Even voorstellen.. en vraag over kopen 106 gti

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarderingsscore
0
Goedemorgen forumleden,

Ik ben hier nieuw, Ik bedacht me om me tog voor dit forum maar eens aan te melden aangezien ik op zoek ben naar een gti. Jullie zijn de mensen die er ''verstand van hebben''. Ik ben 19 jaar oud en op zoek voor mijn eerste auto.. Mijn intresse voor de 106 komt van Eart een bekende op dit forum en klasgenoot.

Ik heb deze Gti gespot op Mp.. Hij vond het wel een mooie maar ik heb nog mijn vraagtekens???

Hier een linkje Marktplaats.nl > Peugeot 106 1.6 GTI 16V s16 1997 Vol leer!! Airco!! Super! - Auto's - Peugeot is deze auto bekend?
Hij heeft 235.000 km gelopen en de vraagprijs is 3500 incl. audio... Nou vind ik dit wat aan de hoge kant gezien de km stand en jaartal etc. Maar hij heeft wel onderhoud gehat van merkgarage etc...

Eart heeft mij een aantal dingen gezegd waar ik op moet letten (nog aanvullingen)

- Koppaking, kenmerken: hoge temperaturen en olie/smurrie op het blok tussen onderblok en de kop
- Achteras, kijken of de wielen er recht onder staan aan de achterkant
- Roest bij de carroserie boven de achterklep bij het rubber, hebben veel 106jes last van
- Olielekkage, kijk onder de auto waar die geparkeerd heeft ter hoogte van het blok en kijk met de kap open goed naar olielekkage en smurrie.
- Banden, hoe nieuw zijn die, een band heeft een leven van 8mm(nieuw) tot aan 2mm (zo goed als op), een setje nieuwe banden kost je zo 300,-.
- Hoe nieuw zijn de remblokjes, is niet heel duur maar toch handig om te weten
- Trilling in het stuur!: velg kan dan krom zijn, als ie alleen trilt bij remmen zijn de remschijven vaak krom.
- Alle metertjes en lampjes checken, als een metertje op de tellerunit het niet doet is vaak klote te repareren
- Letten op niet achtelijk hoge water en olie temperatuur (tegen het rode/in het rode), oorzaak kan van alles zijn
- Motorstoringslampje, als die aan is tijdens het rijden is er ergens iets niet goed: navragen! kan van alles zijn (ook iets kleins)
- Vragen naar oliegebruik, een klein beetje olie gebruik is normaal bij een oudere auto maar teveel is niet goed
- Vragen naar alle rekeningen van onderhoud, hoe meer speciaal onderhoud; koppakking, distributieriem etc. hoe beter, dat hoeft voorlopig dus niet (of nooit meer) gedaan te worden.
- Vragen naar mankementen of andere gebreken aan de auto

Steven

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Hallo :bye:

Deze auto is inderdaad bekend hier. Hij is een tijdje van Bryan geweest (106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club - Bekijk profiel: Bryan) die indertijd ook clublid was maar vrijwillig weer is vertrokken omdat we een vriendje van hem geband hadden, als ik me niet helemaal vergis.

Natuurlijk, hij zal vast goed onderhouden zijn maar dat zegt iedere verkoper. Dat geld voor die kilometerstand is echt veel en veel te veel. Ook staat me bij dat Bryan er niet al teveel moeite mee had om flink te trappen met zijn auto maar pin me daar niet op vast. Er zitten een hoop relatief exclusieve opties op en hij ziet er ook erg netjes uit maar ik zou 'm persoonlijk laten staan.

Edit; kiek maar, zijn dagboek: http://www.106.nl/forum/dagboek/7185-bryans-gti.html. Weet je meteen een stuk meer over z'n verleden!

Waarderingsscore
1
Fase 2 XS 1.4
Ik geloof wel dat die GTI er al een hele tijd op staat. Zal dus wel iets mee zijn. Dacht dat er ook wel interesse was bij aantal leden, maar niet positief, dacht ik.

Waarderingsscore
0
Ik geloof wel dat die GTI er al een hele tijd op staat. Zal dus wel iets mee zijn. Dacht dat er ook wel interesse was bij aantal leden, maar niet positief, dacht ik.

@mitchell106 weet je toevallig waar deze topics staan?

Heeft een van jullie nog een mooie 106 gti ergens op het oog gezien ofzo....???

Of is daar een topic al voor? Zodat ik niet alles dubbel zeg:p

Graag hoor ik het

Laatst bewerkt:

Dennis

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
53
Fase 1 Rallye 1.3
Welkom !!! :nice:

Waarderingsscore
1
Fase 2 GTi 1.616v
Welkom, veel plezier op het forum !

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Bedrag is redelijk aan de hoge kant, ik heb dan wel geen GTi, maar een S16, en deze heb ik gekocht voor 3000 met 120.000km.. Maar zoals je blijkbaar al uit had gevonden, zijn de GTi's redelijk aan de prijs.. Maar heel veel succes en hopelijk tot ziens met een 106je binnenkort!
Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan