Aluminium oprijplaten voor de trailer:
![]()
Klopt! Gelukkig heb ik mij toen via de achterklep naar de voorstoel weten te manoeuvreren, omdat de regen op komst was! Was een bijzonder gezicht ...Klopt helemaal! maar dan wordt ie zo breed dat ie niet meer door de deur van de stalling kan.
Geef direct toe dat zo'n lage trailer veel makkelijker is om een auto op te lieren, zeker voor een platgezakte Citroën.
edit: Schiet me net weer te binnen dat juist daar ook een probleem schuilt, ooit een DS laten vervoeren op een Brian James trailer, door de wielen naast het laadoppervlak kunnen de voorportieren niet meer open, als je tijdens het lieren nog wat wilt bijsturen is de enige manier om het portierraam open te laten en te hopen dat het niet gaat regenen.
Heel mooi zijn die Amerikaanse trailers met luchtvering die je plat op de weg kan laten zakken, helaas zijn ze zo zwaar dat veel Europese auto's ze alleen zonder lading mogen trekken.
Zoiets dus:
Klopt helemaal! maar dan wordt ie zo breed dat ie niet meer door de deur van de stalling kan.
Geef direct toe dat zo'n lage trailer veel makkelijker is om een auto op te lieren, zeker voor een platgezakte Citroën.
edit: Schiet me net weer te binnen dat juist daar ook een probleem schuilt, ooit een DS laten vervoeren op een Brian James trailer, door de wielen naast het laadoppervlak kunnen de voorportieren niet meer open, als je tijdens het lieren nog wat wilt bijsturen is de enige manier om het portierraam open te laten en te hopen dat het niet gaat regenen.
Heel mooi zijn die Amerikaanse trailers met luchtvering die je plat op de weg kan laten zakken, helaas zijn ze zo zwaar dat veel Europese auto's ze alleen zonder lading mogen trekken.
Zoiets dus:
Even off-topic: Dat had mijn S40 een paar maanden geleden ook. Bijkt Renault-techniek te zijn onder die Volvo.![]()
Die Volvo had trouwens een 106-aut. probleem, d.w.z. een gescheurde binnenste aandrijfashoes links, waardoor de bakolie eruit liep.![]()
Voorlopig ben ik wel tevreden, de Eduard weegt 590kg, een 106 1.6-aut 890kg, (denk dat dat binnen de 106 serie wel ongeveer de zwaarste is?) samen dus 1480kg en de Xantia mag 1500 trekken.
![]()
Hoewel behoorlijk overbeladen reed dit ook best goed, het "wide spread tandemstel" maakt de zaak goed stabiel:
![]()
Die Volvo had trouwens een 106-aut. probleem, d.w.z. een gescheurde binnenste aandrijfashoes links, waardoor de bakolie eruit liep.
Als het nog zwaarder wordt doe ik het maar zo:
![]()
Een DS blijft btw een lastige auto om te vervoeren, (voorkant zwaar, achterkant licht en een wielbasis van 3,13m) zoals ie er hier op staat gaat de kogeldruk over de 200kg![]()
juist, en dat is al snel overdreven als je buiten een trailer trekken zo'n auto helemaal niet nodig heb.Max totaalgewicht is 2700kg, dus ruim 2 ton nuttige lading, als je daar een auto bij zou zoeken die dat mag trekken kom je al gauw in de buurt van een Touareg of zoiets.![]()
Oh zoveel, heb inmiddels bijna alle verlichting, de rolluiken, airco, thermostaat, energieverbruik allemaal in een app. Leuke is dat je alles op die manier met elkaar kan laten werken.@Noël : Klinkt interessant Noël, what's the plan??