Draagarm Rubbers

D

DJPalland

Gast
Ik begin me de laatste tijd lichtelijk te irriteren aan dat gebonk voorin als ik in bochten over klinkerwegen/korte oneffenheden rijdt.
Het klinkt gewoon niet echt gezond.
Dus ik even op internet rond gekeken, blijkt dat het hoogstwaarschijnlijk de draagarm rubbers zijn.
Nu las ik dat bij de "Sport" versies de complete draagarm moet worden vervangen, klopt dit?
Heeft iemand ook enig idee wat zoiets mag gaan kosten?
Kan het ook kwaad als je de muziek gewoon harder zet en er mee door rijdt?
<

Gaat om een 2001 Peugeot 106 Sport 1.1

Bedankt en prettig weekend!
<

Groeten DJ

H

hans106xsi

Gast
ik had ook een hinderlijk gebonk maar toen bleek het helemaal niet de rubbers te zijn maar de boutjes waarmee m'n veerpoot vast zit controleer die ook maar eens

groetjes hans

Waarderingsscore
0
Ik heb ook geknoeper zoals beschreven maar ik heb de rubbers bekeken en de bouten maar alles daaro zit netjes.
bij mij zou het alleen nog aan de poten zelf kunnen liggen
Maar het raare is heb ik het Links EN rechts. en dan vind ik het raar.
Iemand nog tips daarin dan?

D

DJPalland

Gast
Ik had al naar die veerpoot-boutjes gekeken, het schroef draad was bij allemaal versleten, erg raar, dus ik heb er nog een moer boven op gedaan waar het schroefdraad nog wel goed was, maar dat hielp helemaal niet.
Zal wel een 106 kwaal zijn denk ik.
Groeten

Dirk-Jan

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Hallo!

Ik heb kort geleden ook mijn Linkerdraagarm laten vervangen. De prijs dat deze arm ongeveer 200 euro is kan inderdaad kloppen. Ik was 186.22 euro kwijt. Ze hadden bij mij een uur erop gewerkt dus de prijs was uiteindelijk 236.22 excl BTW...

Het hoeft trouwens inderdaad niet aan je draagarm rubbers te liggen. Kan idd ook aan de wiellager liggen en deze is best wel goedkoop in aanschaf dus dat kun je nog proberen. ALs je iemand hebt die handig is heb je zo'n lager snel vervangen.
De optie of je enkel rubber meot kopen en vervangen of de hele draagarm was bij mij toen snel gemaakt. Wat ik eerder ook al las. een nieuwe bestellen en erop zetten zal evenveel kosten als de rubbers eruit en erin te persen.

Ik heb nu links ook langzaam weer last ervan. Vooral bij die k*t putdeksels in de weg ondervind ik veel problemen>>is inderdaad een geluid waarvan je denkt da kan niet goed zijn... Nu zijn sommige deksels wel erg ongelijk met de weg
<

Veel succes ermee

Ciao Philippe

Bovenaan