 106 1.6-aut 890kg, (denk dat dat binnen de 106 serie wel ongeveer de zwaarste is?) samen dus 1480kg en de Xantia mag 1500 trekken.
360.jpg

Hoewel behoorlijk overbeladen reed dit ook best goed, het "wide spread tandemstel" maakt de zaak goed stabiel:
360.jpg

Als het nog zwaarder wordt doe ik het maar zo:
360.jpg

Een DS blijft btw een lastige auto om te vervoeren, (voorkant zwaar, achterkant licht en een wielbasis van 3,13m) zoals ie er hier op staat gaat de kogeldruk over de 200kg:(

ideale combinatie lijkt mij zo. en die trekker is ideaal!
Helaas kom je daar niet zover mee :p
En een trailer kan opzich best wat meer hebben dan wat er op papier staat, tot op zekere hoogte :p

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Max totaalgewicht is 2700kg, dus ruim 2 ton nuttige lading, als je daar een auto bij zou zoeken die dat mag trekken kom je al gauw in de buurt van een Touareg of zoiets. :(

Waarderingsscore
584
Nog meer smart home zooi.

Weer zo'n hobby die uit de klauwen loopt ?

Waarderingsscore
315
Saxo ITB's 1.616v
Max totaalgewicht is 2700kg, dus ruim 2 ton nuttige lading, als je daar een auto bij zou zoeken die dat mag trekken kom je al gauw in de buurt van een Touareg of zoiets. :(
juist, en dat is al snel overdreven als je buiten een trailer trekken zo'n auto helemaal niet nodig heb.

De brian james is 530kg en de saxo max 850kg. Samen nog geen 1400kg.
Met de mercedes van mn pa ervoor zit ik gebakken, die mag 1700kg trekken ?
Hoef daar zelf geen auto voor aan te schaffen. Gewoon even wisselen met mn pa van auto en klaar.
Alsof hij het erg vind om een focus st te rijden :LOL:

Waarderingsscore
584
@Noël : Klinkt interessant Noël, what's the plan??
Oh zoveel, heb inmiddels bijna alle verlichting, de rolluiken, airco, thermostaat, energieverbruik allemaal in een app. Leuke is dat je alles op die manier met elkaar kan laten werken.

Schijnt de zon veel naar binnen gaat het zonnescherm en de rolluiken deels naar beneden. Ga je douchen, gaat de afzuiging harder werken (vochtmeting), rolluiken in de slaapkamer dicht en het licht aan, zodat je je even kan aankleden zonder dat de buren mee kunnen kijken.

Wordt het te warm, airco aan.

Gaat het schemeren, en ben je thuis, verlichting aan op 20%, dit wordt naarmate de zon onder gaat steeds feller.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan, heb er al aardig wat uren aan programmeren op zitten ?

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Jee! gaaf!
Dat moet je wel in de vingers hebben dus maar neem aan dat jij er beroepsmatig ook wel mee te maken hebt? hier was het gisteren al een probleem om (samen met een monteur) uit te vogelen hoe de garageverlichting kon inschakelen en 2 minuten branden bij het openen van de deur. :)
Aanvankelijk stond ie zo ingesteld dat de verlichting aanging bij sluiten en vervolgens continu bleef branden.:(

Bovenaan