Welke Banden?

Cor

Waarderingsscore
2
Fase 2 XS 1.68v
Hey,

Ik wil weer eens een nieuwe setje banden hebben.
Ik rijd nu op Dunlop SP 9000 en weet niet of ik deze opnieuw zal nemen of een ander merk.
Ik zit te twijfelen tussen onderstaande merken. Prijs die er achter staat is per band inclusief montage.
Ik wil graag jullie mening en ervaring over de banden.

Falken FK 452 ? 87,50
Dunlop SP 9000 ? 100,-
Toyo Proxes TS1 (nieuwste band) ? 100,-
Continental C2 Sportcontact ? 105,-
Pirelli P Zero ? 110,-

Banden maat is 195/40/16

Bedankt alvast

Cor
<

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Cor ik attendeer je even erop dat de nieuwe Continental Sportcantact 3 uit is.
Misschien optie om even in de overweging mee te nemen?

Waarderingsscore
0
Ik vind Toyo niks, en ook de welbekende Dunlops SP9000 zijn niet mijn favoriet. Alleen de Goodyear Eagle F1 was ik super tevreden over. Binnenkort moeten er voor de keuring nieuwe banden op de Bravo, en dat worden wederom Goodyears.

Waarderingsscore
1
Fase 2 GTi 1.616v
Ik wil ook niks anders meer dan Goodyear s Eagle F1. Bevallen mij ook uitstekend
<

Waarderingsscore
0
Ik heb nu continental sportcontact2, maar wat een schijtbanden zijn dat he! Niks geen grip als je bochtje hard wil nemen.... volgende banden worden ook weer goodyears eagle's!!!

Cor

Waarderingsscore
2
Fase 2 XS 1.68v
Tsja en weer een verandering in de plannen.

Garage deed allemaal moeilijk, met bel morgen maar terug en nu weer bel donderdag maar terug.
Heb eens goed nagedacht en heb een maat van gebeld die bij Profile werkt. Hij legt er vrijdag 4 splinternieuwe Dunlops op.

Dus ik hou het gewoon maar bij de banden die ik nu heb.

@ Ralf bedankt voor de tip maar die banden zijn echt duur!!

Komende winter krijg ik ervaring met Kumho dus wie weet!!

Cor
<

Waarderingsscore
0
Ik heb zelf de volgende banden gehad:
-Bridgestone potenza re720
-Goodyear eagle f1
-toyo proxxes t1r

de bridgestone's en de goodyears liggen erg dicht tegen elkaar prima banden zowel in droog als nat
de eagle's zagen er erg mooi uit maar waren vrij prijzig, de bridgestone's waren in mijn ogen net een tikkeltje beter maar zijn niet meer te krijgen (niet makkelijk in ieder geval).
de toyo's bieden het meeste grip en kunnen tegen zware mishandeling
echter komt al die grip ergens vandaan en ze slijten ook vrij snel.

ik heb iemand met een een paar falken banden gezien die na een aantal rondjes op zandvoort allemaal brokken uit het profiel miste
<

de toyo's daarintegen waren nog prima op wat ribbeltjes na van een slippertje, en ze zien er nu weer als nieuw uit ondanks de mishandeling slijtage valt opzich mee ik had verwacht dat ze aardig op zouden zijn na 40 min rondjes rijden maar er was niet heel veel profiel af.

Ik kan zelf de goodyears en de bridgestone's aanraden voor straatgebruik, voor af en toe een trackday zijn de toyo's daarintegen weer erg goed maar het zijn geen goedkope banden om op te rijden ivm de hoge slijtage.

Zelf blijf ik echter nog wel voorlopig toyo's rijden aangezien ik regelmatig het circuit op ga.

Waarderingsscore
0
Zelf heb ik binnenkort ook nieuwe banden nodig, in de maat 195-40-16.

Ze hebben mij aangeraden om de Dunlop Sp9000 te nemen. Maar omdat ik hier veel lees dat het een erg stugge band is, en ik geen stuurbekrachtiging heb, is dit dan wel zo`n goede keus?

Cor

Waarderingsscore
2
Fase 2 XS 1.68v
Goed de Dunlops liggen erop!!
Na veel pijn en moeite dat wel. Zijn er nu weer achter dat de bouten te lang zijn
<
snap er nix van want ze hebben er altijd op gezeten alleen nu steken ze er dus doorheen. moet kortere bouten gaan halen.
Wazig gedoe de hele tijd.

In ieder geval.

@GAE
Ik heb dan alweer een jaar die dunlops, oke ik heb wel stuur bekrachtiging, maar die wordt weer grotendeels opgeheven door mijn sportstuur van 31 cm doorsnee. Of ja opgeheven, het stuurt met zo'n klein stuur natuurlijk toch net ff wat anders. Ik denk dat je dat stugge niet te letterlijk moet nemen. Stug is meer van een redelijk slijtvaste band, ik rijdt echt niet altijd netjes hoor en hou er zeker van om bij het stoplicht eens lekker weg te sprinten. En als de banden aan de zijkant niet zo slecht waren geweest, wat nix met e band zelf heeft ta maken maar meer met de vorige eigenaar, denk ik dat ik er nog wel topt mijn nieuwe APK mee had kunnen rijden. En die is pas in december, ze zouden er dan 1 1/2 jaar opgelegen hebben.

Cor
<

Bovenaan